czym panierować piersi z kurczaka?

1. Data: 2013-04-18 23:17:16

Temat: czym panierować piersi z kurczaka?
Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

Buła tarta i mąka się przejadły
macie jakieś sprawdzone sposoby na smaczną panierkę?

2. Data: 2013-04-19 00:06:20

Temat: Re: czym panierować piersi z kurczaka?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Apr 2013 23:17:16 +0200, iwanos napisał(a):

> Buła tarta i mąka się przejadły
> macie jakieś sprawdzone sposoby na smaczną panierkę?

1) Płatki kukurydziane rozdrobnione (ale nie na pył, lecz np jak płatki
jęczmienne albo i grubiej wg gustu, co bardzo ciekawie wyglada - robi się
to drewnianym wałkiem do ciasta albo drewnianym tłuczkiem - płatki
zawiązane w torebce plastikowej). Jako spoiwo - surowe jajko rozbełtane pół
na pół z majonezem. Bardzo smaczna panierka.
Warto potrzymać mięso w mieszaninie jaja z majonezem dłuższą chwilę (pół
godziny) przed panierowaniem - w swoisty sposób mięso się "zabejcuje",
będzie miękkie i soczyste.

Przed zanurzeniem w płynnym spoiwie warto osuszyć mięso papierowym
ręcznikiem dociskajac go zdecydowanie - aby powierzchnia mięsa nie była
nasiąknięta wodą; panierka będzie się lepiej trzymać.

ALBO (bez odciskania w ręczniku) obtoczyć mięso wstępnie w mące - i potem
spoiwo oraz płatki.

2) Maca - rozdrobniona, sposób jak wyżej.

3) Kasza manna bardzo drobna, tzw błyskawiczna.

4) Zmielone różne ziarna - orzechy itp, ale to daje specyficzny smak po
usmażeniu.
--
XL
Rektor Politechniki Warszawskiej... śpiewa, proszempaństwa:

3. Data: 2013-04-19 12:45:35

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.04.2013 23:17, schrieb iwanos:
> Buła tarta i mąka się przejadły
> macie jakieś sprawdzone sposoby na smaczną panierkę?

Do tartej bułki dodać parmezan, może być erzac z puszki, mniej więcej
pół na pół. Samym parmezanem nie radzę, bo się klei do patelni.
Uważam, że szalenie zjadliwe. Zamiast tartej bułki można też w tej
kombinacji użyć płatków kukurydzianych drobno posiekanych, ale to już
Ikselka opisała.
Czasami mam jeszcze stare bułki z "farfoclami", posypane słonecznikiem,
ziarnem etc. Te też się nadają na bułkę tartą.

Waldek

4. Data: 2013-04-19 19:51:03

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-18 23:17, iwanos pisze:
> Buła tarta i mąka się przejadły
> macie jakieś sprawdzone sposoby na smaczną panierkę?

Jak nie musi byc zdrowo to chipsy.

5. Data: 2013-04-22 09:52:07

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.04.2013 19:51, schrieb Grzegorz Prędki:

> Jak nie musi byc zdrowo to chipsy.

trzi psy?

Przy ilości panierki niezdrowość nie jest taka tragiczna. Panierka z
bułki też nie jest taka super. Ale panierki smakują ;-).
Przy czipsach trzeba tylko uważać, że są już słone (większość) i
odpowiednio dobrać przyprawianie mięsa. To tak teoretycznie, bo jeszcze
nie próbowałem.

Waldek

6. Data: 2013-04-23 00:25:56

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-22 09:52, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
> Przy czipsach trzeba tylko uważać, że są już słone (większość) i
> odpowiednio dobrać przyprawianie mięsa. To tak teoretycznie, bo jeszcze

to chyba jakas lipa z tymi panierkami z chipsów

7. Data: 2013-04-23 10:56:13

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.04.2013 00:25, schrieb iwanos:

> to chyba jakas lipa z tymi panierkami z chipsów
Ziemniaczane chyba lipa, zrobi się ciapka, ale możliwe, że się zrobi
jakaś powłoka ziemniaczanopodobna i mimo wszystko będzie smakować.
Czipsy kukurydziane (tortilla chips) pasują jak najbardziej, ale jeszcze
nie próbowałem robić.

Waldek

8. Data: 2013-04-23 11:39:38

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 00:25:56 UTC+2 użytkownik iwanos napisał:

> to chyba jakas lipa z tymi panierkami z chipsów

Żadna lipa. Fajny patent - coś innego niż zwykle. Chipsy mają przecież mniejszą
skłonność do rozciapywania się niż płatki kukurydziane... Parę razy robiłam kotlety w
chipsach.

Ania

9. Data: 2013-04-23 16:38:36

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.04.2013 11:39, schrieb czeremcha:

> Żadna lipa. Fajny patent - coś innego niż zwykle. Chipsy mają przecież mniejszą
skłonność do rozciapywania się niż płatki kukurydziane... Parę razy robiłam kotlety w
chipsach.

Ale ziemniaczanych, czy kukurydzianych?

Waldek

10. Data: 2013-04-24 10:26:56

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ziemniaczanych.

Ania

Dlaczego na zelatynie jest napisane "nie gotowac"?
jak upiec domowy chleb?
Gotowanie kaszy Jaglanej i Ryżu
Co z tym cukrem?
Kruszyć czy nie?