Ulgi na telefon

1. Data: 2004-11-19 16:22:16

Temat: Ulgi na telefon
Od: "Wojtek" <w...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem inwalida sluchu obustronny niedosluch 80% ubytku słuchu i teraz
czy moge sie starac o ulge 50% w telekomunikacji TP i w GSM-PLUSIE
Moje pytanie jest takie czy ewentualna ulga w telekomunikacji TP
przekresla druga ulge w Plusie czy mozna korzystac z dwoch?

pozdrawiam Wojtek

2. Data: 2004-11-19 18:54:46

Temat: Re: Ulgi na telefon
Od: "Totto" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Moje pytanie jest takie czy ewentualna ulga w telekomunikacji TP
> przekresla druga ulge w Plusie czy mozna korzystac z dwoch?

O ile wiem to ustawowo jest tylko ulga w TPSA. Operatorzy telefonii
komórkowej owszem udzielają takich ulg ale jest to jedynie ich dobra wola.
Nie ma żadnej zależności między ulgami TPSA i t.k.

Totto

3. Data: 2004-11-19 22:06:23

Od: "realista" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Totto" <d...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> komórkowej owszem udzielają takich ulg ale jest to jedynie ich dobra wola.
> Nie ma żadnej zależności między ulgami TPSA i t.k.

Mnie udzielono informacji, że o zniżke mozna mieć tylko u jednego operatora,
czyli zniżka w tp przekreśla zniżke w erze i na odwrót
R.

4. Data: 2004-11-20 00:33:23

Od: "RafalZielinski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "realista" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
operatora,
> czyli zniżka w tp przekreśla zniżke w erze i na odwrót

I to jest prawda, chociaz nie wiem jak to teraz bedzie bo z tego co mi
wiadomo jeden z operatorow wycofal sie calkowicie ze znizek

R. Z.

5. Data: 2004-11-20 09:50:00

Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moje pytanie jest takie czy ewentualna ulga w telekomunikacji TP
> przekresla druga ulge w Plusie czy mozna korzystac z dwoch?

Dzień dobry,
Jedynym operatorem, który ma w ofercie cokowiek dla osób niedosłyszących
jest Plus GSM (zniżka 50%, która dotyczy jedynie abonamentu). Jednak możesz
korzystać tylko z jednej zniżki czyli jeżeli się zdecydujesz wziąć ulgę z
TPSA od Plusa nie dostaniesz badź odwrotnie. Musisz przemyśleć na czym Ci
bardziej zależy.
Plus jest przyjaźnie nastawiony do osób niedosłyszących. Jako, że mam
problemy z przeprowadzaniem rozmów ilekroć udam się do nich zawsze mogę
liczyć, że wyjdę z salonu z załatwionym problemem.

Miłego dnia Wszystkim życzę,

--
Do usłyszenia
Sylwi@

Gdy uda Ci się swoją rzeczywistość potraktować jak marzenia,
To wszystkie Twoje marzenia staną się rzeczywistością.

6. Data: 2004-11-22 06:46:04

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzień dobry,
> Jedynym operatorem, który ma w ofercie cokowiek dla osób niedosłyszących
> jest Plus GSM (zniżka 50%, która dotyczy jedynie abonamentu).

Nieprawda, TP SA także ma zniżki dla niesłyszących.
Obecnie szukałem w necie kolejnej zniżki w PLUSie niestety nic takiego nie
znalazłem.
Ostatnio PLUS nie udzielał zniżki abonamecie tylko dodawał gratis 100 smsów.

> [...]
> TPSA od Plusa nie dostaniesz badź odwrotnie. Musisz przemyśleć na czym Ci

Nieprawda. Kiedys była to ulga ustawowa. Obecnie operatorzy stosują ulgi
handlowe, wiec moze miec u wszystkich operatorów ulgi.

Pzdr
scorpio

7. Data: 2004-11-22 14:55:44

Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nieprawda, TP SA także ma zniżki dla niesłyszących.

Oczywiście masz rację, źle się wyraziłam bo w opytaniu było o operatorów
komórkowych więc tak, masz rację TPSA daje również 50% zniżki w abonamnecie
co jak przeczytać dalszą częśc mojej wypowied\zi wynikało z tekstu. Jednak
powinnam to napisać jasno. OK.

Ci

> Nieprawda.

A tu się już nie zgoidzę, mam przed sobą podpisany cyrograf z czerwca tegoż
roku gdzie jasno i wyraźnie przyznaję się do tego, że nie posiadam zniżki o
innego operatora sieci telefonicznej (ogólnie nie dotyczy tylko sieci
komórkowej). Takie pytanie kupujący otrzyma w formie słownej również i musi
to podpisać.
Na tej podstawie po udokumentowaniu obustronnego niedosłuchu powyżej 75 dB
otrzymałam przedłużenie zniżki.

> Kiedys była to ulga ustawowa. Obecnie operatorzy stosują ulgi
> handlowe, wiec moze miec u wszystkich operatorów ulgi.

To nie była ulga ustawowa u operatorów komórkowych. Ustawowo było w TEPSIE
bo to była wtedy instytucja państwowa. Z tego co słychać to i TEPSA zaczyna
się wycofywać.Postępując uczciwie nadal nie można mieć zniżek u kilku
operatorów.

Myślę, jednak, że zainteresowany po prostu pójdzie, dowie się i powie czy
coś sie w tym temacie zmieniło czy nie. Teraz z dnia na dzień w trybie
natychmiastowym potrafi się wiele zmienić więc nie ma co gdybać tylko iść i
się dowiedzieć. Jednak tylko TEPSA I PLUS są operatorami, którzy mają na
względzie osoby niedosłyszące.

I to by było na tyle.
Miłego popołudnia życzę a jutro ....

Sylwi@
która jutro ma badania okresowe w pracy i mam cichą nadzieję, że wysoka
komisja je jej podpisze.

8. Data: 2004-11-23 07:09:22

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pani Sylwio pragne doglebiej wyjasnic pewne aspekty sprawy dotyczace rabatów
za uslugi telekomunikacyjne dla osob niepelnosprawnych.
Jak wiemy do 1996 roku w TP i u roznych operatorów telefoni komorkowej nie
bylo żadnych specjalnych ulg.
Zmienilo to dopiero rozporzadzenie Ministra Łączności w sprawie okreslenia
zakresu dostepu osób niepełnosprawnych do świadczonych usług pocztowych lub
telekomunikacyjnych.
Te rozporzadzenie pozwolilo na rabat za przylaczenie do sieci telefonicznej
TP SA w wysokosci 50% ceny za przylaczenie oraz w abonamencie miesiecznym.
Wykorzystał to takze operator komorkowy PLUS a pozniej IDEA udzielajac
rabatow w abonamencie.
Byla to ulga ustawowa nalozona przez rzad - wiec ponoszone koszty przez
operatorow pokrywal skarb panstwa (tak jak obecnie ponosi za ulgi w PKP).
Wtedy oczywiscie trzeba bylo wybrac tylko jednego operatora - z zrozumiałych
i logicznych przyczyn - bo panstwo moglo pokrywac tylko jednej osobie jeden
abonament.
Pozniej w roku 2000 wyszła nowa zmieniona ustawa o łączności, ktora
wykresliła z dniem 1 stycznia 2001 takiego typu formy pomocy - co
automatycznie uniewazniało w/w rozporzadzenie.
Osoby ktore nabyły te prawa - tych praw nie utraciły, natomiast nowe osoby z
tych praw nie mogly korzystać.
Zmieniła to dopiero UCHWAŁA nr 85/01 Zarzadu TP SA z dnia 29.05.2001 r. a
pozniej UCHWALA nr 180/01 zarzadu TP SA z dnia 16.10.2001r. ktora pozwolila
nabywac te uprawnienia ale to juz byla tzw. ULGA HANDLOWA wliczona w koszta
operatorów telekomunikacyjnych.
I w tych czasach juz nie trzeba bylo oswiadczac sie o wyborze jednego
operatora, mozna bylo wiec korzystac z 3 ulg abonamenckich.
W ostatnim poscie pisalem ze przegladalem stronke plusa i znalazlem tam
oferte promocyjna dla nieslyszacych ale juz bez ulgi w abonamencie - ale w
zamian 100 smsow bezplatnych.
Teraz juz nie widze zadnej promocji dla nieslyszacych ale jest promocja dla
niewidomych.
Ma pani racje, iz operatorzy stopniowo wycofuja sie z takich ulg, po prostu
coraz mniej nieslyszacych decyduje sie na takie ulgi - wola np. na karte,
inny wybor telefonu lub operatora ERA gdzie mozna dostac duza ilosc
bezplatnych smsow.
Pozdrawiam
scorpio

9. Data: 2004-11-23 16:41:34

Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

rabatów
> za uslugi telekomunikacyjne dla osob niepelnosprawnych.
[...]

Wszystko to co Pan pisze jest zapewne prawdą i nie kwestionuję tego.

To co napisałam, napisałam na podstawie tego co usłyszałam w 2002 roku u
innych operatorów a obeszłam wszystkich bez wyjątku. Najpierw tak jak inni
zasięgnęłam języka ... a potem poszłam do miasta.
Być może ma tu również zastosowanie fakt, że w Polsce przepisy sobie a
praktyka sobie, nie wiem.
Nie posiadam grupy inwalidzkiej a jedynie umiarkowny stopień
niepełnosprawności i na tej podstawie nikt oprócz Plusa nie chciał ze mna
rozmawiać. Gdybym miała I grupę inwalidztwa to ... proszę bardzo.
Mam przed sobą swoją umowę z 31 maja 2002 roku kiedy to kupiłam swoja
komórkę w promocji dla osób niedosłyszących w Plusie i podpisałam cyrograf o
tym, że (dokładnie to brzmi tak) nie korzystam z jakichkolwiek zniżek u
innych operatorów świadczących usługi telekomunikacyjne.
Po upływie 2-ch lat, dokładnie 24 maja 2004 skorzystałam z wymiany aparatu i
po przedstawieniu dokumentacji od lekarza potwierdzającym nadal obustronny
ubytek słuchu powyżej 75 dCB zawarto ze mną kolejną umowę na okres 3 lat.

Tak więc chowam swoje dokumenty i proponuję wizytę w salonie.
Może jestem stereotypowa ale wydaje mi się, że najlepiej, ze względu na
zmieniające się z dnia na dzień warunki, najlepiej iść i porozmawiać. W
internecie i owszem dużo można znaleźć i przeczytać ale będąc w salonie i
mając naprzeciwko pracownika można być bardziej konkretnym.

10. Data: 2004-11-24 07:23:00

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zasięgnęłam języka ... a potem poszłam do miasta.
> Być może ma tu również zastosowanie fakt, że w Polsce przepisy sobie a

Witam i zgadzam sie z pania ze przepisy sobie a praktyka sobie. I w tym tkwi
szkopul.

> Nie posiadam grupy inwalidzkiej a jedynie umiarkowny stopień
> niepełnosprawności i na tej podstawie nikt oprócz Plusa nie chciał ze mna
> rozmawiać. Gdybym miała I grupę inwalidztwa to ... proszę bardzo.

Nieistotne czy ma sie grupe inwalidzka czy orzeczenie o stopniu
niepelnosprawnosci to to samo.
A jesli chodzi o I grupe inwalidzka to oni zle zinterpretowali - I grupa
dotyczyla tylko osob niewidomych , teraz juz bez znaczenia.

> [...]
> tym, że (dokładnie to brzmi tak) nie korzystam z jakichkolwiek zniżek u
> innych operatorów świadczących usługi telekomunikacyjne.

Ja zawarlem umowe w Plusie w styczniu 2003 roku na 2 lata w promocji dla
nieslyszacych i zadnego cyrografu nie podpisywalem - a poza tym mam jeszcze
telefon stacjonarny (faks) na ktory rowniez mam ulge abonamentowa.

Widocznie kazdy salon inaczej interpretuje :-)
Najlepiej to zawsze miec ze soba konkretne przepisy aby w razie watpliwosci
je rozwiac - ewentualnie poprosic o zapytanie w centrali.

> [...]
> ubytek słuchu powyżej 75 dCB zawarto ze mną kolejną umowę na okres 3 lat.

Mi sie w styczniu 2005 roku konczy 2 latka i zastanawiam sie co dalej robic,
bo nie widze na necie plusa zadnych promocji dla nieslyszacych, chyba bede
musial sie popytac w centrali.

Dziekuje za dyskusje
pzdr
scorpio

Zatrudnie asystenta osobistego - Gdansk
REFUNDACJA KOSZTOW APARATU SLUCHOWEGO
SZUKAM POKOJU DLA MNIE I DLA PIESKA
Zapraszam na obóz nurkowy dla niepełnosprawnych
grupa integracyjna, towarzystwo, fundacja -jak do tego podejść ?