Re: Szymborska nie żyje.

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Szymborska nie żyje.
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<jgcto4$643$1@inews.gazeta.pl>
Date: Thu, 2 Feb 2012 14:44:07 +0100

Dnia Wed, 1 Feb 2012 20:52:05 -0600, Iwon(K)a napisał(a):

> to jest to samo. Sam _fakt_ pisania zle a nie _co_ sie pisze. Ludzie pisali
> co osobiscie mysleli o Pansli, nic nie wymyslali.

Wymyślali i na to też są dowody. I to wymyślanie jest złe, bo bezpodstawne.
Nie poparte niczym, to tylko pomówienia.
Pomawianie zmarłego jest SZCZEGÓLNĄ podłością - bo on nie może się bronić.

> Ty jak zwykle jestes hipokrytka.

Nie piszę, co osobiście myślę o Szymborskiej - ale też nie pomawiam o nic,
przytaczam surowe fakty z jej własnego życia, potwierdzone obiektywnie. Nic
z tego nie przepadło, bo dowody są na piśmie - verba volant, scripta
manent.
To nie ja robię tutaj coś ŹLE - to ZŁE fakty z życia noblistki
przeszkadzają w tworzeniu jej POZORNEGO WYIMAGINOWANEGO IDEALNEGO
CUKIERKOWEGO ZYCZENIOWEGO wizerunku dla pokolenia, które nie wie nic o jej
przeszłości.
Należy im o tym mówić - i to jest dobre.

Bo człowiek, który ma w swej przeszłości ciemne plamy a chce wieszczyć
narodowi, ma do tego prawo, ALE ma najpierw obowiązek rozliczenia się z
tych plam. Szymborska tego nigdy nie zrobiła.