Data: 2004-12-09 22:49:14
Temat: Re: Tendencyjne pytania
Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
>
> Jak Wy radzicie sobie z utrzymaniem dyscypliny? Bo mi już momentami bokiem
> wychodzi ich olewanie mnie i zacząłem od wprowadzenia kartkówek z teorii
> praktycznie co lekcję oraz stawiania minusów za przeszkadzanie, ale to nie
> pomaga w niektórych przypadkach. Zwłaszcza że przedmioty komputerowe
> postrzegane są jako ,,phi-informatyka...''.
To się nazywa eskalacja i kończy się smutno dla nauczyciela. W najmniej
odpowiednim momencie wylewa się morze żalów, pretensji, pomówień,
zniekształceń itp.
Unikaj komentowania, wartościowania, staraj się być do bólu obiektywny.
Wykonujesz nie misję, a zawód. Powstał impas i to Ty go musisz przełamać.
Wykombinuj jakiś ciekawy, wciągający problem do rozwiązania, najlepiej
mocno osadzony w świadomości potrzeb ucznia
(napisz co przerabiasz, to może coś podrzucę).
Uczniów w szkołach zawodowych możesz zainteresować i
przekonać bezpośrednią przydatnością przerabianego tematu,
uczniów liceum możesz pobudzić dając im problem "z haczykiem".
Nie wdawaj się w dyskusje (światopoglądowe, merytoryczne i jakiekolwiek
inne). Nie przerabiaj tematów na siłę. Jak widzisz, że nie trafiłeś do
uczniów,
to skróć i wróć do tematu, gdy przeanalizujesz przyczyny i znajdziesz
metodę.
SZ
|