mokry sernik jak

1. Data: 2013-04-21 00:24:24

Temat: mokry sernik jak
Od: "lamia3c" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie robię ciast a chciałabym zrobić sernik i zależy mi aby był mokry - taki
że język się z nim rozpływa
- jak to osiągnąć?

2. Data: 2013-04-21 00:32:53

Temat: Re: mokry sernik jak
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:24:24 +0200, lamia3c napisał(a):

> nie robię ciast a chciałabym zrobić sernik i zależy mi aby był mokry - taki
> że język się z nim rozpływa
> - jak to osiągnąć?

Zrobić sernik na zimno.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę, zaś

3. Data: 2013-04-21 12:37:55

Od: "lamia3c" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi jednak o sernik pieczony.

4. Data: 2013-04-21 13:18:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Apr 2013 12:37:55 +0200, lamia3c napisał(a):

> Chodzi jednak o sernik pieczony.

Przepis mam, podawałam kiedyś, ale mnie okrzyczano, że budyń daję. Ale i
chwalono dużo :-)
A daję budyń, bo w tym serniku jest dużo śmietany. Duuużo. Minimum 200 ml
na kilogram sera - można więcej (do 350) jeśli ma być wilgotny. Coś musi
pochłonąć tę wilgoć z niej.
Mój jest wilgotny i piankowy. Jest świetny i koniec. Masz:
http://tiny.pl/h81sm
--
XL

5. Data: 2013-04-22 08:14:15

Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

lamia3c <l...@t...pl> wrote:
> Chodzi jednak o sernik pieczony.

Zmniejszyć ilość / nie używać zagęstników typu mąka, skrobia czy kasza
manna. Zwiększyć ilość tłuszczu.

6. Data: 2013-04-22 10:48:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Apr 2013 06:14:15 +0000 (UTC), Miroslaw Kwasniak napisał(a):

> Zmniejszyć ilość / nie używać zagęstników typu mąka, skrobia czy kasza
> manna. Zwiększyć ilość tłuszczu.

Wtedy będzie TŁUSTY a nie MOKRY. Vide temat.
--
XL

7. Data: 2013-04-22 21:34:09

Od: "lamia3c" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój jest wilgotny i piankowy. Jest świetny i koniec. Masz:
> http://tiny.pl/h81sm

dzięki,
(jedynie chyba przewracanie sernika bym sobie z wygody darowała i kroiła z
blachy.. )

A mąka ziemniaczana w przepisach sernikowych jaką ma 'funkcję'? tutaj widzę
nie trzeba

8. Data: 2013-04-22 21:39:35

Od: "lamia3c" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miroslaw Kwasniak" <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl> wrote in message
> Zmniejszyć ilość / nie używać zagęstników typu mąka, skrobia czy kasza

a czemu? w celach smakowych?

(bo taki sernik to chyba do zdrowego żywienia nie może pretendować - cukier,
jajka i tłuszcze na gorąco. - To takie podstawowe zagęstniki nie wiele
pogarszają sytuację :) )

9. Data: 2013-04-22 21:50:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:34:09 +0200, lamia3c napisał(a):

> dzięki,
> (jedynie chyba przewracanie sernika bym sobie z wygody darowała i kroiła z
> blachy.. )

Piekę ten sernik w okraglej tortownicy i lubię jak wierzch jest równiutki,
bo ladniej wygląda no i można go posmarowac goracym morelowym dżemem, który
zastygnie i utworzy glazurę. Można i czekoladą polać, co lubią niektórzy.

> A mąka ziemniaczana w przepisach sernikowych jaką ma 'funkcję'? tutaj widzę
> nie trzeba

Tutaj jest waniliowy budyń - i skrobia ziemniaczana w nim jest. Pełni ona
rolę utrwalacza sprężystości gdyż pęcznieje od nadmiarowej wilgoci z sera i
śmietany, nie pozwala sernikowi podpłynąć wodą, co przy dzisiejszej
jakoscis sera zdarza się nierzadko.

--
XL

10. Data: 2013-04-22 21:58:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:39:35 +0200, lamia3c napisał(a):

> (bo taki sernik to chyba do zdrowego żywienia nie może pretendować - cukier,
> jajka

Akurat jajka wróciły już do łask w zakresie braku szkodliwości - i
słusznie.
--
XL

czym panierować piersi z kurczaka?
Dlaczego na zelatynie jest napisane "nie gotowac"?
jak upiec domowy chleb?
Gotowanie kaszy Jaglanej i Ryżu
Co z tym cukrem?