Tani domek - przykład z życia

1. Data: 2010-12-07 10:09:59

Temat: Tani domek - przykład z życia
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Tani domek - przykład z życia. Właściwie to nawet nie domek i zaraz tutaj
się będą czepiać. Chodzi o to, że facet chciał sobie tanio mieszkać, nie
brać kredytów na 30 lat i nikomu nie szkodzić. Jemu się to nie do końca
udało.
http://wdeska.wordpress.com/
http://permakultura.net/2010/12/01/prawo-lewo-anarch
ia-i-szopa/

Pytaliście dlaczego mały domek ma być tańszy od dużego. Niektórzy (nie
wszyscy, np debile nie mają szans) mogą znaleźć odpowiedź w powyższych
linkach.

Komu on przeszkadzał? Bankom, że na nim nie zarobili?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2010-12-07 10:31:56

Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.12.2010 11:09, Jan Werbinski pisze:

> Pytaliście dlaczego mały domek ma być tańszy od dużego. Niektórzy (nie
> wszyscy, np debile nie mają szans) mogą znaleźć odpowiedź w powyższych
> linkach.

To jest szopa, nie domek - nadaje się dla kawalera bez stałej pracy lub
jakieś hippisowskie małżeństwo w podobnej sytuacji. Nie nadaje się dla
rodziny, zwłaszcza z małymi dziećmi. Z ogrzewaniem też widzę duży
problem - typowy slums, w którym mieszkańcy będą mieli tendencję do
zamarzania.

Oczywiście idiocie ciężko pojąć, że normalni ludzie z reguły muszą
jeździć do pracy i z reguły muszą kupić ziemię, bo w sumie mało kto z
"miastowych" ma własną parcelę w sensownej odległości od możliwych
miejsc pracy.

Co więcej te artykuły są tanią demagogią i fałszują rzeczywistość - taką
szopkę można wybudować zupełnie legalnie, trzeba tylko łaskawie ruszyć
d*.*ę i wypełnić formalności.

Urzędnicy to też ludzie i ja np. miałem uprawomocnione pozwolenie na
budowę w ciągu nieco powyżej 3 tygodni, ale ja jak idę do urzędu to nie
idę z pretensjami, roszczeniem, fochami czy innymi zachowaniami godnymi
małego, rozkapryszonego bachora, który rzuca się na ziemię i ryczy "JA
CHCĘ! JA CHCĘ! JA CHCĘ!".

A jak ktoś chce mieć coś na szybko i bez formalności, to parkuje sobie
ocieploną przyczepę kempingową.

> Komu on przeszkadzał? Bankom, że na nim nie zarobili?

Tak. To spisek. Żydów. I cyklistów. I Marsjan.

3. Data: 2010-12-07 11:03:17

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 07-12-10 11:09, Jan Werbinski wrote:
> Komu on przeszkadzał? Bankom, że na nim nie zarobili?

Urzędnikom. Gdyby każdy postawił sobie taką szopę bez papierów, to spora
część urzędników musiałaby stracić pracę. A tak, to tu wniosek, tu
opłata, tu łapówka, tu prezencik i jakoś się kręci.
Biurokracja po prostu broni jak lwica swoich interesów, należy
przykładnie ukarać tych, co myśleli, że bez opłacenia tego raka dadzą radę.

--
Grzegorz Janoszka

4. Data: 2010-12-07 11:39:45

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
>rodziny, zwłaszcza z małymi dziećmi. Z ogrzewaniem też widzę duży
>problem - typowy slums, w którym mieszkańcy będą mieli tendencję do

I do takich wnioskow doszedles oceniajac na zewnatrz dom? Na podstawie zdjecia?

> [...]
>
>Co więcej te artykuły są tanią demagogią i fałszują rzeczywistość - taką
>szopkę można wybudować zupełnie legalnie, trzeba tylko łaskawie ruszyć

To jest dom, niezaleznie czy ci sie architektonicznie podoba czy nie.
Chyba, ze domem uznajesz tylko budynek, ktory musi miec zgode
urzednicza

> [...]
>idę z pretensjami, roszczeniem, fochami czy innymi zachowaniami godnymi
>małego, rozkapryszonego bachora, który rzuca się na ziemię i ryczy "JA

Upraszczasz na przykladzie skrajnego zachowania. Twoj przypadek
(jesli faktycznie masz ludzi w urzedzie) nie jest nawet staystycznie miarodajny.
Statystycznie rzecz ujmujac polskie urzedy to ciaganie sie, wydzwanianie, masa
zbednej papierologi i sztucznych usmiechow. I klod pod nogi.

>A jak ktoś chce mieć coś na szybko i bez formalności, to parkuje sobie
>ocieploną przyczepę kempingową.

Co Ty z tym ociepleniem? Masz problem z dogrzaniem sie?

>Tak. To spisek. Żydów. I cyklistów. I Marsjan.

Wystarczy biurokracja, nie trzeba od razu Marsjan do tego mieszac.

5. Data: 2010-12-07 12:02:57

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się będą czepiać. Chodzi o to, że facet chciał sobie tanio mieszkać, nie
> brać kredytów na 30 lat i nikomu nie szkodzić. Jemu się to nie do końca

Facet sam sobie winien. Skoro chiał mieszkac w takich warunkach to ok, mógł
jednak wypełnic minimum formalnosci i budować ta szopke legalnie.
Formalności te nic by go nie kosztowały. A teraz musi zjeść zupe która sam
nawarzył

> Pytaliście dlaczego mały domek ma być tańszy od dużego. Niektórzy (nie
> wszyscy, np debile nie mają szans) mogą znaleźć odpowiedź w powyższych
> linkach.

Facet wybudował szopę za 10tys bo miał swoja działke. Mógł wybudowac szałas
i wydałby pewnie 200zł i nie miał klopotu z urzędnikami. A taki szalas też
pełnił by "funkcji schronienia, realizującego elementarne potrzeby"

> Komu on przeszkadzał? Bankom, że na nim nie zarobili?

Uważaj bo może Pan deska nastepną szope wybuduje na Twoim podwórku;))

Krzysiek

.

6. Data: 2010-12-07 12:43:14

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Formalności te nic by go nie kosztowały. A teraz musi zjeść zupe która
> sam nawarzył

Ja pierdziu, piwo sie warzy...

7. Data: 2010-12-07 12:52:50

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

> Ja pierdziu, piwo sie warzy...

Kurcze fakt;)))

Zup nie jadam, piwo lubie.;)))

Krzysiek

8. Data: 2010-12-07 13:11:40

Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości grup

> Ja pierdziu, piwo sie warzy...

I eliksiry... I sól...

Ale zupę też można.

9. Data: 2010-12-07 13:14:48

Od: "PH" <P...@p...news> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

> Ja pierdziu, piwo sie warzy...

ale w zasadzie o co Ci chodzi?
Gość sam pisze że przyłaczenia miał robione legalnie. Studiował Architekturę
(nie pisze z jakim skutkiem), więc załóżmy, że projekt zrobiłby sam. No to
co mu zostało - złożenie wniosku w PINB?? Nawet jeśli miałby kupic projekt
to max 1000pln za gotowca. Mapy i inne duperele i tak musiał mieć do
przyłaczy. Ciekawe ile już wydał na koszty sądowe. Że nie wspomnę o zwykłym
marnowaniu czas (a czas to pieniądz, ale np debil tego nie zrozumie).

ze strony p. Deski:
"Waldek przypuszczał że tak będzie, mimo to świadomie budował swą szopę nie
prosząc żadnego urzędnika o zgodę (i tak by jej nie dostał)."
- dlaczego miałby nie dostać?

"nie zniszczyłem przyrody ani krajobrazu"
- to Jego [subiektywne] zdanie.

pzdr
Piotr

10. Data: 2010-12-07 13:44:27

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"PH" <P...@p...news> napisał(a):

> [...]
>to max 1000pln za gotowca. Mapy i inne duperele i tak musiał mieć do
>przyłaczy. Ciekawe ile już wydał na koszty sądowe.

To nie ma znaczenia, ile wydal na koszty sadowe, bo:

"Urzędnicy uznali to za samowolę budowlaną i wydali nakaz rozbiórki. Waldek
przypuszczał że tak
będzie, mimo to świadomie budował swą szopę... "

oraz

"Budowa szopy była protestem i prowokacją wymierzoną przeciwko ludziom o zniewolonej
postsowieckiej
mentalności domagających się zaostrzenia przepisów budowlanych, czyli ograniczenia
wolności
decydowania o tym w jakim domu chcę mieszkać."

>ze strony p. Deski:
>"Waldek przypuszczał że tak będzie, mimo to świadomie budował swą szopę nie
>prosząc żadnego urzędnika o zgodę (i tak by jej nie dostał)."
>- dlaczego miałby nie dostać?

Nie wiem, ale widocznie mial swoje powody tak sadzic.

>"nie zniszczyłem przyrody ani krajobrazu"
>- to Jego [subiektywne] zdanie.

A jakby byl papierek na budowe to trawy mniej by sie zniszczylo
pod domem? Na pewno sam najlepiej wie co zrobil, ale oczywiscie
zaraz mu udowodnia wyciecie lasu, zanieczysczenie jeziora i na koniec dorzuca
gwalt, zeby go tylko udupic. Rzeklbym - standard.

Gosc dobrze gada, bo w wielu przypadkach biurokracja przechodzi ludzkie
pojecie, a niezmienione przepisy siegajace lat 70 po prostu kloca sie ze zdrowym
rozsadkiem
(tylko kto mowi, ze w urzedach wszystko jest sensowne?) Gosc mial ochote sie postawic
to sie
postawil. I bardzo dobrze, ze sa tacy ludzie, chociaz oczywiscie sam nic nie wskora,
chyba ze
pojdzie wyzej i sprawa zatoczy szerszy krag.

komplet garnkow ? ktory?
Problem ze szczelnością węża odpływowego
Plastikowe pojemniki do lodówki Electrolux
Odkurzacz - rura kopie, pomocy
sławetny lenteks - kilka pytań