From: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
References: <cp83ag$duh$1@serwus.bnet.pl>
Subject: Re: Tendencyjne pytania
Date: Thu, 9 Dec 2004 23:49:14 +0100
Lines: 32
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
NNTP-Posting-Host: 83.25.72.218
X-Original-NNTP-Posting-Host: 83.25.72.218
Message-ID: <41b8d5dc$1@news.vogel.pl>
X-Trace: news.vogel.pl 1102632412 83.25.72.218 (9 Dec 2004 23:46:52 +0100)
X-Authenticated-User: Zaboklic
X-Complaints-To: U...@n...vogel.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.vogel.pl!not-for-m
ail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:21569
Ukryj nagłówki
>
> Jak Wy radzicie sobie z utrzymaniem dyscypliny? Bo mi już momentami bokiem
> wychodzi ich olewanie mnie i zacząłem od wprowadzenia kartkówek z teorii
> praktycznie co lekcję oraz stawiania minusów za przeszkadzanie, ale to nie
> pomaga w niektórych przypadkach. Zwłaszcza że przedmioty komputerowe
> postrzegane są jako ,,phi-informatyka...''.
To się nazywa eskalacja i kończy się smutno dla nauczyciela. W najmniej
odpowiednim momencie wylewa się morze żalów, pretensji, pomówień,
zniekształceń itp.
Unikaj komentowania, wartościowania, staraj się być do bólu obiektywny.
Wykonujesz nie misję, a zawód. Powstał impas i to Ty go musisz przełamać.
Wykombinuj jakiś ciekawy, wciągający problem do rozwiązania, najlepiej
mocno osadzony w świadomości potrzeb ucznia
(napisz co przerabiasz, to może coś podrzucę).
Uczniów w szkołach zawodowych możesz zainteresować i
przekonać bezpośrednią przydatnością przerabianego tematu,
uczniów liceum możesz pobudzić dając im problem "z haczykiem".
Nie wdawaj się w dyskusje (światopoglądowe, merytoryczne i jakiekolwiek
inne). Nie przerabiaj tematów na siłę. Jak widzisz, że nie trafiłeś do
uczniów,
to skróć i wróć do tematu, gdy przeanalizujesz przyczyny i znajdziesz
metodę.
SZ
|