Szafa wnekowa - za waska ???

1. Data: 2004-09-06 07:21:37

Temat: Szafa wnekowa - za waska ???
Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam w pokoju wneke dluga na 285cm, gleboka na 62cm. Wydawalo mi sie, ze
jest idealna na szafe z przesuwanymi drzwiami.

Ale byl stolarz na pomiarach i zasmucil mnie:
- szyna do przesuwanych drzwi ma szerokosc 8cm, wiec uzyteczna wneka ma
glebokosc 54cm - podobno za malo aby komfortowo wieszac grubsze rzeczy -
kurtki, plaszcze, itp. Koszule juz jako tako beda sobie wisiec...
- szkoda, ze jest tracone az 8cm, ta sama cena szafy a jednak pojemnosc
o x-nascie procent mniejsza...

Myslalem zrobic tak, aby nie 4 drzwi jezdzily po calej dlugosci, ale
podzielic szyne na 2 czesci po 2 drzwi na kazda - wtedy mozna by uzyc
wezszej szyny... Ale czy sa wezsze szyny ? Jak inaczej rozwiazac problem ?

pozdrawiam, Adam

1. Data: 2004-09-06 07:32:08

Temat: Re: Szafa wnekowa - za waska ???
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał(a):

> [...]
> glebokosc 54cm - podobno za malo aby komfortowo wieszac grubsze rzeczy -
> kurtki, plaszcze, itp. Koszule juz jako tako beda sobie wisiec...

Prawda.

> - szkoda, ze jest tracone az 8cm, ta sama cena szafy a jednak pojemnosc
> o x-nascie procent mniejsza...

Są i węższe szyny. OIP, kiedyś instalowałem drzwi podwieszone u góry i
wtedy szyna miała chyba 4 cm.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-09-06 07:33:27

Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawda.

:(

A moge wyjsc z zalozenia, ze jedne z drzwi beda jezdzic po zewnetrznej
szynie, wiec przestrzen na kurtki bedzie ciut szersza ? Wieszak bedzie
wiecej zamontowany niesymetrycznie...

> Są i węższe szyny. OIP, kiedyś instalowałem drzwi podwieszone u góry i
> wtedy szyna miała chyba 4 cm.

Czy sa jakies minusy tych szyn ?

Adam

1. Data: 2004-09-06 07:41:07

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał(a):

> A moge wyjsc z zalozenia, ze jedne z drzwi beda jezdzic po zewnetrznej
> szynie, wiec przestrzen na kurtki bedzie ciut szersza ? Wieszak bedzie
> wiecej zamontowany niesymetrycznie...

Tak mam w tej chwili zrobione, ale w tej szafie nie trzymam "ciężkiego
kalibru". Poza tym zawsze możesz zagospodarować jedną z kwater tak, aby
ciuchy wisiały równolegle do drzwi.

> Czy sa jakies minusy tych szyn ?

Mała grubość drzwi - OIP tylko płyta wiórowa 18 mm, choć może obecnie są
dostępne inne systemy.

1. Data: 2004-09-06 07:53:03

Od: "Adam" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisal(a) w wiadomosci news:chh2nn$jof$1@shodan.interia.pl co
nastepuje:
> [...]
> glebokosc 54cm - podobno za malo aby komfortowo wieszac grubsze rzeczy -
> kurtki, plaszcze, itp. Koszule juz jako tako beda sobie wisiec...

a nie mozesz wieszac prostopadle?
od glebokosci bedzie zalezalo tylko to ile wieszaków zmiescisz a widzialem
takie szyny "teleskopowe", którymi mozesz wyjechac z szafy zeby miec doste
do wszystkich ciuchów jednoczesnie

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

1. Data: 2004-09-06 08:46:22

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wystukał:

> Myslalem zrobic tak, aby nie 4 drzwi jezdzily po calej dlugosci, ale
> podzielic szyne na 2 czesci po 2 drzwi na kazda - wtedy mozna by uzyc
> wezszej szyny... Ale czy sa wezsze szyny ? Jak inaczej rozwiazac problem ?

Rozważyć zrobienie innych dzwi, niekoniecznie przesuwnych?

Jo'Asia

--
polska-sygnaturka

1. Data: 2004-09-06 09:13:57

Od: "szulik" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> widzialem
> takie szyny "teleskopowe", którymi mozesz wyjechac z szafy zeby miec doste
> do wszystkich ciuchów jednoczesnie
Widzialam, nie polecam. Slabo sie trzymaja (IMO nie nadaja sie do ciezszych
rzeczy). Lamia sie i wypadaja. I to nie bylo pod STRASZNIE wielkim ciezarem.

No, chyba ze sa szyny i szyny...
Ewa

1. Data: 2004-09-06 10:51:59

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

> Myslalem zrobic tak, aby nie 4 drzwi jezdzily po calej dlugosci, ale
> podzielic szyne na 2 czesci po 2 drzwi na kazda - wtedy mozna by uzyc
> wezszej szyny... Ale czy sa wezsze szyny ? Jak inaczej rozwiazac problem ?

Masz sciane z któregos boku? Ja mialem z lewej sciane prostpodadla. Wiec z
prawej strony jest wystajaca deska, która poglebia wneke (u mnie ok 12 cm)
bo tez mialem 51 cm samej wneki. Balem sie co z tego wyjdzie i W NICZYM to
wizualnie nie przeszkadza. Przynajmniej mi :)))

pzdr
topjes

1. Data: 2004-09-06 11:55:02

Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz sciane z któregos boku?

Mam. Ale z drugiego boku po 62cm zaczyna sie otwor drzwiowy i... by mi
szafa zaslaniala :)

Adam

1. Data: 2004-09-06 16:25:54

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <U...@T...interia.pl> wrote in message

> Mam. Ale z drugiego boku po 62cm zaczyna sie otwor drzwiowy i... by mi
> szafa zaslaniala :)

No wiec mam niemal dokladnie to samo. Wneka byla jeszcze plytsza, z prawej
strony jest ok 12-15 cm sciany i wneka drzwiowa. Wystajaca deska w niczym
absolutnie nie przeszkadza. U Ciebie bedzie to zaledwie kilka centymetrów!
Ja mam te deske w kolorze drzwi i framugi (drewniana).

pzdr
topjes

Pralko-suszarka
Nocne oświetlenie łazienki