Szkodliwosc komputera na oczy, a okulary zerwoe z filtrem

21. Data: 2000-11-18 12:34:36

Temat: ...
Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hudson wrote:

> Czesc.
>
> Jacku. Przede wszystkim chcialem sie wypowiedziec na temat utopii

> Coraz wiecej sprzedaje sie 17'' i 19''. 21'' czy 19'' to podstawa w
> jakiejkolwiek pracy designerskiej. Nie mowie ze to dobrze, ale nie
> mozemy popadac w skrajnosci . Ludzie od grafiki, WWW i
> wszystkich innych materii zwiazanych z komputerami oprocz edycji
> tekstow (edytory, bazy danych, obsluga sys. etc..) nie sa w stanie
> pracowac w ten sposob ktory Ty madrym tonem obwiesciles ze jest
> niezawodny i sprawdzony.
Alez duze nieporozumienie.
Jedynie wskazalem ze powiekszanie rozmiaru ,monitora nie jest jedyna
droga dla ochrony oczu.

Czy Ty pracujesz na "Windows, duzy kontrast"
> w domu?
A czemu wlasnie duzy kontrast ?
Monitor czarno-bialy SVGA stanowi optimum dla osoby ktory np. tylko
uzywa kompa jako maszyny do pisania.
Z tym sie chyba zgodzisz.

Conajwyzej masz ustawiona odpowiednio wielka czcionke na
> monitorze - i zgoda, ja tez mam - ale bez przesady.

O jakiej przesadzie mowisz.
Czytalem kiedys wspomnienia ludzi z sekretariatu Hitlera.
Poniewaz jego wzrok byl bardzo slaby, to specjalnie
wykonano dla niego maszyne do pisania, ktora pisala bardzo duza
czcionka.

To juz bardziej bym
> sie przyczepil do tego ze czcionka ma byc prosta.
A jak czesto piszesz kursywa, a nie Timnes czy new Roman ?

Ma byc na tyle prosta
> zeby ulatwic prace oczom i umyslowi a nie idiotyczne 'themes' microsoftu
> gdzie jacys fantasci umieszczaja czasem nawet czcionkii stylizujace
> 'handwriting'.
masz racje.

> Dajesz nieco zarozumialym tonem madre rady ktore sa niestosowalne badz
> krytykujesz czyjes zdanie.

Alez jedynie wyrazam swoja opinie z ktora zgadzac sie nie trzeba.
A ze krytykuje okulary z filtrami i lecace pylki z ekranu
to wynika, ze stanu wiedzy, dostepnej w internecie
jak i ze stanu wiedzy i praktyki,
ze filtrow sie nie uzywa w nowych monitorach.

Jak pamietasz nasza dyskusja na temat filtrow
> stanela w martwym punkcie
a konkretnie ?

- ja zas jako ze jestem praktykiem a nie
> teoretykiem stweirdzam tylko to co widze - od ponad 4 lat wzrok mi sie
> nie pogorszyl i czy jest tak za sprawa filtra czy cwiczen oraz odpowiedniego
> zachowania sie przy pracy z monitorem jak pisal wczesniej Greg - tego
> juz wiecej nei bede roztrzasal - bez obrazy dla nikogo, mam ciekawsze
> rzeczy do roboty :).

Ok. Moze masz silny wzrok, moze dobre odzywienie,
ale jestes juz jednym z nielicznych, uzywajacych filtrow monitorowych.
Jaki stary masz monitor ?

> Jacek D ma racje z wielkoscia tych czcionek tyle ze troche przesadza.
Nie przesadzam.
Czcionka 13 punktow to jest minimum.

> Najlepiej by sie pracowalo na 17" w 800x600 tyle ze oprocz edycji tekstow
> nikt by na tym nic nie robil.
Oczywiscie.

> Pozdrawiam i zycze jak najmniej zmeczenia przy pracy z komputerem - po
> to je w koncu to ludzkie lenistwo wymyslilo :)

obawiam sie ze informatykow i grafikow pracujacych po 16 godzin dziennie
przed monitorem, ktorych wlasnie teraz pozdrowiles sa tysiace.

jacek

22. Data: 2000-11-19 10:55:10

Temat: Re: Szkodliwosc komputera na oczy, a okulary zerwoe z filtrem
Od: "Greg" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jacek D." <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Jakie grube nosisz okulary ?

> jak jest ok, jak literki masz bardzo malutkie.
> Nie ma znaczenia czy to 14 czy 21 "
> Jak rozmiar czcionki 9-10 to oczy tracisz i tak i tak.
>
> Jakie grube nosisz szkla ?
> Jacek

Witam Grupowiczów!

Fizyczna wysokosc czcionki zalezy tez od rozdzielczosci ekranu - im
wieksza tym mniejsza czcionka. Dla tej samej rodzielczosci ekranu i rozmiaru
czcionki, bedzie ona wieksza na ekranie 17'' niz 15'' - to chyba oczywiste.
Poza tym bardziej meczace jest przewijanie tekstu programu w malym okienku -
to tak jakbys chcial czytac ksiazke przez dziurke Kolego.
Wracajac do moich uwag nt. pracy przy komputerze, czy kiedys ktos mial z
Was w reku instrukcje obslugi jakiegos markowego komuputera? Na prawde w
kazdej jest jak nie rozdzial to nawet osobna broszura poswiecona poprawnemu
ustawianiu monitora, klawiatury itd., itd.

Szkiel nie nosze, ze wzrokiem nie mam problemów. Nie rozumiem tez
zacietrzewienia w poscie Kolegi Jacka...

Pozdrawiam Grupowiczów
Greg

23. Data: 2001-01-08 18:21:07

Od: "hudson" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek........juz ktorys raz zarzucasz komus ze cos komus
wciska badz reklamuje - zaczynasz byc patetyczny!

Pozdr.
Janusz

24. Data: 2001-01-09 12:32:32

Temat: OT-"Patetyczny" wczoraj i dziś.
Od: "Pipok" <T...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jacek........juz ktorys raz zarzucasz komus ze cos komus
> wciska badz reklamuje - zaczynasz byc patetyczny!

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale słowo "patetyczny"
nie zawsze w języku polskim miało negatywne znaczenie.
Nabrało dopiero takowego po przejęciu wraz z "kulturą"
zachodnią, również części ich słownictwa, jak również
znaczeń. Tak jest również w stosunku do (MSZ) niefortunnego
tłumaczenia słowa "pathetic" z języka angielskiego które w
"ichnim" znaczeniu ma być równoważne słowu "żałosny",
które to (MSZ po raz drugi) słowo bardziej pasuje do określenia
jednej z negatywnych cech całokształtu twórczości Jacka.

No to chyba skończę, bo powiało mentorstwem...
Pipok.

25. Data: 2001-01-27 17:11:41

Od: Robert W <w...@f...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

pogadajcie o tym przy piwku bedzie spokojniej i nerki oczyscicie

hudson wrote:

> Jacek........juz ktorys raz zarzucasz komus ze cos komus
> wciska badz reklamuje - zaczynasz byc patetyczny!
>
> Pozdr.
> Janusz

Dokumentacja Medyczna !!!!!
badanie krwi - wyniki
singular5
Slownik biol/med E-PL/PL-E
Re: Prozac reklama a dzialania uboczne Re: prozak- czy ktos wie co to jest?