Tradycyjny, polski bialy ser

11. Data: 2007-09-26 14:23:49

Temat: Re: Tradycyjny, polski bialy ser
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message
news:fddq48$ek9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Oczywiście, że robiłam. Moja starsza córka jako dziecko jadła taki serek
> tylko - my też, przy okazji :-)
> Trzeba mleko zsiadłe z tą śmietaną na wierzchu właśnie delikatnie
> rozbełtać, aby się znów lekko wymieszało ze śmietaną.
> Sposób z wlewaniem do wrzącego mleka mleka zsiadłego jest o tyle dobry,
> że nie grozi przypalenie sernika na dnie oraz konsystencja jest w sam
> raz, ser nie jest "przegotowany", nie ma twardych grud, jest aksamitny,
> lecz jędrny.

Dobry na dwa litry, ale nie na np. 50...

12. Data: 2007-09-26 14:38:57

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> krowy
> oddziela
> zbierac

> Dobry na dwa litry, ale nie na np. 50...

Ale na 10 - jak najbardziej :-)
PS. W mojej podstawówce panie w kuchni gotowały mleko na "Szklankę mleka
dla każdego ucznia" na ogniu, w garnkach chyba 30-litrowych, więc nie ma
problemu. ważne, aby nalewać mleko do garnka dobrze zmoczonego zimną
wodą - nie przywrze, o ile będzie się wolno podgrzewać.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

13. Data: 2007-09-26 16:08:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> problemu. ważne, aby nalewać mleko do garnka dobrze zmoczonego zimną
> wodą - nie przywrze, o ile będzie się wolno podgrzewać.

Masz takie gary?

14. Data: 2007-09-26 16:26:07

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> serek

> Masz takie gary?

Ba! mam 30-litrowe i większe. Ale - stoją na najwyższej półce w
spiżarni, bo sera w tej ilości nie robię :-)

15. Data: 2007-09-26 17:08:27

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> słodkie
> będzie

> dobry,
> aksamitny,

> mleka
> ma

> Też mam, bez karczochów.

Siet :-(

16. Data: 2007-09-26 17:09:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2007-09-26 19:11:00

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz pisze:
> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał
>
> Nic sie nie wysmiewal tylko to o czym Ty piszsz to ja juz dawno wyprobowalem
> i to dziala. Skoro sie zebralo cala smietane z tego zsiadlego mleka to
> oczywiscie powstal ser chudy a mnie nie o taki chodzilo.
> Czy sadzisz ze robiac sery zolte z zawartoscia tluszczu 45% ludzie najpierw
> zbieraja smietane i uzywaja jej do czego innego?
> Ja chce miec produkt z taka zawartoscia tluszczu jaka jest w pelnym mleku
> prosto od krowy i to wszystko. Jesli wiesz jak to zrobic to mi poradz a nie
> dawaj mi rade abym smietane zjadal oddzielnie.

Mylisz pojęcia, ser twarogowy tłusty ma 40% tłuszczu a może być zrobiony
z 2% mleka + ...
Resztę znajdziesz w książce Chemia praktyczna dla wszystkich.
pozdr. Jerzy

18. Data: 2007-09-26 20:44:35

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał

> Resztę znajdziesz w książce Chemia praktyczna dla wszystkich.
Czy mozesz cos blizej napisac o tej ksiazce, co to za wydawnictwo, czy w
obecnych czasach jest dostepna na rynku i gdzie ja mozna kupic?
Cale moje pytanie obraca sie wokol tego aby dorwac technologie produkcji
tlustych, bialych serow .
--
Tomasz

19. Data: 2007-09-26 21:27:09

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 26 septembre 2007 ? 22:44:35, dans <fdegb3$gvn$1@atlantis.news.tpi.pl>
vous écriviez :

> Cale moje pytanie obraca sie wokol tego aby dorwac technologie produkcji
> tlustych, bialych serow .

A co zrobilas z technologia produkcji juz tu zapodana ?

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

20. Data: 2007-09-27 05:49:43

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci

> Le mercredi 26 septembre 2007 ? 22:44:35, dans
> <fdegb3$gvn$1@atlantis.news.tpi.pl> vous écriviez :

> A co zrobilas z technologia produkcji juz tu zapodana ?

Byla moze za malo tradycyjna.... hehe

Qra

czy można robić zaczyn
Co na kolacje