Urodlin i persymona - pytania

41. Data: 2006-10-31 11:50:56

Temat: Re: Urodlin i persymona - pytania
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in
news:3fbf.000000e3.454614b6@newsgate.onet.pl:

> Storczyk?

Ano :-)
Orchis mascula, tlumaczac doslownie nazwe z greko-laciny to
Jadro (raczej meskie - rodzaj Orchis) meskie (mascula).
A ze dzisiejsza mlodziez te organy potocznie nazywa jajami, to facecikowi
sie nalozylo..
Pozdrowienia - Ewa

42. Data: 2006-10-31 17:05:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> [...]
> Jadro (raczej meskie - rodzaj Orchis) meskie (mascula).
> A ze dzisiejsza mlodziez te organy potocznie nazywa jajami, to facecikowi

Starszym panom chyba również się nakłada skoro zgadują ;)))

Pozdrawiam
Kaśka

43. Data: 2006-11-02 10:50:17

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Mam te roślinki w ogródku. przez pierwsze lata moja asimina rosła na
gliniastej glebie i suchej w lato - nie urosła prawie nic, po 3 latach ją
przesadziłem w wilgotne miejsce gdzie poziom wody gruntowej tuż pod
powierzchnią ziemi praktycznie a gleba pulchna i czarna - i tak przez około
dwa lata uróśł krzaczek do prawie metra wysokosci i ładnie teraz wygląda -
całkiem żółty jest, owoców jeszcze nie było ale mam nadzieje że będą. przez
pierwsze lata marzły mu młode przyrosty - tzn. około 5 cm najmłodszych
przrostów na gałązkach marzło i to niezależnie czy był mróż duży czy nie,
natomiast w zeszłą zimę (u mnie max było - 19 C) nie ucierpiał wcale. mam
koleżankę w Michigan i rosną u niej te krzaki dziko w zagajnikach........
Podobnie z hurmą - mogą przemarzać najmłodsze niezdrewniałe pędy ale całe
drzewko raczej nie zmarźnie a jeśli już to na pewno odbije z korzenia - ale
ładnie liście wyglądają.
pozdrawiam i życzę sukcesów w uprawie.

Łukasz

44. Data: 2006-11-03 09:39:52

Od: "warsawyak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam te roślinki w ogródku.
> natomiast w zeszłą zimę (u mnie max było - 19 C)
>
> Łukasz

Proszę zdradzić, gdzie Pan mieszka. Podejrzewam, że w okolicach Szczecina albo
nad samym morzem.

U mnie (pod W-wą) było -34. W Rogowie pewnie też w tych granicach (nie wiem, jak
to zniosły tamtejsze urodliny i hurma wiginijska).

45. Data: 2006-11-04 18:07:18

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zgadł pan mieszkam w słupsku a ogródek mam na północny zachód od słupska ( w
lini prostej niecałe 18 km do morza) no więc i mrozy mniejsze....(mniejsze niż
w Gdańsku - było -22C) w minioną zimę nic mi nie wymarzło z egzotów (tzn.
araucarie mamutowiec i inne przetrwały) natomiast najbardziej ucierpiały
zwykłe ogniki!!!

46. Data: 2006-11-14 16:32:26

Od: "warsawyak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeprowadziłem właśnie kwerendę w BN i dowiedziałem się z "Rocznika
Dendrologicznego", że Diospyros kaki rośnie (rósł?) w arboretum w
podszczecińskiej Glinnej. 20-letni egzemplarz miał w 2002 roku 2 m (marzł nie raz).

Ciekawe, jak przeżył ostatnią zimę, kiedy temperatura w tamtej okolicy spadła do
ok. -22 stopni.

Rogowski urodlin kwitł po raz pierwszy w 2004 roku, okazuje się.

47. Data: 2006-11-14 17:18:11

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
spadła do
> ok. -22 stopni.
>
> Rogowski urodlin kwitł po raz pierwszy w 2004 roku, okazuje się.

W Lubinie przeżyły bez uszkodzeń,mają ok.5 lat, jeszcze nie kwitły.
Pozdrawiam.Mirzan

przesadzić berberysa?
cebulki - spóźnienie :(
fikus lirolistny ???