Okulista

1. Data: 2006-06-24 08:56:02

Temat: Okulista
Od: Slawek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od dluzszego czasu atam po roznych okulistach w nadziei ze ktorys z nich
w koncu zdiagnozuje u mnie moja wade wzroku. Niestety wiekszosc z nich
nawet nie chce sluchac co do nich mowie - jak objawia sie moja wada.
Pomyslalem wiec ze moze tutaj znajdzie sie jais mlody lekarz nie skazony
rutyną i podpopwie coz to moze byc, byc moze ktos poleci DOBREGO okliste
(warszawa)

Moj problem wyglada nastepujaco:

Lewe oko - nadwzrocznosc, latwo skorygowac szkłami.. to nie problem
Prawe oko -tu problem jst juz znacznie wiekszy. Z tablicy czytam tylko
czwórke, oraz 3 nastepne linijki. Kolejnej linijki nie jestem w stanie
odczytac z jednego powodu. W miejscu gdzie skupiam wzrok mam po prostu
plame ktora zaslania mi obraz. Jednoczesnie obraz naokolo plamy wydaje
sie byc w miare wyrazny.. jednak gdy tylko przesune wzrok w ten obszar
bardziej wyrazny - plama przesuwa sie w ten punkt.
Jesli opisac jak widze tym okiem to powiedzialbym ze tak jakbym przed
chwila spojrzał w slonce. Z tym ze po spojrzeniu w slonce widac jedna
wyrazna jasną plame, a na okolo raczej ciemne.. hmm smugi. U mnie w
prawym oku przy normalnym patrzeniu wyglada to tak samo tylko bez tego
jasnego punktu. Po prostu widze te ciemne smugi , ktore dodadkowo
koncentruja sie na punkcie na ktorym skupiam wzrok.

Odkrylem tez ciekawa rzecz.. smugi te sa jasniejsze gdy lewe oko jest
zamkniete, a ciemniejsze gdy dodadkowo zaslonie je ręką zamukajac dstep
swiatla.

Zdaje sobie sprawe ze to bardzo nietypowy przypadek Kazdy lekarz do
ktorego ide mowi mi cos innego. Moze tym razem komus uda sie
zdiagnozowac coz to moze byc, ew wskaze osobe okuliste ktory chetnie
wyslucha co mi dolega a nastepnie postara sie problem rozwiazac.

Za pomoc bede wdzieczny
Pozdrawiam
Slawek

2. Data: 2006-06-24 11:12:19

Temat: Re: Okulista
Od: "casus2" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> coz to moze byc, ew wskaze osobe okuliste ktory chetnie wyslucha co mi
> dolega a nastepnie postara sie problem rozwiazac.

Wprawdzie az taki mlody to nie jestem :-)))), ale cos napisze. Wydaje mi
sie, ze problem moze byc w plamce, albo nerwie wzrokowym. Oczywiscie
przyczyny trudno okreslic, najpierw nalezy wykonac badania diagnostyczne,
aby ich poszukac. Wskazane byloby na poczatek badanie pola widzenia (zarowno
test pelny, jak i plamkowy) i test Amslera, monitoring cisnienia
wewnatrzgalkowego. Wazne jest tez, jak wyglada dno tego oka, mozliwe, ze sa
tam widoczne blizny pozapalne, lub obrzek, zmiana fizjonomii tarczy nerwu
wzrokowego itd. Po przejrzeniu wynikow ewent. mozliwe dalsze ukierunkowanie
na dalsze badania.

pozdr.

casus

3. Data: 2006-06-24 20:52:42

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawek napisał(a):
> [...]
> zdiagnozowac coz to moze byc, ew wskaze osobe okuliste ktory chetnie
> wyslucha co mi dolega a nastepnie postara sie problem rozwiazac.

Ul. Puławska 4/6 (wejście od Rakowieckiej przy MSW)
Tel: 22 848 80 83

Badanie jeśli dobrze pamiętam 30 zł (bezpłatne, jeśli kupisz u nich
okulary).

--
Kaja

4. Data: 2006-06-25 08:54:44

Od: "Platnik" <a...@k...fajne.som> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdiagnozowac coz to moze byc, ew wskaze osobe okuliste ktory chetnie
> wyslucha co mi dolega a nastepnie postara sie problem rozwiazac.

nie jestem lekarz ale sam mam cos podobnego ale czy to samo, nie wypowiem
sie, a jest to - leniwe oko, lazy eye, amoblypsia (jakos tak po
lacienie...)? Nie wydaje Ci sie ze obraz widziany "zlym" okiem jest w
miejscu obrazu z dobrego oka?

wyciagnij palec przed siebie i patrz w jakis punkt nim wskazywany, po
zamknieciu oka dominujacego (zakladam ze to bedzie lewe u ciebie) obraz sie
jakby przesunie. Plamka, w sumie siateczka ktora sie jakby przesuwa (ta
ciekawa rzecz o ktorej pisales) to u mnie wyglada jak swiatlo przedostajace
sie przez zasloniete, dobre i dominujace oko. Za cholere tego sie nie
pozbedziesz po 20roku zycia (choc gdzies ktos pisal ze mu sie udalo heh), to
sie leczy jak sie ma lat 5 i rodzice + lekarze dobaja o dzieciaka a
wystarczy zaslonic dobre oko... Dodatkowo mam takie wrazenie ze jak probuje
czytac to co na monitorze to czesc literek znika jakby i odczytac jest
bardzo trudno, jakby wyrazy sie skracaly. Ja sobie gratuluje rodzicow oraz
lekarzy ktorzy mowili ze 5latek moze pomylic kaczuszke ze stateczkiem na
obrazku (ku..y).

5. Data: 2006-06-25 22:11:01

Od: Slawek <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Platnik napisał(a):

> [...]
> lekarzy ktorzy mowili ze 5latek moze pomylic kaczuszke ze stateczkiem na

Faktycznie, objawy mam takie jak Ty :(( no to mnie nie pocieszyłes :(

Przy okajzi dziekuje wszystkim za odpowiedzi na posty.

Pozdrawiam
Slawek

6. Data: 2006-06-25 23:00:49

Od: "Platnik" <a...@k...fajne.som> szukaj wiadomości tego autora

> Faktycznie, objawy mam takie jak Ty :(( no to mnie nie pocieszyłes :(
>
> Przy okajzi dziekuje wszystkim za odpowiedzi na posty.

Gdyby nie lazy eye juz bym byl po lasiku (nie duzy astygmatyzm) a tak sie
boje, wszak mozg toleruje wylacznie jedno oczko moje i jakby cos zle
poszlo... a drugie to jak lewa reka... niby cos nia zrobisz ale to nie to
samo co prawa (dla praworecznych:>) Jak patrzysz na swiat to tak wyglada
jakby bylo ok (prawie ok) tylko skupic sie na szczegolach nie da :(

To sie bierze z tego ze jesli jedno oko ma wieksza wade to mozg kasuje obraz
z tego oka ;-( Zaslanianie oka "anuluje" ten proces i jak mozg zakonczy
procesy widzenia (max 15rok pisali... ale kto to wie) to juz nic z tym nie
zrobisz, program zapisany do glowy i tyle... Ja bym sobie zaslanial dobre
oko ale rob to jak jestes juz dorosly, ani autem (boje sie ze kogos bym nie
zauwazyl...), ani nie czytasz szybko (wolno i duza role odgrywa znajomosc
jezyka bo mozg podpowiada co to za wyraz...) wiec byloby to upierdliwe
dlatego zaslanianie ma sens u 5latka (nie czyta, nie jedzi autem itd) no i
co jest najwazniejsze mozg da sie oszukac wtedy na 100% ... :( O 15latkach
czytali ze im pomaga zaslanianie jeszcze (a ja mam 10lat wiecej od 15latka.
Mozna sprobowac, nie wiem czy to 100% wina mozgu czy moze nerw wzrokowy tez
cos ma w tym do powiedzenia. Dziekujemy polskim lekarzom pediatrom i
okulistom (oczywiscie tym co nas tak zalatwili, sa i dobrzy!!).

Pękła mi u podstawy dwójka z objawami prócnicy
a czy kogos z was lekarz kiedys oszukal ?
Zapalenie krtani
Sobotta
zmiany w moczu