Re: Top Hits 01/2009 psp

Data: 2010-01-06 09:11:41
Temat: Re: Top Hits 01/2009 psp
Od: gazebo <g...@c...net>

Użytkownik tren R napisał:

> no dobra, ale tak bardziej serio pytam.
> 4 przykazanie dekalogu narzuca szacunek po prostu - z ramienia funkcji żtp.
> olać dekalog?

jesli dobrze pamietam obecnie wyroznia sie 3 glowne rodzaje etyki, nie
widze powodu, dla ktorego etyka i religia katolicka mialaby byc
nadrzedna w kwestiach spoleczno-socjologicznych - tutaj konkretnie
rodzina, a i cos mi przypomniales, obecnie wchodzac do swiatyni Krk
mezczyzna musi zdjac nakrycie glowy, przeczytalem kiedys, ze to balach
jest, bowiem zwyczaj ten wzial sie stad, ze kobieta nie byla godna (nie
wolno jej bylo) odkrywac swej glacy na splywajacy blask bozy,
rozmawialem kiedys na pewnej grupie i pare kobiet (w moim wieku lub
starsze) z odchowanymi juz kapke bardziej pociechami wypowiadaly sie, ze
prawdziwa wiez z dzieckiem powstaje juz po porodzie, kiedy musimy sie
nim zajmowac, dbac itp., z jakiegoz to powodu dziecko z samej natury
urodzenia (czyli de facto biologii) mialoby taka jednostronna wiez (a
raczej zobowiazanie wobec rodzicow) otrzymac po odpadnieciu z lozyska?

--
bla