Re: Szkola jakiej nie znacie

Data: 2006-04-05 08:07:15
Temat: Re: Szkola jakiej nie znacie
Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...pl> napisał w wiadomości
news:b7p1atakg55y$.1gae0o3kq0dik.dlg@40tude.net...
> Pewnego dnia Przemysław Dębski napisał(a) w wiadomości
> [...]

Ależ to są same zalety :)
W żadnych innych warunkach niż "ucisk" nie rozwija się tak dobrze wolna myśl
:) Uczeń ma pragnąć ponad wszystko chodzić do normalnej szkoły i uczyć się
np. matamatyki :)
Dzięki uciskowi ociemniałych zakonników - zyskuje nowy cel - wyzwolić się z
tego ucisku. Ponieważ jak wiemy, metody siłowe ani żadne inne na zakonników
nie zadziałają - pozostanie jedynie budowanie własnej osobowości po cichu i
w tajemnicy - zachowując ją w sferze intymnej do czasu, gdy szkołę się
ukończy i będzie mogło się żyć po swojemu :)

> Trochę inaczej. "Po opuszczeniu klasztoru zginiesz, bo nie potrafisz żyć
> poza nim". Bez zawodu, bez wielu umiejętności niezbędnych do normalnego
> funkcjonowania "w realu", 50-letni mnich jest całkowicie zależny od swoich
> przełożonych. Słyszałem o przypadkach wykorzystywania przez 'ojców' tej
> przewagi.

No dobra - z tym się nie spieram.

> E-tam. Osoba roztropna nie idzie do zakonu ;) Chyba, że jest wyjątkowo
> nieumiarkowana ;)

To nie tak !! To nie brak roztropności - to powołanie - zupełnie inna
kategoria !!
"Zastanawiam się - czy to woła mnie bóg ???".
:)))

Na post po zbóju zaprosił
P.D.