Re: Szkola jakiej nie znacie

Data: 2006-04-04 22:34:22
Temat: Re: Szkola jakiej nie znacie
Od: Amnesiak <a...@T...pl>

Pewnego dnia Przemysław Dębski napisał(a) w wiadomości
<news:e0uguc$o8c$1@inews.gazeta.pl> takie słowa:

> No wymień ... tak chociaż z 50 .. :)

Są m.in.:
1. fanatyczni
2. ciaśni umysłowo
3. staroświeccy
4. nieudolni
5. klerykalni
6. katoliccy
7. pro-papiescy
8. pro-biskupi
9. anty-humanistyczni
10. anty-oświeceniowi
11. anty-racjonalni
12. anty-państwowi
13. anty-demokratyczni
14. anty-liberalni
15. zdewociali
16. nudni
17. nieżyciowi
18. seksofobiczni
19. anty-feministyczni
20. ciemni
21. niereformowalni
22. źle ubrani
23-50. wymienię jak mi zapłacisz... :)

> Jakoś nie za bardzo widzę - w jakiej konkretnie sytuacji miałoby dojść do
> tego zastraszania przez przełożonych i jak. Że co ? "pięćdziesięciu czeka na
> twój habit ... !!" ? :))

Trochę inaczej. "Po opuszczeniu klasztoru zginiesz, bo nie potrafisz żyć
poza nim". Bez zawodu, bez wielu umiejętności niezbędnych do normalnego
funkcjonowania "w realu", 50-letni mnich jest całkowicie zależny od swoich
przełożonych. Słyszałem o przypadkach wykorzystywania przez 'ojców' tej
przewagi.

> Roztropność, sprawiedliwość, umiarkowanie, męstwo - cztery cnoty
> kardynalskie ćwiczone przez lata dają tę niezwykłą moc :)

E-tam. Osoba roztropna nie idzie do zakonu ;) Chyba, że jest wyjątkowo
nieumiarkowana ;)

Amnesiak