Ubiór szkolny, co można a czego nie? ;)

531. Data: 2008-09-14 11:02:38

Temat: Re: Ubiór szkolny, co można a czego nie? ;)
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Gryszkalis pisze:

> A u mnie przedwczoraj student z kolczykami w brwiach zdał (całkiem nieźle
> zresztą) egzamin icencjacki i jakoś komisji to nie ruszało - ale to
> informatyka a na informatyce to nawet egzaminatorzy na egzamin zakładają
> koszulki z czachami ;)

Nie od dziś znana jest niekompatybilność społeczna grona informatyków ;-)

Stalker, niekomaptybilny

--
www.pomocdlarenaty.pl

532. Data: 2008-09-14 11:44:09

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Iwon(K)a" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> ja natomiast czytalam, ze taki jaki sie ma nastroj przed opitkiem, totaki
> sam, tyle tylko ze nasilony ma sie po przepitku. Coby nie pisac, puszczaja
> pewne hamulce, i zgadzalo by sie z tym co pisalas.

Oj pewnie, że puszczają, ale wszystko zależy od ilości wypitego alkoholu i
kultury człowieka pijącego. Poza tym puszczenie hamulców nie oznacza tylko i
wyłącznie tańców w samych majtkach na stole czy też lania po mordach
wszystkich gości naokoło. To także może być wyluzowanie, relaks, humor,
odprężenie, coś, czego na codzień się nie ma. I - poprę tutaj Harun - znam
wiele osób, które potrafią pić zachowując przy tym pełen poziom kulturalny.

JW

533. Data: 2008-09-14 15:53:41

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna W." <w...@o...eu> napisał w wiadomości
> "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

> Złe jest Twoje_prywatne_założenie, że faktycznie istnieje jakiś
przepis,
> który zabrania ekspedientce noszenia kolczyków.
> Okularów też nie może?

Masz rację, nie ma przepisu - w sensie artykułu kodeksu prawa
handlowego, cywilnego albo karnego.
Istnieje natomiast obowiązek wprowadzenia systemu HACCP, który z kolei
reguluje te rzeczy wewnętrznym przepisem.
Oczywiście mówimy o ekspedientkach na stoisku mięsnym, nabiałowym,
owoc-warz, które mają do czynienia z "otwartym", niepaczkowanym
produktem, to znaczy, że kobitka podająca wyłącznie paczkowane wędlinki
może być obwieszona jak choinka i nic nam do tego. Ale jeśli nabiera
surowe mięcho, albo sałatki na wagę, albo łychą nabiera ser
homogenizowany - powinna kolczyki przed przystąpieniem do pracy zdjąć.
Pracownicy dowiadują się tego na obowiązkowym szkoleniu z tzw. minimum
sanitarnego.
Tu masz przykład brzmienia takiego przepisu z zakładów produkujących
m.in. lody:
"Pracownicy zatrudnieni w działach produkcji i magazynach wyrobów
zobowiązani są do przestrzegania zasad higieny osobistej, a w
szczególności powinni:
-poddawać się okresowym badaniom lekarskim,
-utrzymywać całe ciało, a zwłaszcza ręce, twarz, włosy w czystości,
-krótko obcinać paznokcie, nie malować lakierem,
-skaleczenia, rany pokrywać w czasie pracy wodoszczelnym opatrunkiem,
-w przypadku wystąpienia schorzeń żołądkowych, jelitowych lub skórnych
poinformować kierownika produkcji,
-w czasie pracy nosić białą odzież ochronną, okrywającą odzież
osobistą, włosy otrzymaną czapką lub chustką, brodę i wąsy nosić
zadbane, krótko przycięte
(w przeciwnym wypadku obowiązuje noszenie ochraniaczy na brodę),
-po opuszczeniu toalety, po każdej "brudnej czynności", przed i po
posiłkach myć ręce wodą z mydłem, wysuszyć ręcznikami jednorazowymi
papierowymi lub suszarką do rąk.
Pracownikom zatrudnionym i przebywającym w działach produkcyjnych
dodatkowo zabrania się:
-używania do zapinania odzieży ochronnej szpilek, agrafek,
-noszenia w czasie pracy biżuterii (kolczyków, pierścionków,
naszyjników, klipsów itp.) oraz zegarków,
-noszenia w kieszeniach odzieży łatwo tłukących się lub ostrych
przedmiotów,
-pracy bez rękawiczek ochronnych i maseczek zakrywających usta i nos (o
ile zaleci to kierownik produkcji), (...)".
Cytuję za instrukcją nr (Nordis) IS - 2/PS - C3/2.

Jak widzisz - o okularach nie ma mowy, ale _przepis_ reguluje nawet
długość paznokci, wąsów i brody i zawartość kieszeni pracownika.

534. Data: 2008-09-14 17:04:42

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> surowe mięcho, albo sałatki na wagę, albo łychą nabiera ser
> homogenizowany - powinna kolczyki przed przystąpieniem do pracy zdjąć.

A okulary nie? Pytam poważnie. W jaki sposób kolczyki w uszach czy nosie są
w stanie zagrozić tej sałatce nakładanej na wagę, a okulary już nie? To taka
sama sztuczna i niehigieniczna rzecz nakładana na twarz (jej okolice), która
może się zsunąć i wpaść do miski.

> Tu masz przykład brzmienia takiego przepisu z zakładów produkujących
> m.in. lody:

Mówimy o sprzedawczyni w sklepie, a nie pracownicy zakładu produkującego
żywność. Chyba nie będziesz porównywać przepisów panujących w jednej i
drugiej placówce.

> Jak widzisz - o okularach nie ma mowy, ale _przepis_ reguluje nawet
> długość paznokci, wąsów i brody i zawartość kieszeni pracownika.

Jak wyżej.

JW

535. Data: 2008-09-14 17:15:15

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna W. <w...@o...eu> napisał(a):

> [...]
> wiele osób, które potrafią pić zachowując przy tym pełen poziom kulturalny.

wszystko zalezy od ilosci alkoholu, a to ewentualnie od kultury. Zwykle
libacja to nie jest kuturalne picie....

i.

536. Data: 2008-09-14 17:21:02

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> wszystko zalezy od ilosci alkoholu, a to ewentualnie od kultury. Zwykle
> libacja to nie jest kuturalne picie....

W sumie mnie się słowo libacja też kojarzy raczej pejoratywnie.

JW

537. Data: 2008-09-14 17:45:14

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
To taka
> sama sztuczna i niehigieniczna rzecz nakładana na twarz (jej

Okulary łatwiej znaleźć.

> [...]
produkującego
> żywność. Chyba nie będziesz porównywać przepisów panujących w jednej

Będę. Nawet po twoim trupie, bo HACCP to HACCP i tyle.

538. Data: 2008-09-14 17:59:52

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:

> Będę. Nawet po twoim trupie, bo HACCP to HACCP i tyle.

W kontekście HACCP-u historyjka. Jedna pani w szpitalu rozdająca żywność
pacjentom miała obowiązek mierzenia temperatury potrawom przed podaniem.
Wg niej śledź w occie podany na kolację miał 0 stopni Celsjusza :)
(autentyk)
BTW HACCP jest czasem tak oderwany od realiów i środków, jakimi
dysponują pracownicy związani z żywieniem zbiorowym, że kompletnie się
nie sprawdza.

--

Paulinka

539. Data: 2008-09-14 18:43:30

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jagna W." <w...@o...eu> napisał w wiadomości

> wędlinki
> nabiera
> zdjąć.

> nosie są
> To taka
> okolice), która
>
> Okulary łatwiej znaleźć.

Idąc tym tropem kolczyki wielkogabarytowe też powinny być dozwolone.

> produkujących

> produkującego

> Będę. Nawet po twoim trupie, bo HACCP to HACCP i tyle.

Zawsze mi się wydawało, że HACCP to nie przepisy, a jedynie system
pozwalający na określenie rozmiaru zagrożeń w danej działce przemysłu
spożywczego, a przepisy opracowuje się i ustala wewnętrznie, właśnie w
zależności od tych kryteriów. Trochę podobnie jako ISO -to, że dane firmy
mają ISO "ileś tam", nie znaczy, że panują tam wszędzie identycze przepisy.

JW

540. Data: 2008-09-14 19:04:14

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:gajjti$5n1$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
podaniem.
> Wg niej śledź w occie podany na kolację miał 0 stopni Celsjusza :)

Jeśli się jeszcze nie rozmroził, to mógł tyle mieć...

> BTW HACCP jest czasem tak oderwany od realiów i środków, jakimi
> dysponują pracownicy związani z żywieniem zbiorowym, że kompletnie
się
> nie sprawdza.

To prawda. Czasem właściciel zakładu do tego stopnia nie ma pojęcia co
to HACCP i z czym to podać, że wynajmuje do tego firmę zewnętrzną, żeby
mu ten system wprowadziła. A firma jak to firma - jedne są uczciwe,
inne trochę mniej. Te mniej uczciwe biorą system z innej firmy i bez
zmian wprowadzają na terenie następnej nawet nie zmieniając schematu
technologicznego.

Czym dla ciebie
Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF
[W-wa] Gdzie dobra ortodoncja?