Re: Studnia i energia sloneczna.

Data: 2011-03-08 03:33:24
Temat: Re: Studnia i energia sloneczna.
Od: "nacocito" <n...@c...to>

news:il2kil$rv9$1@news.onet.pl...

> to musisz zmusić studnię aby dawała sama wodę na powierzchni, bo z pompa
> nie bezie prawdziwego strumyka.

Można jeszcze podłączyć wąż do kranu, taki około 3/4" a drugi koniec
wepchnąć do studni ale koniecznie poniżej poziomu wody, najlepiej na samo
dno.
Odkręcamy wąż a płynącą woda podniesie nam poziom wody w studni. Musimy
tylko uważać aby jej nie przelać za bardzo, więc musimy ostrożnie operować
zaworem.
W przypadku gwałtownego przelania, woda z węża i studni zaczną się nam
mieszać i w strumyku bedzie woda pomieszana a nie czysta ze studni.

Rozwiązanie to jest bardzo tanie i nie zużywa naszej energii elektrycznej.
Warunek jeden i podstawowy -musimy mieć wodę z sieci wodociągowej. W takim
przypadku nie musimy też kupować pomp, robić przyłączy itp. co dalej bardzo
podnosi atrakcyjność finansową tego projektu.

Energię słoneczną wykorzystujemy natomiast do opalania się i chłonięcia
energii cieplnej wewnątrz organizmu na długie zimowe wieczory. Kombinując
natomiast z pompami, przepływami, rurami tracimy wiele tak cennej energii co
jest bardzo, ale to bardzo nie ekonomiczne.

Co do sprawy, jak zagospodarować wodę ze strumyka to sądzę że problem można
rozwiązać regulując długość strumyka i wielkością przepływu wody.
Metodą prób i błędów należy tak dobrać te dwie wielkości aby woda w czasie
przepływu przez nasz strumyk miała możliwość pełnego odparowania do
atmosfery.

W czasie deszczu nie należy się strumykiem przejmować bo i tak jest mokro.

Pozdrawiam

nacocito ;)