Szkodliwosc komputera na oczy, a okulary zerwoe z filtrem

11. Data: 2000-11-17 15:42:08

Temat: Re: Szkodliwosc komputera na oczy, a okulary zerwoe z filtrem
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

AlicjaNF wrote:

> Nie tak do konca ... Poniewaz monitor wytwarza promieniowanie (od strony
> ekranu duzo mniejsze niz z tylu),

to jest bardzo duze uproszczenie;
to nie jest to samo "promieniowanie".
ekran katodowy emituje promieniowanie beta (elektrony)
w niewielkim natezeniu.
z tylu, moze byc co najwyzej zmienne pole elektromagnetyczne
o czestosciach radiowych (MHz), dokladnie nie wiem jakich.

Poza tym o szkodliwosci promieniowania decyduje w zasadzie nie
ilosc wyemitowanej energii, tylko jaka czesc tej energii moze byc
pochlonieta przez czlowieka.

Mariusz

12. Data: 2000-11-17 15:43:23

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

> Są przyciągane ale jak włączysz monitor, to te pyłki są emitowane na osobe
> siedzącą przed komputerem...Stąd zalecenia częstego wycierania ekranu
> ściereczką, szczególnie jak ktoś jest uczulony na kurz i kicha.
>
> Kaja

to po co w takim razie wylaczac monitor ?

Mariusz

13. Data: 2000-11-17 15:47:45

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

> "Jacek D." napisa?(a):

> GoldStar Studioworks.
> Jestem uczulona troch? na kurz i kicham.
To nie len sie tylko wysprzataj kwatere.

a na twarz to nie okulary, tylko maseczka na nos
i codziennie sprzataj kwatere.
Nie len sie.
J.

14. Data: 2000-11-17 19:40:15

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to po co w takim razie wylaczac monitor ?
>
> Mariusz
Czy Kaja nie pracuje w marketingu okularow wciskanych na sile
nas nos , aby nic nie widziec na monitorze
i sobie niepotrzebnie oslabiac wzrok
aby stac sie potem prawdziwym pacjentem okulisty i optyka ?

15. Data: 2000-11-17 21:02:00

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek D." napisał(a):

> To nie len sie tylko wysprzataj kwatere.
>
> a na twarz to nie okulary, tylko maseczka na nos

Żadnych okularów i maseczek nie zakładam :-)

> i codziennie sprzataj kwatere.
> Nie len sie.

Odkurzam dokładnie całe mieszkanie raz na tydzień...Nie chce mi się
codziennie :-)
Mam nawet niezły odkurzacz z filtrami ale i tak zanim usiądę przed
monitorem i nie przetrę ekranu ściereczką, to strasznie kicham...Dawniej
myślałam, że jestem przeziębiona ale potem zorientowałam się w czym
rzecz...Potem przeczytałam w jakiejś gazecie, że powinno się przecierać
ekran mokrą ściereczką ...nie napisali tylko jak okropnie ten ekran
potem wygląda: taki porozmazywany...Lepiej już czyścić takim płynem
elektrostatycznym w sprayu-specjalnym do ekranów monitorowych.

Kaja

16. Data: 2000-11-17 22:14:44

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek D." napisał(a):

> Czy Kaja nie pracuje w marketingu okularow wciskanych na sile
> nas nos , aby nic nie widziec na monitorze
> i sobie niepotrzebnie oslabiac wzrok
> aby stac sie potem prawdziwym pacjentem okulisty i optyka ?

Sklerozę masz, czy co?
Ani razu nie napisałam o żadnych okularach i filtrach na ekrany!!!!
Nie używam żadnych (!) okularów i nikomu ich nigdy nie wciskałam !
Cofnij się do poprzednich postów, to się dokładnie przekonasz!
Mnie mój monitor na oczy nie szkodzi.

Kaja

17. Data: 2000-11-17 22:39:54

Od: "Greg" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Nie czytuję zbyt często tej grupy ale skoro już...

Jestem programistą, pracuję dziennie do 16 godzin przy komputerze, i tak od
12 lat dzień w dzień.

Moje skromne rady na w miarę nie czerwone oczy:
- nauczcie się pisać bez spoglądania na klawiaturę. To nie boli o ile naukę
pisania stosuje się w 10 minutowych dziennych dawkach.
- kupujcie dobre, markowe monitory wytrzymujące bardzo duże szybkośći
odświerzania obrazu (przynajmniej 85 ramek/sek). Dotyczy to także kart
graficznych.
- zwróćcie uwagę na to że istnieją np. 17 calowe monitory! Ja pracuję przy
17'' z bańką philipsa prawie płasą, rozdzielczość 1280 na 1024/ 85
ramek/sek. (niestety literki muszę mieć maleńkie) ale jest całkiem ok,
- środek ekranu monitora powinien znajdnować się na wyskości oczu,
- czyście monitory i nie dotykajcie ich paluchami.
- nie pracujcie przy monitorach ustawionych w mocno oświetlonym
pomieszczeniu, zwłaszcza przodem do okien,
- nie pracujcie bez przerwy więcej niż 1 godzinę (i tak nie będziecie
bardziej wydajni).
- warto co kilka minut spojrzeć w dal przez okno,
- mrugajcie, mrugajcie i jeszcze raz mrugajcie powiekami ( tak mi powiedział
lekarz i przepisał jakieś krople na "suche oko")
- szanujcie oczy są tylko dwa, siebie... jednego.
- w pracy 8h i OFF (później ewentualnie nadgodziny).

Pozdrawiam Grupowiczów
Grzegorz Konrad

18. Data: 2000-11-17 23:39:10

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lepiej ju? czy?ciae takim p?ynem
> elektrostatycznym w sprayu-specjalnym do ekranów monitorowych.

To juz wiem.
na ciebie dziala ten plyn elektrostatyczny. Jestes na niego uczulona.
Bez pluny kurz sie osadza na ekranie i go scierasz
a tak to plyn tworzy izolacje elektrostatyczna i rzeczywiscie kurz
zamiast osiadac to lata przed ekranem,
horror.

Umyj ekran zwyklym mydlem i dokladnie wytrzyj
ja tak zawsze robie.
I zadnymi pylkami nie dostaje po oczach.
Wszystki mam osadzone trwale powierzchni ekranu monitora.
Jacek

19. Data: 2000-11-17 23:42:34

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem programist?, pracuj? dziennie do 16 godzin przy komputerze, i tak od
> 12 lat dzie? w dzie?.
Jakie grube nosisz okulary ?

> - zwróaecie uwag? na to ?e istniej? np. 17 calowe monitory! Ja pracuj? przy
> 17'' z ba?k? philipsa prawie p?as?, rozdzielczo?ae 1280 na 1024/ 85
> ramek/sek. (niestety literki musz? mieae male?kie) ale jest ca?kiem ok,

jak jest ok, jak literki masz bardzo malutkie.
Nie ma znaczenia czy to 14 czy 21 "
Jak rozmiar czcionki 9-10 to oczy tracisz i tak i tak.

Jakie grube nosisz szkla ?
Jacek

20. Data: 2000-11-18 10:27:30

Od: "hudson" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Jacku. Przede wszystkim chcialem sie wypowiedziec na temat utopii ktora
proklamujesz a ktora niestety nijak nie pasuje do przyjetego obecnie
sposobu prac przy monitorze.
>czarno bialy monitor typu VGA nie wywoluje takich zaburzen
Coraz wiecej sprzedaje sie 17'' i 19''. 21'' czy 19'' to podstawa w
jakiejkolwiek pracy designerskiej. Nie mowie ze to dobrze, ale nie
mozemy popadac w skrajnosci . Ludzie od grafiki, WWW i
wszystkich innych materii zwiazanych z komputerami oprocz edycji
tekstow (edytory, bazy danych, obsluga sys. etc..) nie sa w stanie
pracowac w ten sposob ktory Ty madrym tonem obwiesciles ze jest
niezawodny i sprawdzony. Czy Ty pracujesz na "Windows, duzy kontrast"
w domu? Conajwyzej masz ustawiona odpowiednio wielka czcionke na
monitorze - i zgoda, ja tez mam - ale bez przesady. To juz bardziej bym
sie przyczepil do tego ze czcionka ma byc prosta. Ma byc na tyle prosta
zeby ulatwic prace oczom i umyslowi a nie idiotyczne 'themes' microsoftu
gdzie jacys fantasci umieszczaja czasem nawet czcionkii stylizujace
'handwriting'.
Dajesz nieco zarozumialym tonem madre rady ktore sa niestosowalne badz
krytykujesz czyjes zdanie. Jak pamietasz nasza dyskusja na temat filtrow
stanela w martwym punkcie - ja zas jako ze jestem praktykiem a nie
teoretykiem stweirdzam tylko to co widze - od ponad 4 lat wzrok mi sie
nie pogorszyl i czy jest tak za sprawa filtra czy cwiczen oraz odpowiedniego
zachowania sie przy pracy z monitorem jak pisal wczesniej Greg - tego
juz wiecej nei bede roztrzasal - bez obrazy dla nikogo, mam ciekawsze
rzeczy do roboty :).
1280-1024 na 17'' ...no to bym sie juz obawial Greg :). Nawet bardzo.
Jacek D ma racje z wielkoscia tych czcionek tyle ze troche przesadza.
Najlepiej by sie pracowalo na 17" w 800x600 tyle ze oprocz edycji tekstow
nikt by na tym nic nie robil. Nie wiem nawet czy 3Dmax rusza w tej
rozdzielczosci. Standardowo wiec ludzie ustawiaja 1024x768. Poza tym
nie wiem co to za 17" :), ale z doswiadczenia wiem ze przy tej
rozdzielczosci
na takim monitorze - to chyba zbyt wysokiego odswiezania nie masz?
Zmniejszenie rozdzielczosci do 1024.. da Ci mozliwosc podkrecenia Hz
o 5-10 w gore , co ze zwiekszeniem lekko czcionek moze byc ...
...pomocne :).
Pozdrawiam i zycze jak najmniej zmeczenia przy pracy z komputerem - po
to je w koncu to ludzkie lenistwo wymyslilo :)

Janusz

Dokumentacja Medyczna !!!!!
badanie krwi - wyniki
singular5
Slownik biol/med E-PL/PL-E
Re: Prozac reklama a dzialania uboczne Re: prozak- czy ktos wie co to jest?