Date: Sat, 18 Nov 2000 13:34:36 +0100
From: "Jacek D." <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: ...

hudson wrote:

> Czesc.
>
> Jacku. Przede wszystkim chcialem sie wypowiedziec na temat utopii

> Coraz wiecej sprzedaje sie 17'' i 19''. 21'' czy 19'' to podstawa w
> jakiejkolwiek pracy designerskiej. Nie mowie ze to dobrze, ale nie
> mozemy popadac w skrajnosci . Ludzie od grafiki, WWW i
> wszystkich innych materii zwiazanych z komputerami oprocz edycji
> tekstow (edytory, bazy danych, obsluga sys. etc..) nie sa w stanie
> pracowac w ten sposob ktory Ty madrym tonem obwiesciles ze jest
> niezawodny i sprawdzony.
Alez duze nieporozumienie.
Jedynie wskazalem ze powiekszanie rozmiaru ,monitora nie jest jedyna
droga dla ochrony oczu.

Czy Ty pracujesz na "Windows, duzy kontrast"
> w domu?
A czemu wlasnie duzy kontrast ?
Monitor czarno-bialy SVGA stanowi optimum dla osoby ktory np. tylko
uzywa kompa jako maszyny do pisania.
Z tym sie chyba zgodzisz.

Conajwyzej masz ustawiona odpowiednio wielka czcionke na
> monitorze - i zgoda, ja tez mam - ale bez przesady.

O jakiej przesadzie mowisz.
Czytalem kiedys wspomnienia ludzi z sekretariatu Hitlera.
Poniewaz jego wzrok byl bardzo slaby, to specjalnie
wykonano dla niego maszyne do pisania, ktora pisala bardzo duza
czcionka.

To juz bardziej bym
> sie przyczepil do tego ze czcionka ma byc prosta.
A jak czesto piszesz kursywa, a nie Timnes czy new Roman ?

Ma byc na tyle prosta
> zeby ulatwic prace oczom i umyslowi a nie idiotyczne 'themes' microsoftu
> gdzie jacys fantasci umieszczaja czasem nawet czcionkii stylizujace
> 'handwriting'.
masz racje.

> Dajesz nieco zarozumialym tonem madre rady ktore sa niestosowalne badz
> krytykujesz czyjes zdanie.

Alez jedynie wyrazam swoja opinie z ktora zgadzac sie nie trzeba.
A ze krytykuje okulary z filtrami i lecace pylki z ekranu
to wynika, ze stanu wiedzy, dostepnej w internecie
jak i ze stanu wiedzy i praktyki,
ze filtrow sie nie uzywa w nowych monitorach.

Jak pamietasz nasza dyskusja na temat filtrow
> stanela w martwym punkcie
a konkretnie ?

- ja zas jako ze jestem praktykiem a nie
> teoretykiem stweirdzam tylko to co widze - od ponad 4 lat wzrok mi sie
> nie pogorszyl i czy jest tak za sprawa filtra czy cwiczen oraz odpowiedniego
> zachowania sie przy pracy z monitorem jak pisal wczesniej Greg - tego
> juz wiecej nei bede roztrzasal - bez obrazy dla nikogo, mam ciekawsze
> rzeczy do roboty :).

Ok. Moze masz silny wzrok, moze dobre odzywienie,
ale jestes juz jednym z nielicznych, uzywajacych filtrow monitorowych.
Jaki stary masz monitor ?

> Jacek D ma racje z wielkoscia tych czcionek tyle ze troche przesadza.
Nie przesadzam.
Czcionka 13 punktow to jest minimum.

> Najlepiej by sie pracowalo na 17" w 800x600 tyle ze oprocz edycji tekstow
> nikt by na tym nic nie robil.
Oczywiscie.

> Pozdrawiam i zycze jak najmniej zmeczenia przy pracy z komputerem - po
> to je w koncu to ludzkie lenistwo wymyslilo :)

obawiam sie ze informatykow i grafikow pracujacych po 16 godzin dziennie
przed monitorem, ktorych wlasnie teraz pozdrowiles sa tysiace.

jacek