Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Strachy, wola i USG mózgu :) (dyskusja z priva z ksRobakiem) Re: Strachy, wola i USG mózgu :) (dyskusja z priva z ksRobakiem)

Re: Strachy, wola i USG mózgu :) (dyskusja z priva z ksRobakiem)

From: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Strachy, wola i USG mózgu :) (dyskusja z priva z ksRobakiem)
Date: Mon, 2 Feb 2004 15:43:25 +0100

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości
news:bvllnj$8ql$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wydaje mi sie, ze lata ewolucji (jesli to cala ewolucja to prawda :) )
> wyksztalcil w nas
> odpowiedni sposob na czucie obawy czy nie, nie wydaje mi sie zeby mozna
bylo
> powiewdziec, ze za bardzo sie obawiamy. Fakt, niektore osoby czuja
> chorobliwy lek,
> np. po wypadku samochodowym, ktos nie potrafi wejsc do zadnego samochodu.
> Ale jesli chodzi o srednia - jest w sam raz.

Wiesz co mi w tym wszystkim nie pasuje ? Owa ewolucja. Abstrachując zupełnie
od tego tematu, zauważam zjawisko (teraz u Ciebie) ucieczki od próby
samodzielnego pomyślunku. Nie traktuj tego proszę, jako atak czy
przepychankę. Jeśli nie chcemy/umiemy przemyśleć czegoś, zastanowić się itd.
szukamy gotowego rozwiązania. Czyli np. nie mogąc dojśc przyczyn jakichś
zachowań - przypisujemy źródło tych zachowań ewolucji. Na róznych "poziomach
intelektualnych", różne rzeczy podstawia się jako mityczne źródła. Agresje
dzieci tłumaczy się wpływem TV. Agresje dorosłych tłumaczy się bezrobociem
itd...
Zawsze jest jakieś mityczne hasełko, coprawda nieweryfikowalne nijak - za to
medialnie niezaprzeczalne :) I dlatego właśnie owa ewolucja nie pasuje mi tu
nijak - tym bardziej, że to co napisałem w poprzednim poście wydaje mi się
wystarczająco logiczne - by nie musieć podpierać tego, czymś czego nie
rozumiemy a stanowi jedynie "hasło do stawiania na baczność".

> Ale patrzac z boku na cos, czasami nie widzimy tych wszystkich czynnikow
> ktore moga
> powodowac sluszna obawe i, wydaje sie wtedy ze strach nie jest
uzasadniony,
> "nieracjonalny". Kiedys, jezeli mialem watpliwosci czy strach jest
> uzasadniony,
> gdy eksperymentowalem, w 90% wydawal sie uzasadniony.

Cały czas nie widzę podstaw, by bać się "niewiadomoczego". Jeśli stoi na
stole pudło z nieznaną zawartością, to czy zawartość tego pudła wywołuje
strach, czy może moje urojenia pt. "A jak tam jest bomba ?" ?

na antyewolucyjny post po zbóju zaprosił
P.D.