Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...

291. Data: 2010-05-28 21:12:08

Temat: Re: Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:htoh8u$bca$1@news.onet.pl...

> [...]
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%82oniak_Burkitta
>
> Pytanie do kreacjonistów jest proste: dlaczego taki projekt mamy nazywać
> inteligentnym ? Z inżynierskiego punktu widzenia jest to jakaś koszmarna
> fuszerka. Takie coś broni się tylko, jeśli oceniać to w kryteriach
> ilościowych
> (większość przeżyje). Albo ten IP jest strasznie ograniczony (a my nie
> znamy
> jego ograniczeń), albo nieźle popaprany, niedbały czy cokolwiek.
> Ja z tego wszystkiego wybieram: żaden IP nie istnieje, na szczeście dla

Jest też inna możliwość: zupełnie tego IP nie zrozumiałeś:-)

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

292. Data: 2010-05-28 21:35:55

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sandra" <sandra.lauer(nie pisz bez sensu)@op.pl> napisał w
wiadomości news:hto6ut$ctu$1@news.onet.pl...
> [...]
> jedynie istnienia obiektów które się replikują i to replikują się z dużą
> acz nie 100% dokładnością.
> Takie obiekty podlegają prawom ewolucji opuisanymi w TE.
> Użyłam gdzieś warunku że muszą to być obiekty żywe?
> Przykład: wirusy
> Nie spełniają wszystkich kryteriów pozwalających uznać ich
> za obiekty żywe odsyłam do definicji.
> Poza tym mają ciekawą właściwość: krystalizują (może to minerał?:-))
> Jednak TE zajmuje się również nimi.
> Koncepcją powstania życia z materii nieożywionej zajmuje się abiogeneza.
Koncepcja powstania życia z "zupy" zajmuje się po prostu darwinizm. Ja
utrzymuję, że to brednia. Jeszcze raz wrócę do prawa entropii- tylko życie
potrafi się samo organizować, i
nie_zaobserwowano_jeszcze_aby_jakiekolwiek_życie_pow
stało_z_martwej_substancji.
Alchemicy- trochę inaczej pojmując prawo entropii (które też znali) założyli
istnienie vis vitalis- siły, które sprawia, że istoty zywe niejako
samoistnie organizują się. Tam, gdzie nie ma tej siły- następuje
dezorganizacja.
Owszem- istnieje coś, co nazywamy mikroewolucją. Jednak koncepcji drogi od
zupy aminokwasów, poprzez pierwsze białko, komórkę, organizmy wielokomórkowe
aż do człowieka należy uznać za co najmniej przestarzałą. Nie ma po prostu
sensownych argumentów na jej obronę. Masz jakiś?

> Czyli co teoria chosu, teoria kwantów krecjonizm i probabilistyka do kosza
> bo nie potrafią twardo i deterministycznie przewidzieć co się w danej
> chwili wydarzy.
Z teorii musi coś sensownego wynikać. Na jej podstawie można przewidywać
pewne rzeczy. Można- na podstawie teorii kwantów opisać np rozkład ładunków
w atomie, przewidzieć, jakie będą liczby kwantowe nowej cząsteczki, która
dołączyła do układu (choćby poprzez zakaz Pauliego), etc.Probabilistyka-
ostatnio raczej zastąpiona przez logikę rozmytą- opisuje np rozpad
promieniotwórczy próbki materiału promieniotwórczego- choć nie wskazuje,
która cząstka się kiedy rozpadnie- ale dokładnie przewiduje, ile cząstek
zostanie po np okresie połowicznego rozpadu.
To są wszystko teorie- lepsze lub gorsze, ale teorie. Uwaga- teorie nie są
rzeczywistościę- teorie po prostu rzeczywistośćpróbują opisać. Są więc tylko
narzędziami do opisu rzeczywistości.
Kreacjonizm i darwinizm to koncepcje filozoficzne. Przynajmniej o wiele
bardziej filozoficzne, niż naukowe. Kreacjoniści raczej zdają sobie z tego
sprawę. Darwiniści uparli się, aby swoje wierzenia wepchnąć komuś jako
NAUKĘ. A dlatego pisaną z wielkich liter- bo za jej negowanie ośmieszają,
wciskają ją na siłę do szkół, uważają, że mają jedynie słuszną rację-a mimo
to podają jako dogmaty swoim wiernym do wierzenia. Dlaczego?
Bo_nie_mają_prawdziwych_dowodów.

> Nie zakłada istnienia a to różnica. Nia zakłada bo nie ku temu podstaw.
> Tak samo jak minearologia.
Piszemy o tym, co pisał Darwin, tak? On był głęboko wierzącym w
nieistnienie Boga ateistą.

> Chyba? To Ty nawet tego nie wiesz a się wypowiadasz?
O- dowiem się w końcu. Czekam- napisz, co z jego poglądów (a właściwie- ze
spisanych przez niego- bo on nie jest większości ich autorem) pozostało do
dziś. Czekam!

> To może się dowiedz dlaczego.
Ponawiam prośbę- napisz, bo nie wiem?

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

293. Data: 2010-05-28 21:40:21

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> To, ze darwinizm jest zaprzeczeniem entropii.
Zakłada, że nie istnieje vis vitalis. Nie ma więc zewnętrznej siły, która
powoduje organizację na coraz to wyższym poziomie form życia. Zgodnie z
zasadą entropii- powinno się właśnie dezorganizować. Ono jednak (zgodnie z
TE) osiąga coraz to wyższe formy organizacyjne.

> Uproszcze Twoje meczace meki - widziales kiedykolwiek lodowke,
> klimatyzator, itp? Czy te urzadzenia tez zaprzeczaja entropii?

Ależ nie- lodówka czy klimatyzator- jak tylko postoi, to samoistnie zachodzą
procesy dezintegracyjne: erozja i takie tam:-)

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

294. Data: 2010-05-28 21:54:16

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zasadą entropii- powinno się właśnie dezorganizować. Ono jednak (zgodnie z
> TE) osiąga coraz to wyższe formy organizacyjne.

A jak sie cos chlodzi to sie organizuje czy dezorganizuje?

> Ależ nie- lodówka czy klimatyzator- jak tylko postoi, to samoistnie
> zachodzą procesy dezintegracyjne: erozja i takie tam:-)

Udajesz czy faktycznie nie wiesz, ze wlasnie wykazalem, iz nie rozumiesz o
co chodzi w tej calej entropii?

295. Data: 2010-05-28 21:58:46

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Alchemicy- trochę inaczej pojmując prawo entropii (które też znali)
> założyli istnienie vis vitalis- siły, które sprawia, że istoty zywe

Ale czy Ty postulujesz, ze caly czas napedza zycie na Ziemi jakas sila
sprzeczna z pierwsza zasada termodynamiki?

296. Data: 2010-05-28 21:59:37

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A jak sie cos chlodzi to sie organizuje czy dezorganizuje?

> Udajesz czy faktycznie nie wiesz, ze wlasnie wykazalem, iz nie rozumiesz o
Ja?! Ano tak...Lodówka i klimatyzator "same z siebie " chłodzą. Brawo:-)

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

297. Data: 2010-05-28 22:02:12

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja?! Ano tak...Lodówka i klimatyzator "same z siebie " chłodzą. Brawo:-)

Zycie na Ziemi tez samo z siebie sie kreci? Robisz z siebie durnia niczym
Druch. Hint: bez energii slonecznej nie da rady.

298. Data: 2010-05-28 23:19:56

Od: "Sandra" <sandra.lauer(nie pisz bez sensu)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> założyli istnienie vis vitalis- siły, które sprawia, że istoty zywe
> niejako samoistnie organizują się. Tam, gdzie nie ma tej siły- następuje

To ciekawe co prawisz możesz przedstawić wyniki badań.
Jak się to siłę mierzy i co ją przenosi - midichloriany?

> [...]
> wielokomórkowe aż do człowieka należy uznać za co najmniej przestarzałą.
> Nie ma po prostu sensownych argumentów na jej obronę. Masz jakiś?

Mam jeden.
Jest to najsensowniejsza znana koncepcja
wyjaśniająca różnorodność życia na Ziemi.
Chcesz ją obalić przedstaw lepszą tylko pamiętaj
nie inną a lepszą.

> Z teorii musi coś sensownego wynikać.

Z TE też wiele sensownych rzeczy wynika i sporo można przewidzieć.
To że tego nie wiesz wynika wyłącznie z twojego nieuctwa i
ograniczenia dogmatami które wyznajesz.

> Piszemy o tym, co pisał Darwin, tak? On był głęboko wierzącym w
> nieistnienie Boga ateistą.

Chiron co ty wiesz o ateizmie.
Masz taki niespotykany wdzięk wypowiadania się na tematy
o których nie masz pojęcia - marnujesz życie na grupach.

> O- dowiem się w końcu. Czekam- napisz, co z jego poglądów (a właściwie- ze
> spisanych przez niego- bo on nie jest większości ich autorem) pozostało do
> dziś. Czekam!

Jeśli wolisz tkwić na grupach zamiast zdobywać wiedzę,
to twój problem, ja cię nie mam zamiaru wyręczać.

> Ponawiam prośbę- napisz, bo nie wiem?

Nie ma tak dobrze Chironie musisz się przyłożyć i sam poszukać.
Wiedzę którą sami zdobędziemy szanujemy bardziej niż tą,
którą ktoś poda na na talerzu.

Sandra

299. Data: 2010-05-29 08:17:17

Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 May 2010 14:34:03 +0200, zażółcony napisał(a):

> Tak z bańki to niestety, nie dam rady. Ale tak ogólniej
[-]

Chłopie, daj se spokój, szkoda czasu i atłasu. Z kreacjonistani się nie
romawia. Porozumienie jest wykluczone. Oni maja dysfunkcję mózgu
uniemożliwiającą im osiagnięcie dorosłości psychicznej. Dorastając
zatrzymują się na etapie zależności od rodzica (którego jedynie
transcendują w boga) i nie są zdolni do samodzielnego myślenia.
--
Jacek

300. Data: 2010-05-29 08:35:28

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sandra" <sandra.lauer(nie pisz bez sensu)@op.pl> napisał w
wiadomości news:htpj34$48t$1@news.onet.pl...
> [...]
>
> Nie ma tak dobrze Chironie musisz się przyłożyć i sam poszukać.
> Wiedzę którą sami zdobędziemy szanujemy bardziej niż tą,

Czyli- raz jeszcze- podsumuję:
to grupa dyskusyjna. No to sobie dyskutujemy. Ty- IMO w tym wątku operujesz
sporymi emocjami. Ja- nie, więc nawet nie są one odpowiedzią emocjonalną.
Zarzucasz mi niegrzecznie nieuctwo. Ja- ponieważ nie wstydzę się, że czegoś
nie wiem- proszę o konkrety, fakty- Ty mnie wysyłasz na drzewo. Piszesz, że
TE coś wyjaśnia, przewiduje- nie piszesz, co. Stwierdzasz wręcz, że jest ona
najlepsza z istniejących w tym temacie- jednak nie uzasadniasz, czemu
(choćby w konfrontacji z kreacjonizmem). Walisz personalnie we mnie- choć
IMO nie daję Ci ku temu powodów.
Z mojej strony to z Tobą ten temat EOT

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Internetowe grupy dyskusyjne - analiza
Żeby się nie robiło zbytnio psychologicznie...
Swadomosc stolu
Cześć cześć
he he... he, he i he... Oświadczam, że...