Ulubiony piątkowy obiad.

71. Data: 2015-02-03 22:04:32

Temat: Re: Odp: Ulubiony piątkowy obiad.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Feb 2015 21:04:09 +0100, @ napisał(a):

> Poza tym trzeba wziac pod uwage, ze niestety coraz wiecej ludzi ze wzgledow
> finansowych musi kierowac sie ekonomika jedzenia, a nie kwestiami
> zdrowotnymi, odzywczymi czy smakowymi.

Małpki na pewno. Ludzie mądrzy potrafią jedno i drugie JESZCZE pogodzić.

72. Data: 2015-02-03 23:11:57

Temat: Re: Ulubiony piątkowy obiad.
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-03 o 21:58, Trefniś pisze:

> Jedyne, co mi wtedy przyszło do głowy - krojenie chleba. Zadziwiająco
> niewiele osób potrafi pokroić przyzwoicie chleb.

Trochę inaczej - tylko przyzwoity chleb da się przyzwoicie pokroić. Te
kluchy z mrożonek się zwykle pod nożem rozsypują.

> Ale mnie to nie dotyczy - konsekwentnie piekę własny. A nawet, jeśli
> chleba mi zabraknie, bułki albo solanki piekę w godzinę :)
> W niedzielę to już tradycja - świeżutka solanka/bułeczka prosto z
> pieca na śniadanie...
> Robię się głody :)

A ja lubię pieczywo z piekarni Biskupin. Jesteś z Wrocławia, to pewnie
znasz.

Ewa

73. Data: 2015-02-03 23:34:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 23:11 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> [...]
> kluchy z mrożonek się zwykle pod nożem rozsypują.

> A ja lubię pieczywo z piekarni Biskupin. Jesteś z Wrocławia, to pewnie

Tylko z opowiadań.

"Tajoj, ta jak kulikowski chlib!"
Tak właśnie reklamowano mi jeden z ich produktów.
Chleb kulikowski był pieczony "we Lwowi".
:)

--
Trefniś

74. Data: 2015-02-04 02:46:42

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dlaczego ten swiezy chleb przegral ? Moim zdaniem dlatego, ze zapewne w
> Biedronce nie ma mozliwosci zakupienia polowek chleba, trzeba pewnie
> wziac caly. Dla emeryta zyjacego samotnie to za duzo. Chleb mu wyschnie
> zanim zdazy go spozytkowac. A gąbka z woreczka ma dluga date
> przydatnosci. I te 20 groszy w tej sytuacji upada jako argument.
> Poza tym trzeba wziac pod uwage, ze niestety coraz wiecej ludzi ze
> wzgledow finansowych musi kierowac sie ekonomika jedzenia, a nie
> kwestiami zdrowotnymi, odzywczymi czy smakowymi.

teraz pieką chleb z pulpy mrożonej

75. Data: 2015-02-04 02:48:29

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-03 o 22:04, XL pisze:

> Małpki na pewno. Ludzie mądrzy potrafią jedno i drugie JESZCZE pogodzić.

najlepsze małpki wyborowej :P
na szybko robisz takie 2 dokładając do pieca i wstępuje w ciebie drugie
życie

76. Data: 2015-02-04 05:54:08

Temat: Odp: Odp: Ulubiony piątkowy obiad.
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Małpki na pewno. Ludzie mądrzy potrafią jedno i drugie JESZCZE pogodzić.

:)))
Wiem wiem, za taka osobe sie uwazasz :)))
Zyj sobie w tym przekonaniu, bo jak widac nigdy do Ciebie nie dotrze, zes
zwyczajnie słaba umysłowo (bardzo delikatnie rzecz ujmując), ale własne
aspiracje Cie przerastają :)))
Niezbyt wiele masz do powiedzenia, ale nie przeszkadza Ci to wypowiadac sie
w kazdym wątku (jakosc tych wypowiedzi udowodnilas przednio w temacie
"Idy" ) czym niezmiennie i niezmiernie mnie bawisz :)
Nie tylko mnie zreszta, ale z tego chyba sobie zdajesz sprawe, prawda ? :)))

A jak wynika z Twojej powyzszej wypowiedzi o zyciu innych ludzi wiesz tyle,
co prowincjonalna ucitielka, wywalona na zbity pysk za swoje madrosci, od
dekady siedzaca w garach, bo do niczego innego jej nie chcieli :)

Pozdrowionka
@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

77. Data: 2015-02-04 05:55:17

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

78. Data: 2015-02-04 11:20:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-03 o 23:34, Trefniś pisze:

> Tylko z opowiadań.
>
> "Tajoj, ta jak kulikowski chlib!"
> Tak właśnie reklamowano mi jeden z ich produktów.
> Chleb kulikowski był pieczony "we Lwowi".
> :)

Gatunków chleba mają dużo, więc nie jestem pewna, czy ten akurat znam i
kupuję.
A jakiego typu był ten kulikowski?

Ewa

79. Data: 2015-02-04 11:24:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-04 o 11:20, FEniks pisze:

> Gatunków chleba mają dużo, więc nie jestem pewna, czy ten akurat znam
> i kupuję.
> A jakiego typu był ten kulikowski?

Doczytałam. Pszenno-żytni z kminkiem na drożdżach
http://www.kuriergalicyjski.com/index.php/okresowa/2
21-chleb-kulikowski-w-kuchni-lwowskiej
Chyba faktycznie mają coś podobnego, ale to akurat nie jest mój chleb.

Ewa

80. Data: 2015-02-04 12:35:49

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 11:24 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Doczytałam. Pszenno-żytni z kminkiem na drożdżach
> http://www.kuriergalicyjski.com/index.php/okresowa/2
21-chleb-kulikowski-w-kuchni-lwowskiej
> Chyba faktycznie mają coś podobnego, ale to akurat nie jest mój chleb.

Hehe, ja próbowałem ten przepis wydobyć z czeluści ludzkich pamięci.
Efekty są dość ciekawe :)

Chleb kulikowski w szczytach był pieczony w aż sześciu piekarniach we
Lwowie.
I niewątpliwie nie istnieje jeden jedyny słuszny przepis.

Rzeczywiście Hemar pisał o chlebie z kminkiem, podobnie śpiewała o nim
Włada Majewska (YT).
Ale dokładnie wszyscy rodowici Lwowiacy z Towarzystwa Miłośników Lwowa we
Wrocławiu jednym głosem mówią o chlebie z czarnuszką. Ta czarnuszka jest
dla nich wyróżnikiem, że chleb jest kulikowski.

Dlatego podejrzewam, że istniały dwie odmiany. Może nawet więcej, skoro
piekło 6 piekarń?

Jeśli kogoś dziwi, że to jest chleb biały i do tego na drożdżach (a nie na
zakwasie), to spieszę wyjaśnić, że w owych czasach (przed II WŚ) chleb
razowy, do tego na zakwasie, jadała biedota i mieszkańcy wsi. Biały chleb
na drożdżach był znakiem prestiżu mieszczanina - czego nie robi się dla
dowartościowania.
Współcześnie zupełnie inaczej oceniamy jakość chleba, do tego zyskujemy na
smaku.

--
Trefniś

a ja dziś ugotowałem coś innego....