Re: Sprężone powietrze.

From: XL <i...@g...pl>
Subject: Re: Sprężone powietrze.
Newsgroups: pl.rec.dom
Date: Tue, 23 Dec 2014 23:26:37 +0100

Dnia Tue, 23 Dec 2014 22:15:21 +0100, Krzysztof Rudnik napisał(a):

> Normalne, teraz większość aerozoli używa takiego
> gazu jako czynnika 'napędowego', zamiast freonu.
> Oddychać nie radzę, potrafi przydusić.
> Oczywiście jest to łatwopalne. Z daleka od ognia, iskier, rozgrzanych
> elementów itp. Dobrze wietrzone pomieszczenie, a najlepiej na zewnątrz.
> Tlenu w środku nie ma i być nie może - powstałaby mieszanina wybuchowa.
> Propan-butan ma tę zaletę, że pod ciśnieniem paru atm może być ciekły
> w temperaturze pokojowej, tak jak w butli do kuchenki. W dodatku to
> ciśnienie jest stałe w miarę ubywania gazu, trochę zależy od temperatury.
> [...]

Ależ włąśnie ponieważ ja to wszystko wiem, dlatego mój post. Sprzeciwiam
się temu, że sprzedawane jest nie to, co zadeklarowane na opakowaniu, czyli
nie "sprężone powietrze", lecz mieszanka zupełnie innych, w dodatku palnych
i wybuchowych gazów, których normalnie sobie nie życzyłabym kupować. No ale
wiadomo, że gdyby napisali na opakowaniu "Sprężony propan do czyszczenia"
lub "Gazy palne", no to bym NIE KUPIŁA, bo nie tego szukałam.
Nie rozumiesz, ze chodzi mi o jawne kłamstwo na opakowaniu??? Nie wolno
sprzedawać zawartości niezgodnie z tym, co napisano na opakowaniu. Nie
wiolno sprzedawać sera jako cukier. Itp. To oszustwo. Nie mówiąc już o tym,
że tu zachodzi groźny BŁĄD - tym gorzej, ze umyślny. Bowiem trzy gazy
wymienione w składzie nie są tylko śladowymi dodatkami ani tzw nośnikiem,
lecz stanowią 100 % zawartości. Żadnego "sprężonego powietrza" tam nie ma,
bo musiałby być tam azot, tlen i wodór w odp. proporcjach.