Re: Sosny po zimie

From: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Sosny po zimie
Date: Sat, 2 Mar 2002 16:03:53 -0500

"miro" <m...@w...onet.pl> wrote in message news:a5r3b4$ean$1@news.tpi.pl...
> Inna sprawa, że ta mała limba jest świeżo wsadzona i mogła rosnąć "Z
> ROZPĘDU" niejako... Korzeniom coś nie pasiło i zdecydowały się jednak, że
> NIE są w stanie wyżywić góry... Może gleba w tym miejscu ZBYT kwaśna ?...

W Tatrach limby rosna raczej na granicie, niz na wapieniu. Moze sie myle, ale
mam wrazenie, ze na wapieniu gleba jest zasadowa, wiec na granicie wprost
odwrotnie.

> Następnego roku wsadzałem już tylko MAŁE sadzonki, nawet modrzewie i
> brzózki. Wsadzanie dużych drzewek kosztuje za dużo zdrowia jednak... CHYBA,
> że są z doniczek.

Calkowicie popieram. Male sadzonki latwiej sie sadzi i latwiej sie przyjmuja.
Szybciej tez zaczynaja kontynuowac wzrost i bywa, ze przeganiaja te posadzone
wieksze. Natomiast na doniczkach tez mozna sie naciac. Kupilem kiedys swierczka
(dosc malego) w doniczce. Po krotkim czasie po wsadzeniu w ziemie zmarnial.
Dal sie wyciagnac z ziemi bardzo latwo - okazalo sie, ze ma straszliwie pochlastane
korzenie. Ktos zastosowal prosta metode: wykopujemy drzewko z ziemi ucinajac
wiekszosc korzeni, wsadzamy w doniczke i sprzedajemy. Gwoli sprawiedliwosci
musze dodac, ze dwa inne kupowane razem z tamtym sie przyjely.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz