Re: Toruńska szkoła żon

Data: 2018-12-17 20:31:56
Temat: Re: Toruńska szkoła żon
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 20:12:01 UTC+1 użytkownik silvio balconetti
napisał:

> Moga zabraniac. Ja siegnalem do czasow dziecinstwa, bo wtedy o tej
> pietruszce i juszce rodzice mowili. A rozne wspolczesne wariacje sa mi
> malo znane i uzywane. Zreszta Polish newspeak niezbyt mi sie podoba.

Oj to jest temat rzeka, bo co plemię polityczne to dialekty.
Zrestą ta nowomowa nie jest niczym nowym, inne jej narzecze istniało przed
wojną, genialnie opisane w książce, którą napisała prof. Irena Kamińska-Szmaj
z mojego macierzystego IFP UWr już w 1994 r. - pt. Judzi, zohydza, ze czci
odziera - język propagandy politycznej w prasie 1919-1923:
http://www.ifp.uni.wroc.pl/data/files/judzizohydzaze
czciodziera.pdf
jak również w następnych publikacjach. Jest od badań tej nowomowy od 1918
do dziś niekwestionowaną ekspertką.