[W sprawach org.] Pewien pomysł.

11. Data: 2007-01-21 16:28:48

Temat: Re: [W sprawach org.] Pewien pomysł.
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Mikołaj "Feroz" Kamiński wrote:

> Mozillę czy Thunderbirda?

+/- to samo... Z resztą to nieistotne. Pisząc "swoją Mozillę" miałem na
myśli Mozilla Thunderbird (to co miała w nagłówkach).

> Bo to niekoniecznie to samo, a Thunderbird ma dość okrojone opcje
> filtrowania - w zasadzie tylko po mailu, którego trolle i tak
> zmieniają co chwila. Jeśli jest na to jakiś sposób, to może po prostu
> się nim podziel, doradzając ludziom, jak skonfigurować filtry - jeśli
> będą sobie sami blokować to, co uznają za stosowne, odpadnie problem
> grupowego utrzymywania reguł filtrowania, jak również głosowanie
> "ogółu", kto trafia do ogólnego KFa, a kto nie :)

No więc ZTCW w Mozilli się nie da. :)

Z tym grupowym chodziło mi o to, że każdy +/- wycina te same oczywiste
osoby, więc można by sobie oszczędzić pracy dzieląc się filtrami. I
właściwie tylko to miałem na myśli.

Wyobraź sobie np. w ciągu jednego dnia pojawia się 5 nowych trolli
(tzn. to właściwie są kolejne wcielenia itp.), Ty po prostu (jakimś
automatem) wrzucasz sobie regułki, które już ktoś wcześniej stworzył i
tyle - roboty dla Ciebie jest IMHO mniej. A tej osobie co tworzyła
regułki i tak wszystko jedno ile osób ich używa.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

12. Data: 2007-01-21 16:44:27

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:

> Niekoniecznie. Umiesz ustawić swoją Mozillę aby filtrowała również
> *odpowiedzi* na posty wiadomo kogo wiadomo gdzie?

Umiem.

> Aby filtrowała posty z tematem dużymi literami?

Nie próbowałam, bo czasami początkujący piszą tematy wielkimi literami i
nie chcę przegapić. Według mnie to nie jest dobra reguła.

> Aby filtrowała posty jednolinijkowe?

A dlaczego mam je filtrować? Czasami pytania o potrawy bywają
jednolinijkowe i przy tym ludzie się nie podpisują. Czy brak
pozdroweinia i podpisu powinien dysryminować takie posty?

Zawierające wulgaryzmy?

Czasami nawet najporządniejszym puszczaja nerwy i nie przebierają w
słowach. Pamietam jeden list Władysława na temat dżdzownicy. Nie będę go
cytować :)

> Ale nie każdy czytnik potrafi sensownie filtrować - w tym właśnie
> problem. Innym sposobem byłoby postawienie serwera i filtrowanie na
> nim, wtedy nie trzeba zmieniać czytnika.

Chcesz postawic własny serwer newsowy. Kto bedzie za to płacił?

> Nie, po prostu można przyjąć sztywne zasady i się do nich stosować.

Ale tymi sztywnymi regułami jesteś w stanie wyeliminować co najwyzej
wulgaryzmy. Gdy nie chcesz filtrować konkretnych użytkowników (co
sugerujesz na końcu), to trudno bedzie wyeliminować takie zjawiska jak
np. antysemityzm.

> Niekoniecznie - mogą wyłączyć daną regułkę. Przecież i tak oni
> mają decydujący wpływ na ich filtr.

I wracamy do umięjetności filtrowania. Jak ktos umie to robić, to nie
potrzebuje zmieniać cudzego zestawu, tylko wprawadzi własny. Ale może
się mylę.

Pozdrawiam
Bea

13. Data: 2007-01-21 17:34:33

Od: "MP" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

To co poroponujesz jest jednak bardzo pracochłonne i nie przyjmie się w
życiu. Nikt nie będzie codziennie ustawiał sobie filtrowania. W życiu
sprawdzają sie rozwiązania proste. Ja przez jakiś czas filtrowałem
"piźniętych". Ale największy debil jest mądrzejszy od najlepszego algorytmu
ponieważ jest nieprzywidywalny.

Obecnie stosuję najlepszy moim zdaniem filtr: PO PROSTU NIE INTERESUJE MNIE
TO. Po nagłówku wiadomości wiem kto to piszę. po polu "od kogo" wiem, że tam
nic nie znajdę z rzeczy, które mnie interesują.

Niestety ale w walce z panoszącą się głupotą niezbędny jest WY-SI-ŁEK
umysłowy. Nie widzę innego rozwiązania.

Niech gównojady nurzają się w ekstrementach. Ich sprawa. Sąsiednie wątki
(kuchenne) od tego nie prześmiardną.

Ostatecznie można wyjść stad i zostawić ich samym sobie. Przecież jest masa
literatury kuchennej poza tą grupą.

MP

14. Data: 2007-01-21 17:42:53

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Beata Mateuszczyk wrote:

> Umiem.

Mozilla filtruje po refferences? Może ktoś potwierdzić? :)

> Nie próbowałam, bo czasami początkujący piszą tematy wielkimi
> literami i nie chcę przegapić. Według mnie to nie jest dobra reguła.

Nie no jasne, ale chodzi o łączenie reguł.

> A dlaczego mam je filtrować? Czasami pytania o potrawy bywają
> jednolinijkowe i przy tym ludzie się nie podpisują. Czy brak
> pozdroweinia i podpisu powinien dysryminować takie posty?

Czy post składający się z dwóch słów jest Twoim zdaniem potencjalnie
ciekawy?

> Zawierające wulgaryzmy?

> Czasami nawet najporządniejszym puszczaja nerwy i nie przebierają w
> słowach. Pamietam jeden list Władysława na temat dżdzownicy. Nie będę
> go cytować :)

Nie pytam się o uzasadnienie tylko pytałem czy potrafisz (względnie
czy czytnik potrafi)?

> Chcesz postawic własny serwer newsowy. Kto bedzie za to płacił?

Mówię, że można w ten sposób. Co do płacenia w zależności od natężenia
ruchu nie będzie to sporo.

> Ale tymi sztywnymi regułami jesteś w stanie wyeliminować co najwyzej
> wulgaryzmy.

A przepisy z fekaliami? :)

> [...]

> I wracamy do umięjetności filtrowania. Jak ktos umie to robić, to nie
> potrzebuje zmieniać cudzego zestawu, tylko wprawadzi własny. Ale może

A jak ktoś umie gotować to nie potrzebuje cudzych przepisów?

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

15. Data: 2007-01-21 18:41:42

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:

> Mozilla filtruje po refferences? Może ktoś potwierdzić? :)

Po refferences rzeczywiście nie. Pośpieszyłam się z odpowiedzią :) Można
włączyć ignorowanie wątku, ale faktycznie to nie będzie dokładnie to
samo, bo wytnie wszystkie posty w wątku, a nie tylko odpowiedzi na
konretnego maila. Nie testowałam tego. Nie mam tak dużych zapędów
cenzorskich :)

> Czy post składający się z dwóch słów jest Twoim zdaniem potencjalnie
> ciekawy?

Ciekawe może nie. Ale jeśli ktoś np. pyta czy canelloni przed
faszerowaniem należy ugotować, to czemu mu nie pomóc? Że nie pozdrawia
przy tym, to trudno. Może nie zna jeszcze netykiety. Ale dajmy szanse mu
się nauczyć, a nie zniechęcajmy :)

> Nie pytam się o uzasadnienie tylko pytałem czy potrafisz (względnie
> czy czytnik potrafi)?

Nie próbowałam, bo ze względów opisanych wyżej nie potrzebowałąm takiego
filtru stosować. Na pierwszy rzut oka czytnik nie potrafi.

> Mówię, że można w ten sposób. Co do płacenia w zależności od natężenia
> ruchu nie będzie to sporo.

Dużo czy nie , to trzeba zorganizować zbieranie pieniędzy i ktoś musi
pilnować zbierania składek.

> A przepisy z fekaliami? :)

Np. słowo "gówno" może być użyte w różnym kontekście. Ktoś choćby pisze
"i gówno z tego wyszło".
Nie jest to eleganckie i nie podoba mi się, ale czy wycinać od razu cały
post?

> [...]
> się mylę.
> A jak ktoś umie gotować to nie potrzebuje cudzych przepisów?

To zupełnie inna skala zjawisk. Reguł filtrowania w stosunku do
przepisów kulinarnych różnych narodów jest nie wiele i łatwo je opanować.

Nie twierdzę, że Twój pomysłjest z grunty zły. Zwracam tylko uwagę na
różne drobiazgi, z powodu których trudno go będzie zrealizować. Nie jest
to oczywiscie nie realne, ale nie wiem czy znajdziesz chętnych do
udziału w tym projekcie.

Pozdrawiam
Bea

16. Data: 2007-01-21 19:26:13

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> Z góry przepraszam za złamanie zasady i wspominanie o wiadomo czym
> wiadomo gdzie. Wobec tego co tu się ostatnio wyprawia, tzn. garstka
> osób próbuje uprzykrzyć korzystanie z grupy mam pewien problem jak temu
> zaradzić. Jeżeli kompletnie Cię to nie obchodzi to sugeruję przestać
> czytać już w tym momencie.
>
> Czego NIE jesteśmy w stanie zrobić : (...)

Właściwie jedyna metodą jest olać ich. Konsekwentnie wrzucać ich do filtra.

17. Data: 2007-01-21 22:34:59

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Beata Mateuszczyk wrote:

> [...]
> dokładnie to samo, bo wytnie wszystkie posty w wątku, a nie tylko
> odpowiedzi na konretnego maila. Nie testowałam tego. Nie mam tak

Ale zrozum, że mi nie chodzi o żadną cenzurę - cenzura to by była jakby
operator serwera zatwierdzał każdy post - tzn. to by było moderowanie.
Zrozum, że filtry w każdej chwili można wyłączyć, jeżeli masz
wątpliwości. Tak samo jak masz filtry antyspamowe - przecież nie masz
ich po to aby ciąć wiadomości od znajomych, ale aby filtrować to co Cię
zupełnie nie interesuje. Mnie np. posty w rodzaju:

From: huj@dupa..pl
Subject: A CO STOLEC?

W ogóle nie interesują.

> Ciekawe może nie. Ale jeśli ktoś np. pyta czy canelloni przed
> faszerowaniem należy ugotować, to czemu mu nie pomóc?

To już więcej niż dwa słowa.

(...)

> Nie próbowałam, bo ze względów opisanych wyżej nie potrzebowałąm
> takiego filtru stosować. Na pierwszy rzut oka czytnik nie potrafi.

Czyli Mozilla odpada. No chyba, że ma jakieś rozszerzenia do tego.

> Dużo czy nie, to trzeba zorganizować zbieranie pieniędzy i ktoś musi
> pilnować zbierania składek.

Wcale niekoniecznie. No mówię, że z łączem np. 2mbit nie byłoby
problemu. Pamiętaj, że mówimy o jednej grupie i kilkudziesięciu
użytkowników, myślę, że by wydoliło. No ale już napisałem w pierwszym
poście tego wątku dlaczego serwer odpada (to by była cenzura).

> Np. słowo "gówno" może być użyte w różnym kontekście. Ktoś choćby
> pisze "i gówno z tego wyszło". Nie jest to eleganckie i nie podoba mi
> się, ale czy wycinać od razu cały post?

No toż mówię, że trzeba dopasować kryteria. :) Moim zdaniem dałoby się
przynajmniej część odfiltrować.

> To zupełnie inna skala zjawisk. Reguł filtrowania w stosunku do
> przepisów kulinarnych różnych narodów jest nie wiele i łatwo je
> opanować.

Ale nie każdemu się chce zgłębiać tajniki regexpów, budowy wiadomości
na usenecie itp. :)

> [...]
> różne drobiazgi, z powodu których trudno go będzie zrealizować. Nie
> jest to oczywiscie nie realne, ale nie wiem czy znajdziesz chętnych

Dlatego ja się tylko pytam. Może inaczej to sformułuję. Można by
stworzyć stronę (np. w modelu wiki) gdzie będą takie gotowe przepisy na
filtry aby inni (co nie potrafią, albo im się nie chce) mogli
skorzystać z gotowych.

Co de facto jest tym samym o czym mówię od początku - technicznie jak
to ma być zorganizowane to nie ma znaczenia.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

18. Data: 2007-01-21 22:36:51

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** flower wrote:

> Właściwie jedyna metodą jest olać ich. Konsekwentnie wrzucać ich do
> filtra.

No widzisz - czyli wychodzi na to, że każdy konsekwentnie wrzuca ich do
filtra, każdy ma plus minus podobnego filtra i każdy robi to na swoja
rękę, ma lepiej bądź gorzej. Jakby każdy robi podobną robotę. A ja mówię
o tym, aby tak się podzielić tymi filtrami, wtedy jest mniej roboty
(również dla mnie).

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

19. Data: 2007-01-22 08:10:38

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Konrad Kosmowski napisał(a):

> [...]
> rękę, ma lepiej bądź gorzej. Jakby każdy robi podobną robotę. A ja mówię
> o tym, aby tak się podzielić tymi filtrami, wtedy jest mniej roboty

Zupełnie bez sensu! Każdy robi ze swoim filtrem to na co ma ochotę!
Poza tym niech Ci się nie wydaje, że ktokolwiek zmieni czytnik żeby w
takim czymś brać udział :)
Reguły filtrowania też nie są identyczne...

% Panslavista
Score:: -9999
From: Panslavista
From: Multisenior
From: prawusek
From: jajowiec1
From: ikselka
% Własne
Score:: 1000
From: panta_rei
Subject: \[f?reklama\]

Masz pomysł żeby moje reguły komuś *wcisnąć*?

Nie rozumiem po co w ogóle zawracasz sobie głowę takimi sprawami, zostaw
to ludziom i ich sumieniom ;)

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

20. Data: 2007-01-22 09:10:16

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):
[...]

Nie kombinuj.
Każdy czyta, kogo chce i lubi, a najlepszy jest filtr mentalny. Nie ma
obowiązku dogłębnego studiowania niczego, można bez wysiłku omijać
wielkim łukiem pslv et consortes w postaci hauhaua, xl, czy innych
niebieskich taksówek, można potraktować toto z ciekawością
socjologiczną, a można i pobawić się, jak kto lubi.

Wszystko wolno, hulaj dusza, to jest Usenet*)

*) jakby kto nie rozpoznał, to właśnie wyskakuje zza krzaka solidnie obuta.

--
pa, BBjk

HEJ !!!
przypalona jambalaya