Re: Systemy półek mocowanych na pionowych szynach

From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.budowanie
Subject: Re: Systemy półek mocowanych na pionowych szynach
Date: Tue, 13 Mar 2007 22:33:16 +0100

Piotr Fonon napisał(a):
> W supermarketach budowlanych jest dostępnych kilka systemów półek
> montowanych do ściany za pomocą wsporników zaczepianych na pionowych
> Może ktoś z Grupowiczów montował coś takiego u siebie i mógłby polecić
> lub odradzić konkretny system?
Odradzam szczerze. Mialem cos takiego w firmie Te pionowe szyny niezbyt
sa solidne, a poziome wsporniki to juz wogole... Z czysto mechanicznego
puntku widzenia - policz jaka sila zadzialasz na te haczyki w wsporniku?
Polka u ciebie ma miec 20-30cm, czesc wspornika opierajaca sie o pionowa
szyne ma moze z 3-4cm. Niech bedzie nawet najlepiej - 20/4 - to jesli
zaladujesz tam 10kg ksiazek, to bedziesz 50kg sily dzialal na haczyk z
marnej blachy o grubosci 0.5mm i szerokosci 5mm.
Ja mialem 4 szyny pionowe (co okolo 40cm), na tym 3 polki (dwie waskie i
jedna szeroka ~40cm). Na tej szerokiej staly 2 monitory 15 i 17cali CRT,
i to nie jakies trinitron tylko najbadziewniejsze lekkie. Na 4
wspornikach! I to wszystko sie pewnego dnia zawalilo bo wyrwalo/wygielo
te "wasy" wchodzace w pionowe szyny...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173