Re: [W sprawach org.] Pewien pomysł.

From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: [W sprawach org.] Pewien pomysł.
Date: Sun, 21 Jan 2007 23:34:59 +0100

** Beata Mateuszczyk wrote:

> Po refferences rzeczywiście nie. Pośpieszyłam się z odpowiedzią :)
> Można włączyć ignorowanie wątku, ale faktycznie to nie będzie
> dokładnie to samo, bo wytnie wszystkie posty w wątku, a nie tylko
> odpowiedzi na konretnego maila. Nie testowałam tego. Nie mam tak
> dużych zapędów cenzorskich :)

Ale zrozum, że mi nie chodzi o żadną cenzurę - cenzura to by była jakby
operator serwera zatwierdzał każdy post - tzn. to by było moderowanie.
Zrozum, że filtry w każdej chwili można wyłączyć, jeżeli masz
wątpliwości. Tak samo jak masz filtry antyspamowe - przecież nie masz
ich po to aby ciąć wiadomości od znajomych, ale aby filtrować to co Cię
zupełnie nie interesuje. Mnie np. posty w rodzaju:

From: huj@dupa..pl
Subject: A CO STOLEC?

W ogóle nie interesują.

> Ciekawe może nie. Ale jeśli ktoś np. pyta czy canelloni przed
> faszerowaniem należy ugotować, to czemu mu nie pomóc?

To już więcej niż dwa słowa.

(...)

> Nie próbowałam, bo ze względów opisanych wyżej nie potrzebowałąm
> takiego filtru stosować. Na pierwszy rzut oka czytnik nie potrafi.

Czyli Mozilla odpada. No chyba, że ma jakieś rozszerzenia do tego.

> Dużo czy nie, to trzeba zorganizować zbieranie pieniędzy i ktoś musi
> pilnować zbierania składek.

Wcale niekoniecznie. No mówię, że z łączem np. 2mbit nie byłoby
problemu. Pamiętaj, że mówimy o jednej grupie i kilkudziesięciu
użytkowników, myślę, że by wydoliło. No ale już napisałem w pierwszym
poście tego wątku dlaczego serwer odpada (to by była cenzura).

> Np. słowo "gówno" może być użyte w różnym kontekście. Ktoś choćby
> pisze "i gówno z tego wyszło". Nie jest to eleganckie i nie podoba mi
> się, ale czy wycinać od razu cały post?

No toż mówię, że trzeba dopasować kryteria. :) Moim zdaniem dałoby się
przynajmniej część odfiltrować.

> To zupełnie inna skala zjawisk. Reguł filtrowania w stosunku do
> przepisów kulinarnych różnych narodów jest nie wiele i łatwo je
> opanować.

Ale nie każdemu się chce zgłębiać tajniki regexpów, budowy wiadomości
na usenecie itp. :)

> Nie twierdzę, że Twój pomysłjest z grunty zły. Zwracam tylko uwagę na
> różne drobiazgi, z powodu których trudno go będzie zrealizować. Nie
> jest to oczywiscie nie realne, ale nie wiem czy znajdziesz chętnych
> do udziału w tym projekcie.

Dlatego ja się tylko pytam. Może inaczej to sformułuję. Można by
stworzyć stronę (np. w modelu wiki) gdzie będą takie gotowe przepisy na
filtry aby inni (co nie potrafią, albo im się nie chce) mogli
skorzystać z gotowych.

Co de facto jest tym samym o czym mówię od początku - technicznie jak
to ma być zorganizowane to nie ma znaczenia.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )