Tani domek - przykład z życia

171. Data: 2010-12-13 12:30:46

Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ie51nm$hmb$...@n...onet.pl...

> No qwa trzeba Cię będzie rozstrzelać (nie, powiesić - taniej wyjdzie;
> oczywiście na (nieświecącej) latarni)
>
> ... a mówiłem w '90 - tych ch..ów powywieszać na latarniach ku
> przestrodze, to nikt nie słuchał...

A sznurek skąd wziąć za co? Znowu na kredyt? :)

172. Data: 2010-12-14 08:22:00

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Dec 2010 01:34:40 +0100, Jan Werbinski napisał(a):
> Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
> Bo większość społeczeństwa to idioci. Nigdy nie będzie miał wielu
> zwolenników.

Owszem, spora czesc to idioci. A ci, ktorzy mogliby poprzec Korwina nie
robia tego, bo on sam sie zachowuje jak idiota i po prostu przegina ze swoim
umilowaniem wolnosci.
Uwazam za kretynizm pozwolenie na budowanie czegokolwiek na swojej ziemi -
bo nie po to kupuje dzialke wsrod domkow jednorodzinnych by jakis debilny
developer walnal na dzialce obok 10-pietrowy blok z 2 miejscami parkingowymi
a inny kretyn wymyslil ze postawi po drugiej stronie ulicy warsztat
blacharsko-lakierniczy ze stacja paliw. A zlikwidowanie planow
zagospodarowania na rzecz np. obowiazkowej zgody sasiadow na budowe
czegokolwiek skonczyloby sie kolejnym polskim piekielkiem, czyli "daj panie
piec tysia albo gowno wybudujesz na swojej dzialeczce".
To juz wole "socjalizm" okreslajacy jaka czesc dzialki moge zabudowac, jak
daleko od granicy dzialki musza stac sciany, jak wysoki moze byc dom.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

173. Data: 2010-12-14 08:39:08

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

A budowanie kibuców na wsi to przegięcie w drugą stronę - wydłużenie drogi
do miejsca pracy i co za tym idzie podniesienie kosztów produkcji (jest tego
znacznie więcej). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby chcący budowali sobie
getta w/g własnego pomysłu i regulaminu.

174. Data: 2010-12-14 08:40:36

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Dec 2010 10:08:10 +0100, Przesmiewca napisał(a):
> Jak mam dzialke, za ktora zaplacilem slone pieniadze, to powinienem moc
> wybudowac taki dom, na jaki mam ochote. Wspolczesne przepisy np.
> nakazaly mi takie a nie inne procentowe pochylenie dachu i musialem
> pomalowac blache na brazowo, bo patynowy im nie pasowal do otoczenia.

A dzieki tym przepisom na 3 dzialkach obok nie powstana bloki socjalne,
a na tylach Twojego ogrodka - stacja paliw albo wysypisko smieci.

> A co mnie obcodzi otoczenie? Stawiam dom za moja kase, to ma mi sie podobac
> a nie jadacym ulicom. Urzednicze decydowanie za takie rzeczy to zwykla komuna
> i ograniczanie wolnosci.

Alez mogles sobie kupic dzialke tam, gdzie wolno miec rozowy dach z
patynowymi wstawkami.

> Rozumiem, ze jest plan zagospodarowania przestrzennego, ktory mi
> nie pozwala na postawienie uciazliwej sasiadom fabryki, ale do kurwy nedzy jakis
kutas
> w urzedzie nie bedzie mi mowil, jak mam pochylic dach bo mu inny kat sie z wizji
wylamuje!

Tobie przeszkadza wymuszony kolor dachu, komus innemu bedzie przeszkadzal
wymog budowania sciany z oknami nie blizej niz 4 metry od granicy dzialki
sasiada, jeszcze innego szlag trafi bo chcialby wybudowac domek w ksztalcie
zamku Gargamela.

> Cala ta papierologia to jeden wielki przekret do nabijania kabzy i trzymania rzeszy
urzednikow.
> Jak istnieje plan zagospodarowania przestrzennego, ktory mowi, co i gdzie mozna
wybudowac, to
> powinna byc to jednoczesnie zgoda na budowe. Po co 2x starac sie o zgode na budowe,
skoro ona juz
> istnieje?

A tu jak najbardziej sie zgadzam. Powinno byc tak, ze przy istniejacym
planie zagospodarowania jedynie zglaszasz chec budowy/rozbudowy domu wedlug
projektu, a urzednik ma miesiac czasu na zakwestionowanie tego. Jakies tam
projekty byly, ale pewnie umarly...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

175. Data: 2010-12-14 08:40:54

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.youtube.com/watch?v=2Ox1Tore9nw

176. Data: 2010-12-14 08:56:10

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Dec 2010 20:32:00 +0100, Plumpi napisał(a):
> Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
> Demagogię to sam uprawiasz :)
> Czym innym jest publiczna droga, a czym innym własne prywatne podwórko, na
> którym i tak jako jedyny właściciel odpowiadasz za bezpieczeństwo osób,
> które wchodzą na teren Twojej posesji czy do Twojego domu.

Czym innym, ale nie zmienia to faktu ze Twoje podworko ma tez wplyw na
otoczenie.

> Co Cię interesuje czy obok chciwiec stawia bieda-blok, który za parę lat
> zacznie się sypać ? Jego teren, jego pieniądze, jego problem, Tobie nic do
> tego.

Bzdura. Moj problem, bo np. sprowadzi biedote i dresiarnie. Tak samo jesli
postawi "luksusowy apartametnowiec" w ktorym bedzie 40 mieszkan i parking
na 5 samochodow. Tak samo, jesli postawi ubojnie, stacje benzynowa, urzadzi
na swoim terenie wysypisko albo uruchomi kosmodrom.

> Z resztą domy, które ludzie obecnie stawiają i tak się sypią po kilku
> latach - tak więc w czym problem ? :)

Bzdury piszesz, wiec nic dziwnego ze w tym zdaniu rowniez ;)

> To jest właśnie ta mentalność Polaka, który wie zawsze lepiej co powinien
> sąsiad, jak powinien wydac pieniądze, co mu wolno i czego nie wolno, a przy
> tym nie patrzy na to co sam robi.

Jesli ktos kupuje dzialke w okolicy gdzie sa domki jednorodzinne to nie po
to, zeby potem miec uciazliwe otoczenie w postaci bloku socjalnego albo
kosmodromu.

> Od tego są sądy, żeby załatwiać sprawy związane z uciążliwością sąsiadów.

I kiedy do tego sadu? Jak juz developer wybuduje blok socjalny i go zasiedli
lumpami?
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

177. Data: 2010-12-14 13:45:03

Od: Maruda <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-14 09:22, Jacek Osiecki pisze:

> Uwazam za kretynizm pozwolenie na budowanie czegokolwiek na swojej ziemi -

Hmmm... przeczytaj może to zdanie jeszcze raz.

> [...]
> To juz wole "socjalizm" okreslajacy jaka czesc dzialki moge zabudowac, jak
> daleko od granicy dzialki musza stac sciany, jak wysoki moze byc dom.

No popatrz... a taki np. Manhattan jakoś się dało wybudować bez
socjalizmu... I pomiędzy tymi wieżowcami, przy których PKiN im. Józefa
Stalina to psia buda, stoją sobie jednopiętrowe wille, a nawet są
zupełnie puste działki robiące za parkingi. I jakoś się to wszystkim
opłaca, podoba i nikt nie marudzi.

Żyjemy w systemie, gdzie banda łobuzów skutecznie narusza święte prawo
własności. I na to nie możemy się godzić. Chyba, że wolimi kołchoz/KZ,
ale wtedy ja stąd wyp...m.

--
Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

178. Data: 2010-12-14 16:01:56

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kosmodromu.
> [...]
> I kiedy do tego sadu? Jak juz developer wybuduje blok socjalny i go

Dlaczego rościsz sobie prawo do całego otoczenia, które nie stanowi Twojej
własności ?
Równie dobrze mieszkający obok lump w starej szopie może mieć pretensje, że
postawiłeś obok dom zakłócając w ten sposób harmonię jego derwnianej szopy z
naturą.
Większych bzdur jeszcze nie czytałem jak to co prezentujesz w swoich
wypowiedziach.
Kolego widzę, że nie zrozumiałeś moich wypowiedzi, albo też nie chcesz ich w
ogóle zrozumieć.
Nikt tu nie twierdzi, że każdy może zrobić co mu się tylko podoba, lecz, że
może gospodarować swoją właśnością w dowolny sposób pod warunkiem, że nie
wpływa to bezpośrednio, negatywnie na zdrowie jak i życie sąsiadów, ani nie
narusza ich właśności.
Co do budowania blokowiska, wysypiska śmieci czy kosmodromu to są plany
zagospodarowania przestrzennego i tu są pewne ograniczenia, ale skoro
kupiłeś plac to gospodaruj nim tak jak uważasz. Postaw taki dom jaki chcesz
i w takiej formie jaka Tobie odpowiada. Mnie wkur.... to, że urząd gminy czy
powiatu decyduje jakiego koloru mam mieć elewację, jaki kształt dachu i z
jakiego materiału wykonany. A jeszcze bardziej wkur..., że o tym także mają
decydować moi sąsiedzi.

A to czy będzie obok mnie mieszkać biedota czy też bogacze to gówno komu do
tego. "Każdy jest panem własnego losu", a to, że Ty sobie nie życzysz, żaby
Twoi sąsiedzi byli biedni jest jawną dyskryminacją z Twojej strony. Ciekawe
jak byś się czuł, gdyby ktoś obok Twojego domu postawił pałacyk z marmuru i
domagał się wyburzenia Twojego nowego domu tylko dlatego, że nie pasuje on
do otoczenia tego pałacyku ?
Reasumując: kupiłeś teren to się rządź na nim tak jak potrafisz i tak jak Ci
się podoba, dokładnie tak samo jak każdy z sąsiadów.
Równie dobrze mogłeś zamiast 10 arów, ledwie starczających pod budynek kupić
100 hektarów ziemii i sobie stworzyć takie otoczenie jakie tylko sobie
życzysz. Skoro nie było Cię stać na tak dużą działkę budowlaną to musisz się
liczyć z tym, że z okna możesz nie mieć widoków, które by Ci się marzyły.

179. Data: 2010-12-14 20:11:43

Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-14 17:01, Plumpi pisze:

> sobie życzysz. Skoro nie było Cię stać na tak dużą działkę budowlaną to
> musisz się liczyć z tym, że z okna możesz nie mieć widoków, które by Ci
> się marzyły.

Tym bardziej, że co to za banialuki, że decyzja urzędnika zapobiegnie
budowania 10-piętrowca obok domku jednorodzinnego? Zapraszam do Warszawy
na ul. Aluzyjną, gdzie okna jednorodzinnego domku wyglądają na kilka
metrów obok bloku.

--
Liwiusz

180. Data: 2010-12-15 09:50:35

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja jestem na tyle bezwstydny, że w ten sposób tego nie odczuwam. Ale tak z
> ciekawości: przed kim wstyd? Wstydzicie się przed tymi, którzy się urodzą
> powiedzmy za 50 lat?

Można być ignorantem - wolna wola... wtedy nie ma znaczenia wstyd.

> Jedynym realnym negatywnym efektem istnienia tego zadłużenia, jest dla
> mnie transfer pewnej części środków "publicznych" do sektora bankowego

No tak. Branie kredytów to transfer środków do sektora bankowego.
I co z tego? Nic? Dobrze jest jechać ciągle na wysokoprocentowych
pożyczkach?
Rząd aby nie przejść 2 progu zadłużenia wyciąga ręce po 60 miliardów od OFE.
Ludziom drenuje kieszenie zwiększając VAT.
Okradają cię na prawo i lewo ale Ty widzisz w tym więcej pozytywów niż
negatywów
Tu chyba trzeba zdefiniować co jest dobre a co złe bo Ty widzisz to zupełnie
inaczej niż ja.
IMO żyjemy na skraju wręcz katastrofy finansowej!

> To naprawdę straszne. Tym bardziej, że może się pojawić jakaś prywatna
> firma, która zaproponuje odśnieżanie albo ustawienie latarni.

Nic nie zaproponuje bo miejskie przedsiębiorstwa użyteczności publicznej
stanowią ogromną nieuczciwą konkurencję wszlekiemu prywatnemu działaniu co
skutecznie blokuje powstawanie firm tego typu.
W normalnym kraju, gdzie nie ma takiej nieuczciwej konkurencji, przy
taaakiej zimie, istaniałoby masę małych firemek oferujących usługi
odśnieżania.

> Albo nie daj boże sam sobie takie oświetlenie zainstaluję

Gdzie? Przed swoim domem?
Czy może wszędzie tam gdzie wieczorami (po 16.00 już ciemnica) chodzisz?
Bo np. idąc do sklepu będziesz mijał wiele ciemnych uliczek, w których można
zostać pozbawionych portfela pod osłoną nocy ;-)

komplet garnkow ? ktory?
Problem ze szczelnością węża odpływowego
Plastikowe pojemniki do lodówki Electrolux
Odkurzacz - rura kopie, pomocy
sławetny lenteks - kilka pytań