Re: [W sprawach org.] Pewien pomysł.

From: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: [W sprawach org.] Pewien pomysł.
Date: Sun, 21 Jan 2007 17:44:27 +0100

Konrad Kosmowski wrote:

> Niekoniecznie. Umiesz ustawić swoją Mozillę aby filtrowała również
> *odpowiedzi* na posty wiadomo kogo wiadomo gdzie?

Umiem.

> Aby filtrowała posty z tematem dużymi literami?

Nie próbowałam, bo czasami początkujący piszą tematy wielkimi literami i
nie chcę przegapić. Według mnie to nie jest dobra reguła.

> Aby filtrowała posty jednolinijkowe?

A dlaczego mam je filtrować? Czasami pytania o potrawy bywają
jednolinijkowe i przy tym ludzie się nie podpisują. Czy brak
pozdroweinia i podpisu powinien dysryminować takie posty?

Zawierające wulgaryzmy?

Czasami nawet najporządniejszym puszczaja nerwy i nie przebierają w
słowach. Pamietam jeden list Władysława na temat dżdzownicy. Nie będę go
cytować :)

> Ale nie każdy czytnik potrafi sensownie filtrować - w tym właśnie
> problem. Innym sposobem byłoby postawienie serwera i filtrowanie na
> nim, wtedy nie trzeba zmieniać czytnika.

Chcesz postawic własny serwer newsowy. Kto bedzie za to płacił?

> Nie, po prostu można przyjąć sztywne zasady i się do nich stosować.

Ale tymi sztywnymi regułami jesteś w stanie wyeliminować co najwyzej
wulgaryzmy. Gdy nie chcesz filtrować konkretnych użytkowników (co
sugerujesz na końcu), to trudno bedzie wyeliminować takie zjawiska jak
np. antysemityzm.

> Niekoniecznie - mogą wyłączyć daną regułkę. Przecież i tak oni
> mają decydujący wpływ na ich filtr.

I wracamy do umięjetności filtrowania. Jak ktos umie to robić, to nie
potrzebuje zmieniać cudzego zestawu, tylko wprawadzi własny. Ale może
się mylę.

Pozdrawiam
Bea