Szczypiorek

1. Data: 2013-04-28 00:18:49

Temat: Szczypiorek
Od: artustas <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Urosło mi sporo szczypioku :) (na działeczce z gruntu), fajnie, tylko na
kanapki i tradycyjnie do sera białego nie przejem :/.
Poza znalezionego, pierwszym domyślnym rzutem w sieci na zupę, nie mam
pomysłu.

Zamrozić się nie da :/.

Poratujcie pomysłami!.

Artustas

2. Data: 2013-04-28 01:24:54

Temat: Re: Szczypiorek
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Apr 2013 00:18:49 +0200, artustas napisał(a):

> [...]
> kanapki i tradycyjnie do sera białego nie przejem :/.
> Poza znalezionego, pierwszym domyślnym rzutem w sieci na zupę, nie mam

Można zasolić w słoiczku, ale sporo soli wymaga taki przetwór. Solony
szczypiorek do serka może być na zimę (nie za dużo, bo ta sól), do zupy o
ile nie słona... Na kanapki to już raczej nie.
Ale do pomidorów - chyba tak.
--
XL

3. Data: 2013-04-28 01:34:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Apr 2013 01:24:54 +0200, Ikselka napisał(a):

> Solony
> szczypiorek do serka może być na zimę (nie za dużo, bo ta sól), do zupy o
> ile nie słona... Na kanapki to już raczej nie.
> Ale do pomidorów - chyba tak.

...i do jajecznicy, jajecznej pasty, jajek na twardo. Tyle ze jak
napisałam, nie da się go sobie nawalić tam łyżkami, bo słony.
--
XL

4. Data: 2013-04-28 01:39:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Apr 2013 00:18:49 +0200, artustas napisał(a):

> Poratujcie pomysłami!.

http://forum.gazeta.pl/forum/w,309,135635661,1356509
40,szczypior_contra_szczypiorek_0_10.html

Od siebie dodam - polecam cebulę siedmiolatkę. Wlasnie wysiałam na rozsadę,
obsadzę niejakie poletko, bo uwielbiam jej gruby, delikatny szczypior. A i
do gotowania sie zda owa sympatyczna roślinka, wyrwana w całości, kiedy
cebuli jeszcze nie ma, na przednówku warzywnym. Bardzo wdzięczna w uprawie,
smaczna i bezobsługowa, rośnie kilka lat w tym samym miejscu :-)
--
XL

5. Data: 2013-04-28 09:56:44

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

artustas wrote:

> [...]
> kanapki i tradycyjnie do sera białego nie przejem :/.
> Poza znalezionego, pierwszym domyślnym rzutem w sieci na zupę, nie mam

Moja babcia traktowała szczypiorek jako surówkę. Normalnie siekała całe
wiąchy, sól i śmietana, i do obiadu.
Dobre było.

J.

www.kontestacja.com

6. Data: 2013-04-28 18:43:06

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
.net...

> [...]

cebuli jeszcze nie ma, na przednówku warzywnym. Bardzo wdzięczna w uprawie,
smaczna i bezobsługowa, rośnie kilka lat w tym samym miejscu :-)

Szczypior, to jest to co wyrasta z cebuli,
a szczypiorek to odmiana czosnku...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

7. Data: 2013-04-28 21:31:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Apr 2013 18:43:06 +0200, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

> Szczypior, to jest to co wyrasta z cebuli,
> a szczypiorek to odmiana czosnku...

I co w związku z tym?
--
XL

8. Data: 2013-05-10 22:57:22

Od: artustas <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczypiorek do serka może być na zimę (nie za dużo, bo ta sól), do zupy o
> ile nie słona... Na kanapki to już raczej nie.

Zupa robi swoje, sporo tego idzie :) - dzieci z grzankami wymiatają,
masowo na kanapki.
Dzięki, ale zasalać nie będę, jakoś mi nie pasuje.

Artustas

9. Data: 2013-05-10 22:58:12

Od: artustas <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-28 09:56, krys pisze:

> Moja babcia traktowała szczypiorek jako surówkę. Normalnie siekała całe
> wiąchy, sól i śmietana, i do obiadu.
> Dobre było.

Spróbuję :).

Artustas

10. Data: 2013-05-10 23:02:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 May 2013 22:58:12 +0200, artustas napisał(a):

> Spróbuję :).

Do takiego celu to już bardziej szczypior siedmiolatki - mięsisty i
delikatny. A ja właśnie wysadziłam sporą grządeczkę rozsady owejż cebulki.
--
XL

Ciacho na chłodną wiosenną sobotę
Tort bezowy.