Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
From: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Date: Tue, 16 Oct 2007 15:58:36 +0200
Organization: Bractwo Smocze
Lines: 31
Message-ID: <ff2g2c$plo$1@opal.futuro.pl>
References: <ff0b8i$r2$1@atlantis.news.tpi.pl> <ff2ea4$649$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ns.elkomtech.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: opal.futuro.pl 1192543116 26296 62.233.147.142 (16 Oct 2007 13:58:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@f...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Oct 2007 13:58:36 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:31879
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał
w wiadomości news:ff2ea4$649$1@inews.gazeta.pl...
> "Jacek" <m...@w...pl> wrote in message
> news:ff0b8i$r2$1@atlantis.news.tpi.pl...
>> Zadanie z testu dla klasy VI:
>> Ile prostokątów można ułożyć z 6 jednakowych (przystających) kwadratów?
>
> IMHO - jesli nie jest napisane "z maksymalnie 6" albo "co najwyzej 6" to
> nalezy rozumiec ze "z dokladnie 6".
To nadal pozostawia pole do interpretacji.
Np. czy z tych dokładnie sześciu wszystkie mają być w tym samym
prostokącie? ...czy też np. można ułożyć dwa prostokąty, 1x2 i 2x2?
I czy przy takim rozumieniu zadania pojedynczy kwadratowy kafelek
liczy się jako "ułożony prostokąt", czy nie? ...bo jeśli tak,
to można ułożyć od jednego do sześciu prostokątów, a jeśli nie,
to tylko od jednego do trzech.
A w ogóle z zadania nie wynika, czy "różne" czytać należy
przedszkolnie czy matematycznie, tzn. czy prostokąty są utożsamiane
przez izometrie, czy nie (czy przystające, ale leżące w różnych
miejscach stołu prostokąty, są różne czy nie).
W przypadku "przedszkolnym" oczywiście liczba układalnych prostokątów
jest ograniczona (choć nadal niejasna - p. wyzej), w przypadku
"matematycznym" oczywiście odpowiedź D - nieskończoność.
Maciek
|