Re: Strach sie kłaść do szpitala

From: Pawel Dziekonski <P...@m...ch.pwr.wroc.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Strach sie kłaść do szpitala
Date: 3 Jan 2002 11:22:09 GMT
Sender: Pawel Dziekonski <d...@p...ch.pwr.wroc.pl>

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote:

> a widzisz - tu uderze teraz w Twoje podworko - jesli uczelnia zyje
> tylko z ksztalcenia studentow i to zaocznych a nie uzyskuje pokaznych
> srodkow z miedzynarodowych badan naukowych to jest chore. Uczelnia

To jest oczywiscie racja, ale uzyskanie optymalnego balansu miedzy
dzialalnoscia naukowa a dydaktyczna jest bardzo trudne. Z jednej strony
jest silna presja aby rosla w Polsce ilosc ludzi w wyzszym wyksztalceniem
a z drugiej zaczyna brakowac czasu na robienie badan.
Nalezy tu podkreslic jeszcze, ze dzialalnoscia stricte naukowa, bez
prowadzania zadnej dydaktyki, zajmuja sie jeszcze inststuty typu PAN itp.
tak wiec nie caly ciezar badan lezy na uczelniach.

> zamiast wnosic wklad w rozwoj nauki ksztalci mnostwo niepotrzebnych
> przy takim bezrobociu inzynierow to to jest karykatura. Oczywiscie

A tu pojawia sie naprawde trudny problem: mlodzi teraz naprawde chca
sie uczyc. I co? powiesz takiemu, ze nie?, ze teraz potrzebujemy cie
do kopania rowow?
Poza tym problem studoiw zaocznych jest tez niejako problemem moralnym,
bo dysplom dostaje sie taki sam a wiedza, coz...
Pawel Dziekonski - dzieko#mml.ch.pwr.wroc.pl - http://2618374022/dzieko
------------ Remove spam protection from my email address! ------------