Spowiedź

31. Data: 2013-12-25 17:03:42

Temat: Re: Spowiedź
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-25 16:53, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Też prawda. Ale akurat nauka począwszy od Kartezjusza kategorycznie
> odrzuciła serwowaną przez KRzK teoryjkę, że demon może ją oszukać i zakłócić
> wyniki pomiarów. Postawiła na empiryzm zamiast aprioryzmu. Wynikiem była

A taki Tekieli mówi że demon czasem ingeruje, gdy się na niego
otworzymy. Na przykład taki tarot daje odpowiedzi częściej niż by to
wynikało z rachunku prawdopodobieństwa, a jednocześnie powoduje dziwny
niepokój, poczucie czyjejś obecności.
Twierdzisz że demon nie ingeruje? A przecież to buddyści wierzą we
wszechmocnego Marę, że cały świat to ułuda ;-)

> Dupa jasiu. Prawidłowe to znaczy sprawne. Tak zwany normalny człowiek
> pracuje na niskim procencie swoich zasobów, ponieważ kultura wytworzyła w
> nim masę niepotrzebnych blokad przed oświeceniem. Narkotyki nie mają tu nic
> do rzeczy --- albo pozwalają przełamać te blokady po czym zostają
> odstawione, albo się nie udaje to na dłuższą metę i mamy uzależnienie i bad
> trip. To jest jak z podkręcaniem procesora --- dobrze by było, gdybyśmy
> mogli pracować na codzień na 100% swoich możliwości.

Czyli twierdzisz że człowiek używa 10% mózgu a dzięki technikom 100%? A
co to takiego "oświecenie" ?

32. Data: 2013-12-25 17:03:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> Ja byłem dobrym katolikiem u Pierwszej Komunii. Do bierzmowania
> przystępowałem bez większej wiary, potem to oscylowało.

Zawsze oscyluje, bo to są flashbacki.

> Nie. Sam do tego doszedłem. Są różne tropy porozrzucane dla zmyłki.
> Nauka mówi że nic nie ma, KRK mówi co innego, buddyści co innego, w
> hipnozie co innego, ci co przeżyli "śmierć" mówią różnie, co innego
> Gloria Polo a co innego ktoś inny trafiony piorunem.
> Widać ta zmyłka jest celowa, a jak będzie każdy sam musi się przekonać.

Tylko że taka Gloria Polo stanowi mniejszość.
To co mówią buddyści jest raczej zgodne w wielu szczegółach z tym, co mówią
ludzie w hipnozie. Nie we wszystkich, ale wystarczająco w wielu.

> [...]

wyniki pomiarów. Postawiła na empiryzm zamiast aprioryzmu. Wynikiem była
rewolucja naukowa i przemysłowa, nie jesteśmy już w swojej zbiorowości jako
gatunek "myślącą trzciną" Pascala chwiejącą się pod byle podmuchem. Jeżeli
jako postmoderniści odrzucamy w pewnym sensie kartezjanizm to dlatego, że
oferuje nam za mało, a nie za dużo. Jeśli coś utrudnia nam dostęp do
informacji, to szum ziarnisty powodowany przez upływ czasu i przestrzeni,
który jest konsekwencją przyrostu entropii, a nie żaden mitologiczny diabeł.

Tenże został odstawiony z epistemologii tam gdzie jego miejsce do dziedziny
filozofii moralnej. Innymi słowy jest możliwe poznanie moralności, ale nie
narzucenie moralności poznaniu, władza poznawcza umysłu jest wyższa od
moralnej.

--
????
???

33. Data: 2013-12-25 17:22:14

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.youtube.com/watch?v=Ys6SPrZebek

34. Data: 2013-12-25 17:32:09

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=Ys6SPrZebek

świadectwa chrześcijan. Materiał dowodowy do odrzucenia ze względu na
stronniczość światopoglądową i wpływ przyjęcia cudzych apriorycznych
przekonań. Nie jest to materiał niezależny.

--
????
???

35. Data: 2013-12-25 17:35:55

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> [...]
> otworzymy. Na przykład taki tarot daje odpowiedzi częściej niż by to
> wynikało z rachunku prawdopodobieństwa, a jednocześnie powoduje dziwny

Tekieli nie jest dla mnie autorytetem, a raczej jest antyautorytetem.
Przeze mnie już od wczesnych lat 90-tych ub.w. był widziany jako taki z
powodu irracjonalnej zmiany swoich przekonań.

A ta obecność to i owszem jest związana ze światem "nieprzyczynowym", ze
światem synchronni. A to, że my widzimy to osobowo i czasem demonizujemy, to
są uwarunkowania zdegenerowanej od kilkunastu stuleci kultury.

> Twierdzisz że demon nie ingeruje? A przecież to buddyści wierzą we
> wszechmocnego Marę, że cały świat to ułuda ;-)

Tylko że jest to ingerencja na poziomie głębszym niż badane mechanizmy.
Jeśli nie popełniamy przestępstw z użyciem przemocy, droga wolna. Poza tym
oczywistym przypadkiem nie musimy obawiać się żadnego większego wpływu
przedmiotu badań na naszą moralność.

> Czyli twierdzisz że człowiek używa 10% mózgu a dzięki technikom 100%? A
> co to takiego "oświecenie" ?

Mózg jest aparatem człowieka do korzystania z umysłu. Jeśli osiągniemy takie
władze poznawcze, które pozwolą nam korzystać w 100% z umysłu, to będziemy w
stanie wyjść poza czas i przestrzeń i nasze ciało będzie tylko wisienką na
torcie.

--
????
???

36. Data: 2013-12-25 17:36:23

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> [...]

powodu irracjonalnej zmiany swoich przekonań.

A ta obecność to i owszem jest związana ze światem "nieprzyczynowym", ze
światem synchronii. A to, że my widzimy to osobowo i czasem demonizujemy, to

37. Data: 2013-12-25 17:37:10

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-25 17:32, Jakub A. Krzewicki pisze:
> świadectwa chrześcijan. Materiał dowodowy do odrzucenia ze względu na
> stronniczość światopoglądową i wpływ przyjęcia cudzych apriorycznych
> przekonań. Nie jest to materiał niezależny.

A jaki byłby niezależny?
Opisuje swoje przeżycia zanim zwróciła się do Jezusa, to że karty nie
były fajne. Czy świadectwo byłego narkomana tez byś odrzucił jako
niewiarygodne?

38. Data: 2013-12-25 17:39:20

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> A jaki byłby niezależny?
> Opisuje swoje przeżycia zanim zwróciła się do Jezusa, to że karty nie
> były fajne. Czy świadectwo byłego narkomana tez byś odrzucił jako
> niewiarygodne?

Jeśli nie byłoby stronnicze na rzecz instytucji kościelnej, to czemu nie?

--
????
???

39. Data: 2013-12-25 17:41:03

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-25 17:36, Jakub A. Krzewicki pisze:
> A ta obecność to i owszem jest związana ze światem "nieprzyczynowym", ze
> światem synchronii. A to, że my widzimy to osobowo i czasem demonizujemy, to
> są uwarunkowania zdegenerowanej od kilkunastu stuleci kultury.
Czyli wierzysz w tę obecność?

> [...]
> Jeśli nie popełniamy przestępstw z użyciem przemocy, droga wolna. Poza tym
> oczywistym przypadkiem nie musimy obawiać się żadnego większego wpływu
Uważasz że Złego obowiązują takie reguły?

> [...]
> stanie wyjść poza czas i przestrzeń i nasze ciało będzie tylko wisienką na

Wyjście poza czas i przestrzeń oznacza zniszczenie umysłu, to samo jak
po mocnych narkotykach.

40. Data: 2013-12-25 17:42:36

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony wrote:

> [...]
> niewiarygodne?

Jeśli nie byłoby stronnicze na rzecz instytucji kościelnej, to czemu nie?

PS. świadectwa przeciwko tarotowi wypływają tylko na rzecz 1) instytucji
religijnych oraz 2) skrajnych sceptyków naukowych typu Randiego, którzy
hamują motywację poznawczą. Nie służą rozwojowi poznawczemu.

--
????
???

Cichy i pokornego serca
Stopień psychopatii
Kpiny z za grobu
Re: Bliskość emocjonalna podczas wspołzycia
No wyszło szydło z worka