Re: Systemy półek mocowanych na pionowych szynach

From: Jo'Asia <j...@h...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.budowanie
Subject: Re: Systemy półek mocowanych na pionowych szynach
Date: Tue, 13 Mar 2007 23:18:44 +0100
Sender: s...@n...agh.edu.pl

Igor Kotlicki wystukał:

> Elfa, drogie, ale OK.

Popieram. Mam pół pokoju obpółkowane Elfą, nie narzekam. System jest z
tych solidniejszych - wsporniki standardowo są podwójne (przekrój pionowy
w literę 'U'), porządnie emaliowane. W przeciwieństwie do wyróbowanego
wcześniej w mniej eksponowanym miejscu bodajże "Element System" czy jakoś
tak śruby nie przeszkadają w zamontowaniu wspornika w żadnym ze "slotów".

> Odpada. Bez bocznego podparcia, 1mb ksiazek x iles polek, wyrwie te
> szyne ze sciany.
> Jedna polka na dlugich szynach, jeszcze OK. Takie systemy to do
> przechowywania ciuchow sa , a nie ksiazek.

Nie mów tego moim półkom! Mam tego (znaczy Elfy) w sumie jakieś 50mb i nie
wybierają sie spadać... Wszystko zależy od solidności przymocowania szym
do ściany. Jeśli chodzi o szerokość - jednen z "segmentów" ma półki na
jakieś 120cm długie oparte na 2 wspornikach ale te ostatnie nie są
umieszczone na samych końcach tylko kawałek od brzegu, tak że pracujący
kawałek półki jest krótszy. Półka wiszą tak od co najmniej 5 lat, śladów
wygięcia nie stwierdzono.

Dodatkowo na Elfie zamontowaliśmy też blat (jakieś 40x150cm), na którym
stoi kombajn drukarkowo-skanerowo-kserujący, stosy CD, podręcznych książek
i najróżniejszych przydasiów. Też nie wygląda jakby chciał uciekać ze
ściany.

> Wsporniki z wpustami.

Szczerze mówiąc część półek mamy w ogóle nie przykręconych, a część tylko
na przednie otwory. Co do dobory wkrętów to najlepiej wziąć w rękę
wspornik, przejść sie z nim do działu śrubkowego i dopasować odpowiednie
nie-za-bardzo-wystające.

Jeśli chodzi o to czy to widać - część na pewno (fragmenty półki wiszące
nad biurkiem mają widoczy dół całej konstrukcji), ale dzięki solidnemu
wykończeniu Elfy nie sprawia to wrażenia magazynu.

Owszem, też bym wolała mieć gabinet z dębowymi regałami, wielkim biurkiem
i skórzanym fotelem, ale cóż, w 2pokojowym mieszkaniu w bloku raczej tego
nie da rady urządzić.

Zdjecia elementów Elfy są tu:
<http://www2.elfa.com/templates/products.cfm?SidorID
=738&ProdukterID=2279>
(strona "wyciągnięta" z layoutu, więc się nieco rozjeżdża, ale obrazki
ma).

Jo'Asia czekająca na spadek po cudownie odnalezionym stryjecznym
pradziadku milionerze żeby sobie zbudować tę wymarzoną bibliotekę z
aneksem mieszkalnym...

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-