Re: Strona o panelach podlogowych

From: "MarekWoj" <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Strona o panelach podlogowych
Date: Sun, 25 Nov 2001 22:05:15 +0100

Użytkownik "Wawiak" <g...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
news:AB6M7.994075$PV1.19961989@news.chello.at...

> ROTFL
> ja Cie prosilem o konkrety a Ty znow wypisujesz jakies banaly, zakonczmy
> lepiej te dyskusja, bo jest smieszna.

Nie zauważyłem, żebyś użył słowa "proszę".

Chciałeś tylko poznać opinię na temat Twojej strony, więc ją przedstawiłem.

Zamieszczanie linków do stron komercyjnych ( podajesz nazwy producentów
paneli !) na grupach dyskusyjnych "śmierdzi" próbą zwrócenia na nią uwagi w
celach komercyjnych - więc jest to spam - niezgodny z netykietą.

Pierwsza rada: skontaktuj się z jakimś naprawdę doświadczonym doradcą
technicznym z jednej ( lub kilku ) firm, które produkują panele, w celu
wyeliminowania błędów rzeczowych, uściślenia niektórych informacji, lub
dodania takich, których naprawdę brakuje.

Następnie powinieneś postarać się wyeliminować błędy logiczne - w tym może
Tobie pomóc np. jakiś emerytowany pracownik jednej z wyższych uczelni
technicznych.

Jako ostatniej rady, której chciałbym Ci udzielić, byłoby to, abyś
skontaktował się z jakimś polonistą, w celu skorygowania błędów
stylistycznych i ortograficznych.

Abyś nie myślał, że z jakichś powodów pastwię się tylko nad Tobą - zwrócę
Twoją uwagę na te błędy, lub nieścisłości, które ja znalazłem w poniższym
tekście:

Panele podłogowe, a inne podłogi (panel to materiał na podłogę, ... powinno
być np:Panele podłogowe, a inne materiały podłogowe)

Panele są przede wszystkim inne, lepsze pod pewnymi względami, a gorsze pod
innymi (to banalne stwierdzenie można sobie darować)
jak zresztą każdy substytut.( panel nie jest zadnym substytutem, tylko
rodzajem materiału podłogowego)

Ich niewątpliwą zaletą jest sposób montażu, gdyż teoretycznie każdy może w
kilka dni zrobić sobie podłogę.( styl okropny )

Panele są dosyć tanie,( dosyć tanie ?... znam panele po 140 zl/m2 )

ale nie można zapominać, że nie jest to podłoga stała,( a co to jest
"podłoga stała" ?)

a jedynie coś lepszego od wykładziny.( ??? niby dlaczego lepsze?...i od
jakiej wykładziny ? - PCV heterogenicznej, homogenicznej, dywanowej
supełkowej, welurowej, z filcu igłowanego, kauczukowej, poliolefinowej.
Wykładziny mają swoją specyfikę i w wielu obszarach użytkowania zdają
egzamin o wiele lepiej, niż najlepsze panele !)

Podłoga laminowana jest przeznaczona dla ludzi, którzy cenią sobie szybkość
montażu i estetykę.

Jeżeli jednak lubimy drewno, potrzebujemy podłogę na lata, lub stać nas na
wydanie kilku złotych z metra więcej,( chyba powinno być "kilku złotych za
metr kwadratowy więcej" )

to niechybnie powinniśmy wybrać mozaikę.( dlaczego akurat mozaikę, a nie
klepkę, deskę, lub inny rodzaj podłogi drewnianej ?)

Panele kategorycznie nie nadają się do takich pomieszczeń jak łazienka,
sauna, czy nawet kuchnia.( NIEPRAWDA ! znam panele których rdzeń zrobiony
jest z twardego poliuretanu, zamiast z MDF, które są absolutnie odporne na
wilgoć i można je stosować nawet w kabinach prysznicowych !)

Jest to towar ewidentnie nieodporny na wodę i choćby producent zapewniał,
to panele na MDF'ie ( dlaczego ciągle mówisz o MDF, a nie wspominasz o HDF ,
którego używa się do produkcji paneli wysokiej klasy ? )

nigdy nie będą odporne na wilgoć, a więc nie zastąpią terakoty.( niby
dlaczego panel ma zastępować akurat terakotę ?... a co z innymi płytkami
ceramicznymi, lub np.wykładzinami ? )

Nie możemy natomiast porównywać paneli podłogowych z parkietem, bo jest to
zupełne pomylenie pojęć.( jakie mylenie pojęć ? - jest to porównywanie dwóch
różnych rodzajów materiałów podłogowych )

Parkiet to ekskluzywny wyrób i jak dotąd nic nie może go zastąpić (takie
jest moje zdanie).

Jeżeli chodzi o wykładzinę, to panele są o wiele lepsze, ( ??? patrz
wyżej )

zwarzywszy ( ortografia ! "zważywszy". Zwarzyć to - ugotować.)

na kosmiczną cenę wykładziny.( NIEPRAWDA ! Wykładziny dywanowe i PCV można
kupić już za 7 zł/m2 )

Nie będę pisał o posadzkach przemysłowych jak podłogi kauczukowe ( ...
epoksydowe, poliuretanowe, z homogennego PCV,lub poliolefin, betonowe i
wiele, wiele innych...)

, bo to zupełnie inny produkt, z innym przeznaczeniem. Reasumując, panele
podłogowe przeznaczone są dla określonej grupy odbiorców i nie można ich na
siłę stosować tam gdzie się nie nadają.( znowu banalne stwierdzenie i błąd
logiczny w zdaniu: raz mówisz o "odbiorcach", a potem kontynuujesz odnosząc
się do "miejsca stosowania")

No i na zakończenie chciałbym zwrócić Twoją uwagę na to, że tytuł strony
brzmi "Panele podłogowe", a w treści znajdują się informacje TYLKO o
panelach laminowanych, a nic nie ma np. o panelach drewnianych, których
istnieje wiele rodzajów.

Tytuł Twojej strony powinien brzmieć: Panele podłogowe z MDF laminowane .

Jak widzisz, wymienianie błędów zawartych na Twojej stronie o panelach jest
ciężką i żmudną pracą.

Oczekiwanie, że przy pomocy uczestników grup dyskusyjnych zdołasz
poprowadzić profesjonalną stronę jest naiwne. Tu trzeba fachowców !

Zyczę dużo zaparcia ( na wszelki wypadek zagryzaj suszone śliwki ! ) i
sukcesów.

MW