Re: Studnia i energia sloneczna.

From: s_13 <s...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.ogrody
Subject: Re: Studnia i energia sloneczna.
Date: Sun, 6 Mar 2011 12:39:03 -0800 (PST)

> Chodzi mi o "mikrorozwiazanie" dzialajace na okraglo.
> Studnia jest wiercona, sa w niej rury i pompa, wiec zadne
> konstrukcje typu przepompownie, półki nie zmieszcza sie w dziurze.

po pierwsze, odpuść sobie studnię, różnica poziomów na pewno większa,
niż między początkiem strumyka, a taflą wody w stawiku (więc jak
piszesz 4-6m)...
pod strumykiem układasz kawałek węża ogrodowego, którym woda wraca do
źródełka...
po drugie, zrób prosto... po co ci zamiana energii naturalnej (wiatr,
słońce) na energię elektryczną, a potem na mechaniczną, zrób wiatrak,
który mechanicznie napędza pompę, będzie prosto, niezawodnie i
efektownie (coś na wzór takich wiatraków na westernowych farmach)...

pozdrawiam
s_13