From: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
References: <cl6ci4$fea$1@serwus.bnet.pl>
Subject: Re: Szkoła krzywdzi uczniów
Date: Wed, 20 Oct 2004 22:23:11 +0200
Lines: 34
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
NNTP-Posting-Host: 83.25.28.55
X-Original-NNTP-Posting-Host: 83.25.28.55
Message-ID: <4176c8c0$1@news.vogel.pl>
X-Trace: news.vogel.pl 1098303680 83.25.28.55 (20 Oct 2004 22:21:20 +0200)
X-Authenticated-User: Zaboklic
X-Complaints-To: U...@n...vogel.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!news.vogel.pl!not-for-mai
l
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:21061
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:cl6ci4$fea$1@serwus.bnet.pl...
> Witam,
>
> analizując kompetencje moich kolegów oraz swoje własne, doszedłem do
> wniosku, że szkoła krzywdzi uczniów. Wszak kompetencje nauczycieli
> przedmiotów zawodowych są zerowe. Ja czuję się kompetentny do nauczania
> TI,
> ale pozostałe przedmioty zadowowe, jakich uczę to porażka. Jak bowiem mam
> dobrze nauczać działu ,,Tworzenie stron WWW'', skoro nie jestem łebskim
> masterem? Jak mam nauczać programowania, skoro nie napisałem żadnego
> działającego programu?
>
Generalnie nie masz racji.
Co innego mieć wiedzę zawodową, a co innego jej uczyć.
Przypadki, które opisujesz dotyczą bardziej systemu nadzoru a
właściwie jego braku. Piloci muszą co jakiś czas przechodzić
badania, polatać na symulatorze, polatać pod okiem instruktora.
Ma to na celu wyłapanie przyzwyczajeń i błędów stałych.
Nauczyciel nie pójdzie na lekcję innego nauczyciela, a
kontrola praktycznie nie istnieje. Stąd się biorą opisane przez Ciebie
wynaturzenia.
>
> Generalnie mam przerażenie w oczach, jak widzę to, co uczniowie robią na
> przedmiotach zadowych.
>
Literówka czy podświadomość?
Pozdrawiam
SZ
|