To.

1. Data: 2018-09-19 01:19:12

Temat: To.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałam TO.
Nie uwierzycie, COi w jakich ilościach znajduje się w owocowych i
warzywnych wytłokach z zakładów przetwórczych: sprasowane w mikroskopijne
kuleczki kawałki folii aluminiowej, nitki z plastikowych tkanych worków i
siatek, włokienka z rozdrobnionego przemielonego wraz z owocami sznurka do
podwiązywania karłowatych drzewek na plantacjach, kuleczki i kasza
styropianowa z naniesionych tam przez wiatr kawałków, kawałeczki szkła z
butelek rozbitych przy drogach wiodących wzdłuż plantacji, skrawki folii
polietylenowej, fruwającej wszędzie.
Skąd to wszystko? Ano - z powszechnego na plantacjach maszynowego zbioru,
któremu nie umkną (procz owoców i warzyw) także wszędobylskie śmieci. Poza
wszechobecnym plastikiem, folią, kapslami, puszkami po napojach - dosłownie
wszędzie już trafiły drobiny styropianu z przerażająco już masowej
technologii ocieplania domów...

Jeżeli dysponujecie własnymi owocami i warzywami, sami róbcie z nich
przetwory ile tylko dacie radę. Jeżeli nie dysponujecie tym bogactwem -
kupcie i też przetwarzajcie sami, bo przynajmniej nie wyciśniecie soku ani
nie zrobicie dżemu z plastikowym czy styropianowym pyłem!

Odkąd przyjrzałam się z bliska ww. wytłokom - tym silniejsze powzięłam
postanowienie: NIGDY nie kupię mojej rodzinie soku, dżemu itp. w sklepie.
Oczywiście nie jestem w stanie nagle przestać korzystać z kupnych produktów
przemysłu owocowo-warzywnego, ale jestem w stanie ograniczyć się w tym do
rzeczy absolutnie dla mnie niewykonalnych.
A nie ma tego dużo.

--
XL

2. Data: 2018-09-19 07:51:36

Temat: Re: To.
Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-19 o 01:19, XL pisze:
> [...]
> przemysłu owocowo-warzywnego, ale jestem w stanie ograniczyć się w tym do
> rzeczy absolutnie dla mnie niewykonalnych.

Dodaj do tego pieczywo, wędliny, konserwy i generalnie wszystko co
przetworzone (np. zwykłe mięso mielone)
A jak by zdadać dokładnie rto pewnie też i mięso. ryby i nieprzetworzone
warzywa i owoce

3. Data: 2018-09-19 07:52:19

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-19 o 07:51, Roman Rogóż pisze:

> Dodaj do tego pieczywo, wędliny, konserwy i generalnie wszystko co
> przetworzone (np. zwykłe mięso mielone)
> A jak by zdadać dokładnie rto pewnie też i mięso. ryby i nieprzetworzone
> warzywa i owoce

Najbezpieczniejsze pozostają chyba destylaty :))

4. Data: 2018-09-19 09:43:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> wrote:

> Dodaj do tego pieczywo, wędliny, konserwy i generalnie wszystko co
> przetworzone

No, dodałam. I właśnie dlatego odrzuciłam wszelkie przetwory warzywne i
owocowe kupne. U mnie w domu od lat ZERO tego. Połowa trucizn mniej. Dawka
MA znaczenie!

> (np. zwykłe mięso mielone)

Nawet nie przechodzę w sklepie obok ,,mięsa" mielonego, nawet nie patrzę w
tę stronę. Brrrr!

> A jak by zdadać dokładnie rto pewnie też i mięso. ryby i nieprzetworzone
> warzywa i owoce

W każdym razie bez plastiku i styropianu. Ryb jemy bardzo (z naciskiem na
bardzo) mało - bo niestety w dzisiejszych czasach wody rzek i mórz to zupa
kloaczno-plastikowa.

--
XL

5. Data: 2018-09-19 10:13:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> W każdym razie bez plastiku i styropianu.

Znaczy - te NIEprzetworzone warzywa i owoce.

> Ryb jemy bardzo (z naciskiem na
> bardzo) mało - bo niestety w dzisiejszych czasach wody rzek i mórz to zupa
> kloaczno-plastikowa.

A ja tak lubię ryby!
?

--
XL

6. Data: 2018-09-19 21:02:26

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polietylenowej,........

> Jeżeli dysponujecie własnymi owocami i warzywami, sami róbcie z nich

W domowym zagoniku jest podobnie.
Uprawiałam kiedyś działkę. Pewne śmieci, np błyszcząca tubka po czymś ,
wielokrotnie wracały, mimo konsekwentnego wywalania.
Kiedyś na własne oczy zobaczyłam, że robią to sroki, nie ludzie.
Tak więc i własne poletko nie jest wolne od szkła , drobnego złomu, itp.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2018-09-19 23:10:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> [...]
> Kiedyś na własne oczy zobaczyłam, że robią to sroki, nie ludzie.
> Tak więc i własne poletko nie jest wolne od szkła , drobnego złomu, itp.

Moje jest.

--
XL

8. Data: 2018-09-19 23:12:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
>>> styropianowa ........kawałeczki szkła ....... skrawki folii

> Moje jest.

Poza tym - nie zbieram plonów maszynami.

--
XL

9. Data: 2018-09-20 19:06:32

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-19 o 21:02, Stokrotka pisze:

> [...]
> Kiedyś na własne oczy zobaczyłam, że robią to sroki, nie ludzie.
> Tak więc i własne poletko nie jest wolne od szkła , drobnego złomu, itp.

No, kultura:-) Wreszcie napisałas po polsku.
Nikt w napisaniu tego posta Cię nie zastępował?

--
animka

10. Data: 2018-09-20 21:42:20

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym - nie zbieram plonów maszynami.

Masz straha na wruble i uważasz, ze on odgoni sroki i inne ptactwo?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Gruszkami zasypanam!
Arszenik w ryzu