Swiadomy podmiot = własne JA by ksRobak

1. Data: 2004-09-19 08:25:48

Temat: Swiadomy podmiot = własne JA by ksRobak
Od: "ksRobak" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-09-2004 10:30 na Forum www.racjonalista.pl ukazał się
artykuł http://www.racjonalista.pl/forum.php/6349/6349 który cytuję:
<<kruciótko hehe
Barometr jest świadomy, że wokół zmienia się ciśnienie. Informuje o
tym przesuwając strzałkę na właściwe miejsce.
Kasownik jest świadomy, że w otworze znalazł się bilet. Informuje o
tym stemplując właściwą informację.
Człowiek jest świadomy, że wzrosła temperatura. Informuje o tym
wydzielając pot.
Świadomy podmiot rejestruje stan świadomego przedmiotu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Świadomość świadomości nazywa się samoświadomością.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
autor: Edward Robak (ksRobak) >>
W związku z powyższym artykułem mam pytanie:
czy to nieomylny ksRobak się myli czy to "oszołomski świat"
(tzw. nauka) się myli i dlaczego świat a nie Edward Robak?
dziękuję
Edward Robak e...@w...pl \|/ re:

1. Data: 2004-09-19 10:36:12

Temat: Re: Swiadomy podmiot = własne JA by ksRobak
Od: "ksmx" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

> Barometr jest świadomy, że wokół zmienia się ciśnienie. Informuje o
> tym przesuwając strzałkę na właściwe miejsce.

Barometr jest nieświadomy oraz deterministyczny
ponieważ nie może przesuwać
strzałki w sposób dowolny czyli tak jak mu się podoba.

> Kasownik jest świadomy, że w otworze znalazł się bilet. Informuje o
> tym stemplując właściwą informację.

Kasownik jest nieświadomy i deterministyczny ponieważ nie
może kasować biletów kiedy chce i jak chce a tylko wtedy
gdy się je włoży do "szparki".

> Człowiek jest świadomy, że wzrosła temperatura. Informuje o tym
> wydzielając pot.

Człowiek jest świadomy oraz niedetministyczny wg. teorii niefatalistycznych
ponieważ może się pocić wtedy
kiedy chce a nie tylko wtedy gdy wzrośnie temperatura
(np. podczas hipnozy można człowiekowi wmówić, że
jest gorąco i zacznie się pocić).

ksmx

1. Data: 2004-09-19 10:50:37

Od: "ksRobak" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ksmx" <k...@p...pl>
> [...]

> kiedy chce a nie tylko wtedy gdy wzrośnie temperatura
> (np. podczas hipnozy można człowiekowi wmówić, że

Twoja karkołomna retoryka "pada na pysk" wobec FAKTU, że
pocą się także ludzie nieprzytomni, w malignie i we śnie.
Pocenie jest równie niedeterministyczne jak kasowanie biletu
przez zepsuty kasownik który "pstryka" w sposób losowy tylko
kasownikowi wiadomy. :)
dziękuję
Edward Robak e...@w...pl \|/ re:

1. Data: 2004-09-19 11:04:26

Od: "ksmx" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

EOT

ksmx

1. Data: 2004-09-19 11:27:23

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak w news:3b36.00000033.414d428b@newsgate.onet.pl

> [...]
> czy to nieomylny ksRobak się myli czy to "oszołomski świat"
> (tzw. nauka) się myli i dlaczego świat a nie Edward Robak?

Zastanawiam się nad czymś.

> Świadomość świadomości nazywa się samoświadomością.
[Ks Robak, All rights itd.;-)]

Nie jest to aby powiedzenie:
Nieznane nieznanego nazywa sie niewiadomoco?

Chodzi mi oczywiście o pewien aspekt sprawy:
o subiektywność doznania samoświadomości.
O to, że zasadnicza część tego przeżycia
doświadczenia jest niekomunikowalna,
a jedynie przypisywalna innym na podstawie
'podejrzewania ich' o te same właściwości,
które sami posiadamy.

I może właśnie stąd zacząć - zacząć tam
gdzie kończysz i odwrócić proces definiowania,
przyjmując za niedefiniowalne, a jedynie
subiektywnie doświadczalne zjawisko
samoświadomości, po czym zstępując w dół
definiować świadomość
jako grupę procesów psychicznych
które w danym momencie są dostępne
owej samoświadomości?

Wadą tego kierunku rozumowania,
choćby na piewszy rzut oka
jest 'jawne' oparcie wszystkiego na
odwołaniu do czegoś, co jest z natury
intersubiektywnie niekomunikowalne,
ale może inaczej się nie da?

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-09-19 11:31:50

Od: "Phill" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy to nieomylny ksRobak się myli czy to "oszołomski świat"
> (tzw. nauka) się myli i dlaczego świat a nie Edward Robak?

Ponieważ rozmyślasz czy się mylisz, czy też nie tkwisz w swoistej niewiedzy
(czyli samowiedzy) ponieważ porównujesz swoje konstatacje z .... czym? No
właśnie z samym sobą. Jesteś dla siebie homomenzurą (człowiekiem, który jest
miarą wszechrzeczy). Czystą wiedzę uzyskuje się poprzez brak ingerencji
umysłu (ciągle wszystko porównującego) w poznanie.

1. Data: 2004-09-19 11:55:22

Od: "ksRobak" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Phill" <f...@i...pl>

> [...]
> Czystą wiedzę uzyskuje się poprzez brak ingerencji
> umysłu (ciągle wszystko porównującego) w poznanie.

To o czym piszesz -- to teoria.
Praktyka wygląda tak: (cytat {fragment})
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.filozofia&aid=32541556
<<Nie odkrywam nic nowego a to co piszę WIEM OD ZAWSZE hehe
i co ciekawsze każdy to wie (!). >>
Jeśli zrozumiesz ten fragment to zrozumiesz także to co sam napisałeś.
dziękuję
Edward Robak e...@w...pl \|/ re:

1. Data: 2004-09-19 13:54:05

Od: wodorotlenek <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak wrote:
> [...]
> czy to nieomylny ksRobak się myli czy to "oszołomski świat"
> (tzw. nauka) się myli i dlaczego świat a nie Edward Robak?

Właśnie o to chodzi, że nauka się nie myli ... z definicji :)

HOX

1. Data: 2004-09-19 15:01:33

Od: "ksRobak" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wodorotlenek" <w...@a...pl>
> "ksRobak" <e...@v...pl>

> Właśnie o to chodzi, że nauka się nie myli ... z definicji :)
> HOX

Właśnie,,
problem tylko w tym: KTÓRA NAUKA SIĘ NIE MYLI?
czy ta uznawana dzisiaj za jedynie słuszną?
a może właśnie ta nie uznawana przez tzw. naukowców?
czy ta z przed pół wiecza?
czy ta z czasów Średniowiecza?
czy ta anytczna?
czy ta która BĘDZIE?? :o)
czy nie myli się tzw. "nauka" z której wynika, że zwykły człowiek to
zwierzę a NADludzie są po to by uświadamiać ubrane maupy, że
są małpami? Jak ta machina odmóżdżania ma działać skoro rodzą się
coraz to nowe dzieci ludzkie i proces zezwierzęcania i odmóżdżania
trzeba kontynuować od najmłodszych lat? Czy to nie jest walka z
wiatrakami makiawelistów w obronie podziału na KASTĘ bogatych
i bezwzględnych w antagoniźnie do serdecznych i życzliwych? hmm,,
dziękuję
Edward Robak e...@w...pl \|/ re:

1. Data: 2004-09-19 15:31:33

Od: wodorotlenek <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie,,
> problem tylko w tym: KTÓRA NAUKA SIĘ NIE MYLI?

Jest tylko jedna Nauka !
(brzmi jak nawoływanie do jakiejś sekty, ale niech będzie)
tak samo jak, jest tylko jedna liczba 12, tylko jedna
płaszczyzna R^2, tylko jeden trójkąt o bokach 4,5,6,...

> czy ta uznawana dzisiaj za jedynie słuszną?
> a może właśnie ta nie uznawana przez tzw. naukowców?
> [...]

Wszystkie prądy, kanony, teoryje, itd. to tylko interpretacje
nauki (oczywiście każdorazowo kiczowate, inaczej nie można),
wszyscy rezydenci naukowych etykietek, pseudo-, nie-pseudo-,
combo-pseudo-, stają się jej wypaczeniem, za każdym razem
określenia czegokolwiek; tak samo Ty, tak samo i ja,
cokolwiek powiem - chybie.

> [...]
> wiatrakami makiawelistów w obronie podziału na KASTĘ bogatych
> i bezwzględnych w antagoniźnie do serdecznych i życzliwych? hmm,,

z "nauki" cos wynika ? co to takiego ?

> dziękuję
prosze,
HOX