Re: Spotkało się dwóch idiotów.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 20 Jun 2016 04:15:01 -0700 (PDT)
<nk1atv$p7t$2@node1.news.atman.pl> <nk1bce$q0e$1@node1.news.atman.pl>
<57643a8f$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5764f850$0$12548$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<57650f8d$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<576571f7$0$22827$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<57659147$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5765ba12$0$12550$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5766745e$0$22827$65785112@news.neostrada.pl>
<nk5sd8$c06$2@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<5766e474$0$12560$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<nk8e21$7ko$1@news.icm.edu.pl>
Subject: Re: Spotkało się dwóch idiotów.
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 11:46:41 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

> Niby racja, ale są ku takiej wierze pewne podstawy. Zauważ, że ludzie
> żyjący w innych cywilizacjach/kulturach (np. wschodniej czy islamskiej)
> chętnie wzorują się, czy chcieliby się wzorować, na tzw. cywilizacji
> zachodniej. Nie odwrotnie. Oczywiście nie chodzi tyle o rządzących w
> tych innych kulturach (bo oni to chyba wręcz przeciwnie), ile o zwykłych
> szarych ludzi, którzy zauważają lepszość bytu zwykłego człowieka w
> naszej kulturze. Dowodem na to choćby najazd uchodźców na Europę.
> A w kwestiach kulturowych dotyczy to _zwłaszcza_ kobiet.
>
> Ewa

No ciekawe - kiedy japońskie lolitki się zbuntowały w latach 70-80-tych
ub. w. - to raczej w kierunku prostytuowania się ze starszymi facetami,
czyli czegoś co Zachód jak najbardziej potępia, a warto pamiętać, że od
czasów Cesarza Meiji w Japonii wprowadzano odgórnie różne pruderyjne
zakazy mające przeciwstawić się wczesnej inicjacji seksualnej dziewcząt.
Z naszej perspektywy jest to oczywiście "na złość mamie odmrożę sobie
uszy" - a jak wygląda to z perspektywy słynnych na cały świat z wyuzdania
japońskich uczennic?