Re: Strach sie kłaść do szpitala

From: vlad <v...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Strach sie kłaść do szpitala
Date: Fri, 04 Jan 2002 02:33:05 +0100

Pawel Dziekonski wrote:

> Nieprawda: dam glowe, ze 90% bydynkow igruntow pod nimi nalezy do skarbu p.
> i nie madaje sie do adaptacji na inne cele. Jak to sobie wyobrazasz: ze
> panstwo zlikwiduhe szpital i sprzeda atrakcyjny grunt, a za uzyskane
> pieniadze postawi lepszy szpital?

Wiekszosc szpitali ma za organa zalozycielskie samorzady a one moga robic co chca.
Takze
zlikwidowac szpital i sprzedac grunt . Zapomnij o pojeciu skarbu panstwa. To moze
dotyczyc szpitali wojewodzkich - tam organem zalozycielskim jest bodajze sejmik
wojewodzki.

> Zgoda, choc z lekami nie do konca.

Dlaczego nie do konca? za leki szpital placi PELNA cene a nie stawke jaka zaplacisz w
aptece.

> Ooo, ciekawe. Co prawda we Wroclawiu Dialog robi konkurencje TPSA, ale
> tylko na jakichs 25% pow. miasta. Reszta mediow jest komunalna/panstwowa
> =monopolisci.

Czy wg Ciebie "panstwowi" monopolisci daja jakies znizki publicznej ( nie uzywajmy
slowa
"panstwowej") sluzbie zdrowia?

> Zgoda, tylko dlaczego kasa we wrocku postawila sobie siedzibe za X mln zl.?

Bo na stworzenie siedzib , infrastruktury etc byly wydzielone na poczatku pieniadze.
decydenci wydawali je jak oszalali.

> Jest to oczywista nieprawda. Istnieje tam system ubezpieczenia minimalnego
> (wywalczyli to wreszcie demokraci za Clintona) i nieobowiazkowa skladka
> rozszerzajaca swiadczenia minimalne. Sprawdze to jeszcze na jutro.
>

> System oparty jest na obowiazkowej skladce (% do dochodu) + nieobowiazkowe
> ubezpieczenia dodatkowe. Poza tym poziom uslug bardzo zalezy od kasu (maja
> tam bardzo duzo kas, np. wiele branzowych).

No, w Polsce poki co jest urawnilowka. Wg obecnego MinZdrawa nie mozna okreslic
koszyka
swiadczen podstawowych bo kazdemu obywatelowi nalezy sie swiadczenie na poziomie
europejskim i po rowno. Po rowno tzn ze wszyscy otrzymamy g.....

> A wkurzam sie bo jestem bezsilny :-(

Nie ty jeden sie wkurzasz. Ja siedze naprzeciw pacjentki i tez sie wkurzam na system.
W.Gawel