Szyna NTI-TSS (zapobiega zaciskaniu zębów podczas snu)

11. Data: 2006-03-05 18:02:39

Temat: Re: Szyna NTI-TSS (zapobiega zaciskaniu zębów podczas snu)
Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 04 Mar 2006 22:31:06 +0100, LM <p...@n...sig> wrote:

> Nie na skutek źle wykonanego wycisku (nie gipsowego zresztą, ponieważ
> Twoje zęby byłyby już tylko wspomnieniem :-)

Gipsowy oczywiscie jest odlew "pozytyw", model zębów do postawienia na
półce. Forma (negatyw), jak piszesz, oczywiscie nie.

> Istnieje jeszcze coś takiego, jak ustalenie zgryzu konstrukcyjnego -
> technik może, ale niekoniecznie zrobi to dobrze (sprawdziła chociaż
> kontakty zwarciowe w ustach, czy tylko dostałeś szynę do ręki?).

Jak najbardziej skrupulatnie sprawdzala, rowniez przy odbiorze szyny.

W moim laickim odbiorze faktycznie nie podejrzewalbym jej o dzialanosc
przestepcza. Jesli juz kogokolwiek, prawde mowiac, to predzej pania
stomatolog, u ktorej za te szyne wykonana przez te pania technik
zaplacilbym szesciokrotnie wiecej.

Retrospektywnie wiedzac to, o czym mnie poinformowales, to moge
powiedziec, ze gdyby kosztowala dwukrotnie, no, trzykrotnie wiecej, na
pewno bym nie szukal mozliwosci wykonania szyny z pominieciem stomatologa.

Co do samej NTI-TSS, przeczytalem tresc strony, ktora zlinkowales i
niestety mam wrazenie nabijania w butelke. Dlaczego chocby nie podano
odnosnikow do publikacji wykazujacych skutecznosc?

--
Robert

12. Data: 2006-03-05 18:23:53

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

RobertSA pisze 05-03-2006 19:02:
> W moim laickim odbiorze faktycznie nie podejrzewalbym jej o dzialanosc
> przestepcza.

Teraz już wiesz.

> Jesli juz kogokolwiek, prawde mowiac, to predzej pania
> stomatolog, u ktorej za te szyne wykonana przez te pania technik
> zaplacilbym szesciokrotnie wiecej.

Każdy ma prawo ustalić takie ceny swoich usług, jakie mu odpowiadają -
uważasz to za przestępstwo? Przecież nie przystawiła Ci pistoletu do
głowy i nie zażądała pieniędzy. Uruchomienie i prowadzenie gabinetu jest
dość kosztowne (90% rzemieślników pytanych o cenę jakiejś usługi, kiedy
dowiaduje się, że chodzi o gabinet, automatycznie podaje cenę o 20 - 50%
większą, podobnie jest z czynszem), co również odzwierciedla się w
kosztach leczenia.

> Retrospektywnie wiedzac to, o czym mnie poinformowales, to moge
> powiedziec, ze gdyby kosztowala dwukrotnie, no, trzykrotnie wiecej, na
> pewno bym nie szukal mozliwosci wykonania szyny z pominieciem stomatologa.

Życzę Ci tylko, aby ta szyna nie przyniosła Ci szkody.

> Co do samej NTI-TSS, przeczytalem tresc strony, ktora zlinkowales i
> niestety mam wrazenie nabijania w butelke. Dlaczego chocby nie podano
> odnosnikow do publikacji wykazujacych skutecznosc?

Napisz do firmy, powinni wysłać.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

13. Data: 2006-03-05 20:22:26

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"RobertSA" <n...@a...invalid> wrote in message

> [...]
> przestepcza. Jesli juz kogokolwiek, prawde mowiac, to predzej pania
> stomatolog, u ktorej za te szyne wykonana przez te pania technik

placi sie wiecej w gabinecie, bo po piewrsze oglada Cie lekarz,
a nie laik- u doktora za wizyte tez placisz, po drugie w tym czasie
kiedy Ty siedziesz na fotelu w gabinecie "wydaja sie pieniadze"-
czyli dentsyta musi zaplacic min za prad, na zuzycie narzedzi, za matarialy
jakie zuzywa w czasie wizyty, za wode, musi zaplacic asystence,
rejestratorce,
niekiedy jeszcze ma czynsz za budynek, plus oplata technikowi za wykonanie
roboty, no i przy tym wszystkim ma jeszcze choc nieco i on zarobic.
Wg danych rynkowych, jesli chodzi np o dentystyke w USA, zeby
dentysta nie tracil pieniedzy kiedy wysyla cos technikowi, cena
uslugi dla pacjenta powinna byc 5-6 razy wieksza niz cena technika. jesli
dentsysta wezmie mniej, straci pieniadze.

iwon(K)a

14. Data: 2006-03-05 21:22:22

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 05 Mar 2006 21:22:26 +0100, Iwon(k)a <i...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
> uslugi dla pacjenta powinna byc 5-6 razy wieksza niz cena technika. jesli
> dentsysta wezmie mniej, straci pieniadze.

Dziekuje za wyliczenie - ja to wszystko rozumiem i uznaje, ze musi
zarobic, jednak zwroce tylko uwage, ze za wiekszosc z tych rzeczy, ktore
wymieniasz wyzej, zaplacilem juz oddzielnie, poniewaz bylem na badaniu i
leczeniu, za oba zaplacilem, a szyne zaproponowano mi niejako w wyniku
badania. Czyli te rzeczy nie moga byc w cenie szyny, albowiem nie godzac
sie na jej wykonanie przynioslbym duze straty gabinetowi...

Jakos nie zdawalem sobie sprawy, ze przelicznik wyjdzie taki wysoki.

--
Robert

15. Data: 2006-03-05 21:38:47

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> badania. Czyli te rzeczy nie moga byc w cenie szyny, albowiem nie godzac
> sie na jej wykonanie przynioslbym duze straty gabinetowi...

tak te ceny sa osobne. placi sie za uslugi. badanie jest osobna usluga
a szyna osobna.

> Jakos nie zdawalem sobie sprawy, ze przelicznik wyjdzie taki wysoki.

cenniki dla dentystow sa wysokie. sprzety, narzedzia, materialy,
sa imo za wysokie. to uderza potem w pacjenta.

iwon(k)a

PROTEST przeciw NFZ, jest coraz gorzej trzeba dalej protestować
laryngolog w warszawie
Bol wezlow chlonnych podczas spania
ddimery odczyt
skurcze w łydce