Dlaczego na zelatynie jest napisane "nie gotowac"?

1. Data: 2013-04-18 10:59:18

Temat: Dlaczego na zelatynie jest napisane "nie gotowac"?
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czemu na wwszystkich żelatynach jest napisane "nie gotować"? Przecież
otrzymywana jest z naturalnych części zwierząt, a te (np. na zimne
nózki) się gotuje i nie przeszkadza to w niczym. Ktoś zna wyjaśnienie?

2. Data: 2013-04-18 13:33:10

Od: Zansibar <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-18 10:59, tomjas pisze:
> [...]
> otrzymywana jest z naturalnych części zwierząt, a te (np. na zimne
> nózki) się gotuje i nie przeszkadza to w niczym. Ktoś zna wyjaśnienie?

A nie chodzi czasami o "pozostawienie klarowności"?

Zanzibar

3. Data: 2013-04-18 15:24:06

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Apr 2013 13:33:10 +0200, Zansibar wrote:

> A nie chodzi czasami o "pozostawienie klarowności"?

O - to może być myśl. A właśnie nastawiłem galaretę z kurczaka.
I dodałem testowo do gotowania żelatynę - zobaczymy co z tego wyjdzie.

4. Data: 2013-04-18 16:18:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 Apr 2013 08:59:18 GMT, tomjas napisał(a):

> [...]
> otrzymywana jest z naturalnych części zwierząt, a te (np. na zimne
> nózki) się gotuje i nie przeszkadza to w niczym. Ktoś zna wyjaśnienie?

Nie znam. Moze chodzi o długie gotowanie. Ja ZAWSZE zagotowuję, ale krótko
- robię to bo jestem obrzydliwa, nie zjem takiej surowej zelatyny z torebki
jakiejś. Mało tego, nadmiarową domową galarete mrożę i ponieważ po
rozmrożeniu traci na "galaretowatości", to ją krótko zagotowuję, nalewam w
foremki i po zastygnięciu galareta odzyskuje dawny wigor jak świeżo
zrobiona :-)
--
XL
Rektor Politechniki Warszawskiej... śpiewa, proszempaństwa:

5. Data: 2013-04-18 16:19:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 Apr 2013 13:24:06 GMT, tomjas napisał(a):

> I dodałem testowo do gotowania żelatynę - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Do galarety z kurczaka to ja używam łapek kurzęcych, takie mam zboczenie.

6. Data: 2020-09-08 17:44:41

Od: Eduard Janusch <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka schrieb am Donnerstag, 18. April 2013 um 16:19:49 UTC+2:

> [...]
> --
> XL
> Rektor Politechniki Warszawskiej... śpiewa, proszempaństwa:

jak upiec domowy chleb?
Gotowanie kaszy Jaglanej i Ryżu
Co z tym cukrem?
Kruszyć czy nie?