Usunięty ząb a gorączka

1. Data: 2006-06-24 11:39:53

Temat: Usunięty ząb a gorączka
Od: "Maggie" <malgorzata.nazar[wytnijto]@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wczoraj mojemu tacie usunięto ząb,
dzisiaj ma gorączkę i jest opuchnięty.
Czy gorączka to jest normalne zjawisko,
po takim zabiegu?

pozdrawiam
Maggie

2. Data: 2006-06-24 12:51:57

Temat: Re: Usunięty ząb a gorączka
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Maggie pisze 24-06-2006 13:39:
> Witam!
>
> Wczoraj mojemu tacie usunięto ząb,
> dzisiaj ma gorączkę i jest opuchnięty.
> Czy gorączka to jest normalne zjawisko,
> po takim zabiegu?

Po każdym usunięciu zęba dochodzi do bakteriemii (bakterie z jamy ustnej
dostają się przez ranę do krwi). Dodatkowo pojawia się (mniej lub
bardziej nasilony) miejscowy stan zapalny. Jeżeli ktoś ma obniżoną
odporność, mogą przejściowo pojawić się takie objawy. Jeżeli do
poniedziałku nie przejdzie, niech się wybierze do lekarza. A na razie
_zimne_ okłady na spuchniętą okolicę i jakiś środek przeciwgorączkowy
(np. paracetamol).

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-06-24 19:24:13

Od: "Maggie" <malgorzata.nazar[wytnijto]@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przejdzie, niech się wybierze do lekarza. A na razie _zimne_ okłady na
> spuchniętą okolicę i jakiś środek przeciwgorączkowy (np. paracetamol).

Dziękuję ślicznie :)

pozdrawiam
Maggie

4. Data: 2006-06-24 20:38:13

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
>
> Wczoraj mojemu tacie usunięto ząb,
> dzisiaj ma gorączkę i jest opuchnięty.
> Czy gorączka to jest normalne zjawisko,
> po takim zabiegu?

Nie całkiem, spróbuj jednak zdobyć antybiotyk, od dentysty, może na pogotowiu,
może w aptece,
ale antybiotyk może być konieczny,
zwłaszcza jest to niezbędne jeśli ząb był usuwany z gurnej szczęki.
--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

5. Data: 2006-06-24 21:36:46

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie całkiem, spróbuj jednak zdobyć antybiotyk, od dentysty, może na
> pogotowiu,
> może w aptece,

Najlepiej na czarnym rynku... bez przesady kurde.

> zwłaszcza jest to niezbędne jeśli ząb był usuwany z gurnej szczęki.

Jest żuchwa i szczęka.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

Sabina z kolankiem
operacja lakotki (łąkotki)
prosba o pomoc w tlumaczeniu z angielskiego
Okulista
Pękła mi u podstawy dwójka z objawami prócnicy