Re: Studnia i energia sloneczna.

Data: 2011-03-08 20:43:27
Temat: Re: Studnia i energia sloneczna.
Od: "SJS" <s...@o...eu>

Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:4d7365c1$...@n...home.net.pl...
> Dzien dobry budowlancy i ogrodnicy,
>
> Chcialbym zrobic sobie mikrostrumyk zasilajacy stawik.
> Do piekna obrazu brakuje mi wody...
>
> Mam studnie, woda jest na 4-6 metrach i rozgladam sie
> za czerpaniem "bezkosztowym" typu energia sloneczna
> czy wiatrowa (niechetnie) dzialajacym na okraglo.
> Zdaje sobie sprawe, ze pewnie bedzie drozej niz wlaczyc
> pompe (mam pompe), ale za to o ile piekniej.
>
> Pytanie: szukam pompy malej mocy (do 100 W ?),
> ale wysokosprawnej. Badalem pompki akwariowe i stawikowe
> i to jest jeden szajs, zdolny podniesc wode na jakis metr.

> [...]

W całym twoim rozumowaniu jest kilka błedów:
1. przypuśćmy, że strumyk ma mieć jedynie przepływ około 500 l na godzinę,
to przez 12 godzin masz 6000 litrów wody do wylania gdzieś, przez dziesięć
dni to już jest 60 tys litrów, masz 100% GWARANCJĘ kłopotów z tą wodą,
Wniosek - tylko obieg zamknięty wchodzi w rachubę
Zyski - odpadają kłopoty co zrobić z wodą, dwa - zdecydowanie mniejsza moc
pompy da większy przepływ wody
cd jeśli uznasz, że mam rację
SJS