Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.webcorp.com.pl!
not-for-mail
From: Tomasz Radko <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.polityka,pl.soc.edukacja,pl.soc.edukacja.szkola
Subject: Re: W pewnej szkole, w pewnym mieście...
Date: Sun, 16 Jan 2000 16:11:35 +0100
Organization: Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.pl
Lines: 44
Message-ID: <3...@p...onet.pl>
References: <85nrad$98p$1@helios.man.lublin.pl> <85po2c$c4h$1@flis.man.torun.pl>
Reply-To: t...@k...net.pl
NNTP-Posting-Host: 212.160.95.222
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: aquarius.webcorp.com.pl 948035698 17310 212.160.95.222 (16 Jan 2000 15:14:58
GMT)
X-Complaints-To: u...@w...com.pl
NNTP-Posting-Date: 16 Jan 2000 15:14:58 GMT
X-Mailer: Mozilla 4.7 [pl] (Win95; I)
X-Accept-Language: en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.polityka:155213 pl.soc.edukacja:5405
pl.soc.edukacja.szkola:6572
Ukryj nagłówki
> Czy stwierdzenie faktu, ze dzieci cyganskie maja nizsza frekwencje
> o 30 do 40% od dzieci polskich jest rasistowskie?
Nie jest.
> Czy stwierdzenie,
> ze w miastach USA ilosc przestepstw wzrasta wprost proporcjonalnie
> do ilosci zamieszkujace dane miasta Murzynow - jest rasistowskie.
Nie jest.
> Czy stwierdzenie, ze % osob pochodzenia Zydowskiego w zarzadach
> amerykanskich bankow jest zdecydowanie wyzszy niz % Zydow w calej
> populacji USA jest antysemickie?
Nie jest.
Natomiast nalezy postawic pytanie:
PO CO ministerstwu te dane? Co to kogo może obchodzić? Jeżeli Kowalski
nie chodzi do szkoły - to jest to problem szkoły, Kowalskiego i przede
wszystkim rodziców Kowalskiego. problem narodowości Kowalskiego jest tu
bez znaczenia.
Doskonale rozumiem, że ktos może zrobic prace naukową pt: "Wpływ
narodowości na nawyki edukacyjne uczniów". Ale, na miłość boską,
dlaczego ma mu w tym pomagac ministerstwo? Dlaczego dodawac pracy
szkołom?
Podsumowując: jest to klasyczny przykład problemu zastępczego. Albowiem
dla uzdrowienia polskiej oświaty wystarcza trzy kroki:
1. Zniesienie przymusu edukacyjnego
2. Likwidacja MinEdu (razem z kuratoriami, programami ministerialnymi,
standardami edukacyjnymi itp)
3. Prywatyzacja i komercjalizacja szkolnictwa.
pzdr
TRad
--
nowa oferta, nowe mozliwosci, nowe ceny - http://rubikon.pl
|