TATAR

11. Data: 2006-05-12 11:26:19

Temat: Re: TATAR
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:e41p1j$g6a$1@nemesis.news.tpi.pl...

Tatar po polsku
Danie mięsne

Poziom trudności:
Dla początkujących

Składniki:
60 dag polędwicy końskiej lub wołowej,
cebula,
4 żółtka,
4 sardynki z puszki,
3 marynowane pieczarki,
2 korniszony,
łyżeczka musztardy,
łyżeczka przyprawy do zup maggi,
łyżeczka oliwy,
sól,
pieprz,
papryka.

Sposób przyrządzenia:
Mięso trzykrotnie przepuścić przez maszynkę ( Tyle tylko ze tu znowu jest o
mieleniu... a to niszczenie takiego szlachetnego miesa jakim jest
poledwica - skrobanie, skrobanie, po trzykroc skrobanie :-) ). Cebulę
posiekać, korniszony i grzyby pokroić jak najdrobniej. Wymieszać mięso z
oliwą, musztardą oraz maggi, podzielić na cztery porcje. Na każdej z nich w
zagłębieniu umieścić całe żółtko i sardynkę. Obok położyć cebulę, korniszony
i pieczarki. Podawać z białym lub ciemnym pieczywem, krążkiem masła oraz
zestawem przypraw (sól, pieprz, maggi, papryka, oliwa).

W wersji exklusive zamiast pieczarek dajemy grzybki marynowane (wersja full
wypas - borowiki oczywiscie)

12. Data: 2006-05-12 12:25:02

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> Złapać Tatara prawdziwego (dziś o takiego niebywale trudno), wymyć, ew.
> obskubać, zmielić. Dodać żółtko(a), cebulkę, porządnie popieprzyć i
> posolić,
> wymięchać. Można zaryzykować innymi przyprawami by nadać mu smak. Uwaga,
> Tatar może zalatywać wiatrem stepowym i potem końskim, więc popić wódką;-)
> (dużo).

:)))
A tak powaznie to ta wodeczka moze zycie przed ew. zatruciem uratowac, takze
jest wskazana.

Iwona, co juz dawno tatara nie konsumowala i ma wieeelka na niego ochote;)
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

13. Data: 2006-05-13 00:14:38

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 May 2006 12:44:10 +0200, "Panslavista" <p...@w...pl>
wrote:

> Prawdziwy tatar nie jest z koniny, a z wołowiny i to najlepszej, bo z
>polędwicy. Wbrew w/w poradzie obrać z błon i bardzo dokładnie posiekać
>bardzo ostrym nożem, mielenie psuje konsystencję przez miażdżenie tkanek,

A tam, posiekac! Jak juz szalec to szalec - tatar skrobany, ostrym
nozem wzdluz wlokien, dopiero to daje naprawde dobra konsystencje
tatara (ale jest cholernie pracochlonne).

>wtedy posolić, posypać pieprzem wymieszać, wyłozyć na półmisek porcje, lub
>na talerzyki i na każdą wylać wybite, pooglądane i obwąchane jajko.

Zapomniales o lekkim dodatku oleju, mozliwie neutralnego smakowo (w
zadnym wypadku nie powinna byc to oliwa z oliwek - raz na probe cos
takiego zrobilem i oliwa wybija sie smakowo ponad mieso) - tatar ma
nabrac lekkiego polysku.

A jajko po dokladnym obejrzeniu (jakiekolwiek uszkodzenie skorupki
wyklucza uzycie go na surowo, na jajecznice z nim!) nalezy albo
zdezenfekowac chemicznie - roztworem chloraminy lub podchlorynu
sodowego albo przez kilkanascie sekund sparzyc - na tyle zeby
powierzchnia skorupki zagrzala sie powyzej 70 stopni ale zeby bialko
nie zaczelo sie w srodku scinac.

--
Darek

14. Data: 2006-05-13 02:38:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> wrote in message

> [...]
> sodowego albo przez kilkanascie sekund sparzyc - na tyle zeby
> powierzchnia skorupki zagrzala sie powyzej 70 stopni ale zeby bialko

Jedno rakotwórcze, drugie śmierdzące, jeżeli już - to parzenie, ale i
chemicznie można - meta bisulfatem sodowym - zanurzenie do roztworu na
moment, a później dopiero w trakcie obsychania wydziela się dwutlenek siarki
zabijając mikroby na skorupce...

15. Data: 2006-05-13 18:40:09

Od: "Grzegorz K." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "MK" <b...@w...pl> wrote in message

> Ja też, ale od dawna nie jadam.

Mam zupełnie inne wrażenie....

16. Data: 2006-05-14 17:54:08

Od: "nemezis" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> > Sposób przyrządzenia:
> [...]
> zestawem przypraw (sól, pieprz, maggi, papryka, oliwa).
>
> W wersji exklusive zamiast pieczarek dajemy grzybki marynowane (wersja

To jest wersja standart mieszczański .
Do full wypasu trzeba nieco podnieść standart.
Należy do każdej porcji dodać dwa półplasterki cytryny.
Cebulę i żółtko posypać słodką mieloną papryką. A świeżą
żółtą lub czerwoną (mały paseczek pokrojony w drobną kostkę)
ułozyć na tależyku obok "kopczyka" w "towarzystwie" cebulki,
grzybka marynowanego i korniszona (wszystko pokrojone w drobną
kostkę) Całość ukladamy na liściu sałaty. Zamiast sardynki
lepiej dać wędzonego posiekanego łososia..Całość dekorujemy
kilkona gałązkami natki.
Spożywać należy z bułką barową posmarowaną masłem oraz
2 razy po 40 g. "Żubrówki". Dla pań "Krupnik".
Jerzy J.

17. Data: 2006-05-15 06:32:47

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chemicznie można - meta bisulfatem sodowym - zanurzenie do roztworu na
> moment, a później dopiero w trakcie obsychania wydziela się dwutlenek

A jakby tak kwarcówką naświetlić, pomogłoby?

Akulka - co surowych jaj się nie boi bo salmonella w jej życiu to urban
legend

18. Data: 2006-05-15 07:42:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message
> siarki
>
> A jakby tak kwarcówką naświetlić, pomogłoby?
>
> Akulka - co surowych jaj się nie boi bo salmonella w jej życiu to urban
> legend

Witaj miła Akulko!

Przechorowałem - żołądki z drobiu krojone nożem, którym, wymytym płynem
do garów, kroiłem po... kiełbasę. W trzy dni straciłem dwanaście kilogarmów
na wadze, lekarz rozpoznał grypę z powikłaniami żołądkowymi, dopiero choroba
rodziny i psa - po badaniach w szpitalu zakaźnym została zdiagnozowana jako
salmonelloza, a u psa jako tyfus... Podobno człowiek nie zaraża się od psa,
a pies od człowieka to i owszem.
W wyniku toksyn w malignie cały czas "realnie" walczyłem w Heretic'u...
Pomogło czerwone wytrawne wino i kobylak (szczaw koński (Rumex) - napar z
nasion oraz napar z suszonych owoców aronii) - pies leczył się sam
dojrzałymi owocami aronii, a w końcu dla mnie Gastrolit - wypita szklanka
płynu o smaku chemii fotograficznej "nalewała" moje odwodnione ciało z siłą
wodospadu.

19. Data: 2006-05-15 08:14:01

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nemezis" <p...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kilkona gałązkami natki.
> Spożywać należy z bułką barową posmarowaną masłem oraz
> 2 razy po 40 g. "Żubrówki". Dla pań "Krupnik".

Ok zgoda z papryka, i przyprawami natomiast z wedzonym lososiem sie uz nie
zgodze. Zdominuje smak tatara
Tak zreszta jak i szprotki. Osobiscie nie jadam z takimi "wynalazkami" :-)

20. Data: 2006-05-15 08:25:43

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przechorowałem - żołądki z drobiu krojone nożem, którym, wymytym
płynem
> do garów, kroiłem po... kiełbasę.
<ciach>

Cóż, współczuję;-(

Aczkolwiek to swiństwo było w mięsie, nie w jajach:P Swoją drogą, to jak
mogli coś takiego dać do sprzedaży? Do sanepidu było ich zgłosić...

Hem, tylko jak to się ma do "Tatara" - przecież to surowizna....

Pozdrawiam,
Akulka

czy można upiec ciasto w naczyniu żaroodpornym??
maślanka a kefir
Gorczyca biała
drozdze_Londyn_gdzie?
DO