Usunięcie dwóch ósemek naraz

11. Data: 2010-11-09 10:15:42

Temat: Re: Usunięcie dwóch ósemek naraz
Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za informacje
Jacek

12. Data: 2010-11-09 11:18:28

Od: Jan Kowalski <k...@...polski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Syn ma niespełna 16 lat i ortodonta zalecił usunięcie dwóch dolnych
> ósemek. Zęby jeszcze nie są wyrżnięte i są całkowicie schowane w
> dziąsłach, ale na RTG wyglądają na normalne duże zęby.
> Czy ktoś przerabiał usuwanie dwóch takich zębów naraz w znieczuleniu
> miejscowym?
> Nie chcemy robić tego usuwania na dwa razy.

A co na to drugi ortodonta? Też zaleca usunięcie, czy też tylko jeden
ortodonta chce sobie zarobić kosztem czyjegoś zdrowia?

13. Data: 2010-11-09 11:20:43

Od: Jan Kowalski <k...@...polski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Ósemki wyrastają pod kątem i spowodują w niedalekiej przyszłości
> wykrzywienia zgryzu.
> Dlatego trzeba je usunąć zanim się jeszcze nie wyrżnęły.

Ciekawe, bo powyżej pisałeś:
CYTAT/
Syn ma niespełna 16 lat i ortodonta zalecił usunięcie dwóch dolnych ósemek.
Zęby jeszcze nie są wyrżnięte i są całkowicie schowane w dziąsłach, ale na
RTG wyglądają na normalne duże zęby.
/CYTAT

Więc albo są schowane i wyglądają na normalne duże zęby, albo... coś
kręcisz.
IMHO - niech zadecyduje o tym syn, jak będzie miał 18 lat. I tka i tak za
leczenie ortodontyczne będzie musiał zapłacic i tak, a może zaoszczędzi
sobie zbędnego bólu.
I koniecznie konsultacja z innym ortodontą.

14. Data: 2010-11-09 12:41:19

Od: "doc. hab Konrad Zaliwajko" <k...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-09 13:38, "dr.Marcin Górski-Plereza" pisze:

> witam
> radzę zmienić ortodontę na innego, ten obecny zachowuje się jak weterynarz
> pozdrawiam

nie przeczę kolego :)

15. Data: 2010-11-09 12:45:27

Od: "doc. hab Konrad Zaliwajko" <k...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-09 13:42, "dr.Marcin Górski-Plereza" pisze:

> witam kolegę po fachu, co sprowadza szanownego profesora w nasze niskie
> progi?

witam
sprowadza mnie chęć pomocy ludziom :)

16. Data: 2010-11-09 15:38:56

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie możemy czekać, aż skończy 18 lat, to ósemki idą pod kątem i naciskają
bocznie na siódemki, co wkrótce może zniweczyć półtoraroczne leczenie
ortodontyczne.
Wyglądają na normalne duże zęby na zdjęciu RTG (w odróżnieniu od ósemek
górnych, które są szczątkowe) i są jeszcze całkowicie w dziąsłach.
Nasza ortodontka jest fachowcem i mam do niej zaufanie, zresztą dentysta
potwierdził, to, co zaleciła.
Jacek

17. Data: 2010-11-09 21:50:57

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam
> radzę zmienić ortodontę na innego, ten obecny zachowuje się jak weterynarz

No właśnie. Kiedyś ludzie nie usuwali ósemek i zęby mieli proste,
aparatów nie nosili.

--
animka

18. Data: 2010-11-10 07:38:20

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09-11-2010 22:50, animka pisze:

> No właśnie. Kiedyś ludzie nie usuwali ósemek i zęby mieli proste,
> aparatów nie nosili.

To jest akurat gruba nieprawda. Kiedy by to "kiedyś" nie było.
Chyba że pod pojęciem "ludzie" kryją się wszystkie homonidy w historii
ziemi.

Ale od animki nie można wymagać zbyt wiele wiedzy o świecie. Ona sobie
świat sama wymyśla.

--
Maddy

19. Data: 2010-11-10 09:02:04

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Racja Maddy.
Dodam jeszcze, że kiedyś nie było ani depresji, ani ADHD, dysleksji, ani
anoreksji, bulimii itp, itd.
Co najwyżej mówiło się, że się komuś we łbie przewraca.
Ludzie też mniej chorowali, bo zapewne co większe zdechlaki wymarły we
wczesnym dzieciństwie a przetrwać mogli tylko najsilniejsi.
Jacek

20. Data: 2010-11-10 11:40:54

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-10 08:38, Maddy pisze:

> [...]
> ziemi.
>
> Ale od animki nie można wymagać zbyt wiele wiedzy o świecie. Ona sobie

Zajmij sie sobą dziewczyno, swoimi problemami i o swoich pisz, a nie baw
się we wróżkę. Masz krzywe zęby to pisz o swoich krzywych zębach, bo
pisania tu o twojej wiedzy o świecie raczej się nie oczekuje, ntg.

--
animka

Re: Mikroomdlenia
co zdrowego można zjeźć w restauracji innej niż inne
Zmiana w trzonie C7 (11mm), jak rozsądnie zdiagnozować?
Całkiem przypadkiem
Witam.