Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "avi" <a...@u...poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: U progu pierwszej klasy
Date: Sat, 16 Jul 2005 09:27:34 +0200
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 30
Message-ID: <dbadfn$hk1$1@achot.icm.edu.pl>
References: <db2gkm$gmv$1@nemesis.news.tpi.pl> <db6a6u$6ga$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: xdsl-3066.lodz.dialog.net.pl
X-Trace: achot.icm.edu.pl 1121499447 18049 84.40.204.250 (16 Jul 2005 07:37:27 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Jul 2005 07:37:27 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
X-Priority: 3
X-Rfc2646: Format=Flowed; Response
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:2319
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Becia" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:db6a6u$6ga$1@news.onet.pl...
> Pani Gosiu! Chciałam Pani uświadomić,że dobre przygotowanie w zerówce do
> szkoły nie oznacza nauczenia dzieci czytania, pisania i liczenia. Gdyby
> dzieci tego już się nauczyły, to po co miałyby iść do szkoły? Miałyby się
> nudzić przez pierwszy rok w szkole? Dopiero w pierwszej klasie będą miały
> opanować te umiejętności i to jeszcze stopniowo. Zadaniem zerówki było
> wyszkształcenie ich umiejętności motorycznych, ruchowych, kształtowanie
> słuchu i spostrzegawczości wzrokowej. Myślę i wiem,że nie jest dobrą
> zerówka ta, która uczy tego czego nie powinna, a nie dba o rozwój
> dziecka. Zapewniam Panią,że dzieciom na tym etapie nie jest potrzene to, o
> czym Pani tak usilnie myśli. Proszę dzieci na siłę niczego nie uczyć. Po
> to idą do pierwszej klasy, aby się wielu rzeczy nauczyć. Krytykowanie
> zerówki i ich samych za to, że niczego nie umieją, tylko skutecznie
> zniechęci do naucki w szkole. Pozdrawiam - nauczycielka (zerówka,
> nauczanie początkowe, język polski, biblioteka) z 15- letnim stażem.
Niemniej jednak obowiązkowe zerówki wprowadzono po to, by wyrównać poziom
dzieci i ułatwić im naukę w 1 klasie. W zerówce mojej córki nikt nie uczył
dzieci czytać, poznawały litery, na koniec roku większość z nich czytała
proste wyrazy, część czytała i trudniejsze. Uczyły się liczenia w zakresie
10, znaki większości, mniejszości, dodawania, odejmowania. Psycholog, który
badał przygotowanie dziecka do szkoły, te właśnie umiejętności sprawdzał.
A ja ze swojej strony polecam Ci ćwiczenie z dziećmi analizy i syntezy
wyrazów. Na początku niech podają jaką literkę słyszą na początku wyrazu,
jaką na końcu. Potem przejdź do wyrazów 3, 4 literowych. Jeśli to opanują,
to szybko nauczą się czytać.
|